כידוע, בספר השל"ה הקדוש מופיעה התפילה המיוחדת שיאמרוה האבות ויתפללו על בניהם, ונקראת בפי כל תפילת השל"ה (של"ה מסכת תמיד פרק 'נר מצוה'). וכהקדמה לתפילה זו כתב רבינו השל"ה בזה"ל:
"וביותר צריך זירוז להתפלל שיהיה לו זרע כשר עד עולם. ואגב כל צרכיהם וזיווגם, מה' יצא הדבר. ולבי אומר, שעת רצון לתפילה זו בערב ראש חודש סיון, הוא החודש שבו נתנה התורה, ואז נקראים בנים לה' אלהינו. וראוי לישב בתענית ביום ההוא, הוא ואשתו, ויתעוררו בתשובה, ויתקנו כל ענייני הבית, איסור והיתר, וטומאה וטהרה, וכל העניינים, ויתנו צדקה לעניים הגונים. ואם אפשר לבעל להתענות אז הפסקה, מה טוב ומה נעים, ועל כל פנים יהיה תענית גמור בכל דיני תענית צבור".
להורדת נוסח תפילת השל"ה – לחץ כאן: https://files.dirshu.co.il/images/PDF/Shonot/TfilatHashla_5779.pdf
אמנם עלינו לדעת שעל אף שהיום המסוגל לתפילת האבות על בניהם הוא ביום הנ"ל, מוטל על האדם להתמיד ולהתפלל על כך מידי יום ביומו. וידוע משמיה דהרה"ק מהרי"ד מבעלזא זי"ע שאמר שמי שיש לו בנים לא יניח אפילו תפילת 'שמונה עשרה' אחת יבשה, ובכל אחת מהג' תפילות יוריד דמעות שיהיו בניו ת"ח ויראי ה' (הובא בספר חינוך ישראל).
וראה ב'משנה ברורה' (סימן מז סעיף קטן י) שמביא את הדברים כהלכה קבועה, והא לך לשונו: "ותמיד תהיה תפילת האב והאם שגורה בפיהם, להתפלל על בניהם שיהיו לומדי תורה וצדיקים ובעלי מידות טובות, ויכווין מאוד בברכת 'אהבה רבה', וב'ברכת התורה' בשעה שאומרים שאומרים 'ונהיה אנחנו וצאצאינו', וכן כשאומר ב'ובא לציון' 'למען לא נגע לריק ולא נלד לבהלה'" עכ"ל.
והדברים נזכרים שוב בדבריו כשמדבר מעניין אמירת ה'תחנונים' אחר תפילת 'שמונה עשרה' (סימן קכב סעיף קטן ח) וז"ל:
"כתב ה'חיי אדם', נכון וראוי לכל אדם להתפלל בכל יום ביחוד על צרכיו ופרנסתו, ושלא ימוש התורה מפיו וזרעו וזרע זרעו, ושיהיו כל יוצאי חלציו עובדי ה' באמת ושלא ימצא ח"ו פסול בזרעו, וכל מה שיודע בלבו שצריך לו. ואם אינו יודע לדבר צחות בלשה"ק, יאמרנה אף בלשון אשכנז, רק שיהיה מקירות לבו. וטוב יותר לקבוע תפילות על כל העניינים הצריכים לו, אחר שסיים כל הי"ח, מלקובעם בברכת 'שומע תפילה', כדי שכשיצטרך לענות קדיש או קדושה, יהיה יוכל לענות אחר אמירתו יהיו לרצון לכו"ע", עכ"ל.
(נערך מ-טיב הקהילה)