הקדוש ברוך הוא אומר למשה רבינו: "רַב לָךְ (דברים ג, כו) – לאחר שהתפללת אלי חמש מאות וחמש עשרה תפילות, אני מבקש ממך להפסיק להתפלל, כי בתפילה הבאה אני כבר אמור להיענות לך".
רק רגע! מה זאת אומרת?
חמש מאות ושש עשרה תפילות היו דרושות למשה רבינו כדי להיכנס לארץ ישראל?
חמש מאות וחמש עשרה תפילות הוא התפלל, בתפילה החמש מאות ושש עשרה הקדוש ברוך הוא עצר אותו.
זה אומר שבעצם נגזרה הבעיה הזו חמש מאות וחמש עשרה תפילות, שכאשר מגיעים יחד לתפילה החמש מאות ושש עשרה, יוצאים לאור גדול.
האם באמת יש בשמים מנין של תפילות שדרוש לכל צרה וצוקה?
התשובה היא חד משמעית: כן!
משה רבינו מלמד אותנו בפרשתנו, שהקדוש ברוך הוא קובע כמה תפילות קשורות לגאולה שלך:
בעוד כמה תפילות תצא מהצרה שלך,
בעוד כמה תפילות תהיה בריא,
בעוד כמה תפילות תתחתן,
ובעוד כמה תפילות יהיו לך ילדים.
התפקיד שלך הוא בסך הכל להתפלל ולהתפלל ולהתפלל.
"קַוֵּה אֶל ה' חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל ה'" (תהלים כז, יד).
אל תתיאש!
התחלת דרך מסוימת, ועדיין לא ראית את הישועה?
זה לא אומר שהתפילות שלך לא התקבלו, זה אומר בסך הכל שעדין לא הגעת לתפילה האחרונה.
רבי חיים קניבסקי, זכר צדיק וקדוש לברכה, פגש אדם שאמר לו: "כבודו יתפלל בטובו על בני בן השלש שיהיה צדיק ותלמיד חכם".
אמר לו רבי חיים: "הבן שלך?",
אמר לו: "כן",
והרב ברך אותו.
כשהלך אותו אדם, ניגש מקורבו של הרב ושאל: "למה כבודו היה מופתע כל כך מהבקשה שלו?".
אמר לו הרב: "על האדם הזה אני מתפלל כבר למעלה מעשר שנים שיהיו לו ילדים, רק עכשיו אני שומע שכבר שלוש שנים יש לו ילד, והוא לא בא לדווח לי על כך".
ואני שואל אתכם,
רבי חיים קניבסקי, הצדיק הגדול והקדוש הזה, עשר שנים מתפלל על אדם אחר שיהיו לו ילדים.
האם כאשר הרב מברך אותו פעם אחת או פעמיים "ברכה והצלחה", וזה לא עבד, זה לא אומר שהרב הוא לא הכתובת לפתור את הבעיה שלו?
התשובה היא חד משמעית: לא!
גם עשר שנים פותחות נתיב.
כל יום ויום, וכל תפילה ותפילה מקרבות אותך לגאולה.
אם זה נכון אצל גדולי ישראל שלא מתייאשים מתפילה אחר תפילה, על אחת כמה וכמה שזה נכון לגבי כל אחד ואחד מאתנו.
תפילה נוספת ותפילה נוספת, עד לרגע של הגאולה השלמה והאמתית, הפרטית והכללית, בעזרת ה' יתברך ובישועתו.
ברכת שבת שלום ומבורך ממני ומכל צוות החיזוק היומי העולמי, האוהב, מעריך, מוקיר, מעריץ ומה לא?…
וברוכים תהיו!