שאלה: שמעתי מידידי הר"ר מנחם פקטר שליט"א, שעורר שכאשר יבוא המשיח במהרה בימים אלו שאחר ט"ו אדר א', ויחזרו לקידוש החודש ע"פ הראייה בסנהדרין, ולכאורה יעשה שנה זו תשפ"ב שאינה מעוברת, כמבואר ברמב"ם פ"ד מקידוש החודש הט"ו שאין מעברים את השנה בשביעית, והוא מגמרא סנהדרין דף יב. ופירש"י הטעם, מפני שמאריך את איסור עבודת קרקע, ולפי"ז יצא שלא יהיה מצוות פורים, כיון שלא נהגנו אותו באדר ראשון.
תשובה: הנה דעת הרמב"ם פ"ד מקידוש החודש הט"ז שמה שאין מעברים שביעית זה כשרוצים לעבר מפני דרכים וגשרים, אבל אם השנה ראויה להתעבר מפני התקופה ושיחול פסח באביב, מעברים לעולם בכל זמן, ולפי דבריו מסתבר שגם כשיבוא המשיח תהיה השנה מעוברת. אך הרמ"ה בהשגות לרמב"ם שם ועוד ראשונים נחלקו על זה, ולפי דבריהם יש לדון. אך נראה דכדי שלא יפסידו מצות פורים ודאי ישאיר את השנה בעיבורה, ורמז לדבר מש"כ הרמב"ם (פ"ב ממגילה הלכה ח"י) שזכר כל הצרות יבטל אבל ימי הפורים לא יבטלו בימות המשיח שיבוא במהרה בימינו אמן.