מדוע צריך לתייג את האותיות שעטנ"ז ג"ץ ?

כ"ח תמוז- סימן ל''ו - אמצע סעיף ג' ''והסופרים נהגו'
הורדת השיעור לצפיההורדת השיעור לשמיעה

מה הם הדעות בעניין תיוג האותיות?ומה נפסק להלכה בזה? תמצית שיעור הלכה במשנה ברורה הלכות תפילין במסגרת לימוד 'דף היומי בהלכה' [משנ"ב חלק א', סימן ל"ו סעיף ג']  

תיוג האותיות

מבואר בשולחן ערוך, שאותיות שעטנ"ז ג"ץ, צריכים שיהיה בהם תגים מלמעלה, ומבאר המשנה ברורה דבר מעניין, שאותיות אלו הם אותיות 'שטן עז' שזה שמות של מזיקים גדולים, וכן 'גץ' שם של מזיק גדול, וכיוון שכך, הם צריכים תיוג מלמעלה, שזה דוגמת חרב וחנית, ועל ידי החרב והחנית האלו, משמידים ומכלים את אותם משמידים, ונחלקו הראשונים, מה הדין באותו תיוג, יש מי שאומר, שהתיוג מעכב, ויש מי שאומר, שלא צריך כלל תיוג, וכוונת הגמרא שאמרה שצריך תיוג, היינו שצריך לכתוב את האותיות בשלמות, ויש מי שאומר, שלכתחילה צריך לתייג, ובדיעבד אם לא תייג, התיוג אינו מעכב, וכך נפסק להלכה, והנפקא מינה מזה היא, שזה לא מעכב, ועוד, שהרי מבואר במשנה ברורה, שאם סופר לא תייג, לאחר שגמר לכתוב, הוא יכול לחזור אחורה לאותם אותיות שהוא לא תייג אותם, ולתייג אותם, ואין בזה בעיה של 'שלא כסדרן', כיוון שזה לא מעכב, וצורת האות קיימת.

השיעור המרתק בדף היומי בהלכה
מאת הרב אריה זילברשטיין שליט"א

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן