ביום ל"ג בעומר אין אומרים תחנון, ואף לא במנחה שלפניו. והאשכנזים אומרים למנצח וגו'.
יש להיזהר, בבין השמשות, אור ליום ל"ג בעומר, שלא לומר: "היום ל"ג בעומר", שאזי, מספק אין לספור בברכה באותו לילה, שיש הסוברים, שאמירת מספר הימים בראשי תיבות כמוה כספירה (ביאור הלכה תפ"ט ד"ה מונה וכו').
האומר בטעות, בדיעבד יש לו על מי לסמוך ולספור בברכה (שער הציון שם, כ"ח). מכל מקום, האומר: "מותר לשמוע שירים לכבוד הרשב"י, כי היום כבר ל"ג בעומר" – עדיין יכול לספור בברכה, שהרי לא התכוון לספור אלא לציין שכך שם ה"יום טוב" (כף החיים ל, ושו"ת אור לציון ג, ט"ז, ד).
תספורת לבני ספרד – אין להסתפר עד יום שישי ל"ד בעומר בבוקר (שו"ע תצ"ג, ב). לבני אשכנז – מותר כבר בל"ג בבוקר (רמ"א, שם). למנהג האריז"ל – אין להסתפר כלל.
חלאק'ה: מנהג האריז"ל לספר ילדים בהגיעם לגיל שלש, במירון [ובכל מקום, ויש נוהגים בקבר שמעון הצדיק] בל"ג בעומר, ולחנכם להשארת פאות הראש (שערי תשובה תקל"א, ב) ואין בזה איסור תספורת, שכן זה נקרא "עשיית פאות", ולכל הדעות אפשר לקיימו כבר בליל ל"ג בעומר (דעת הגרי"ש אלישיב זצ"ל הלכות חג בחג ספיה"ע ז הערה 58).