שאלה: במשנ"ב סימן ב' מבואר שאין ללבוש שני בגדים כאחד, והעושה כן גורם ח"ו לשכחה, האם כשפושטים את הבגדים גם יש להיזהר, או שדווקא בלבישה נאמר דבר זה ולא בפשיטה, והדבר מצוי בחורף שלובשים סוודר ועליו מעיל ועליו מעיל חורף האם מותר להסירם ביחד או לא?
תשובה: לאחר העיון במקור קדוש שמשם נלקחו הדברים בכתבי האריז"ל נראה שדווקא בלבישה נוהג הדין ולא בפשיטה, שהטעם הוא שיש הארה לבוש רוחני שמגן מאחיזת החיצונים וכשלובש שני בגדים יחד אין מקום ביניהם להארה זו, ואז ח"ו יש מקום לאחיזת החיצונים וגורם לשכחה, לפי זה בפשיטה לא שייך דבר זה, וחזה הזיתי למרן ראש הישיבה הגר"י הלל שליט"א בספרו גלי הים שכתב כן בפשיטות שכשמסיר את הבגדים אין לחוש.
שוב מצאתי בספרו גלי הים שכתב כן בפשיטות שכשמסיר את הבגדים אין לחוש, שוב מצאתי בספר יוסף אומץ (הקדמון) סי' ר"א שכתב דכיוון שאסור ללבוש שני בגדים כאחד, ראוי להרגיל עצמו לפשוט כל בגד בנפרד כדי שלא יבוא למחר ללובשם יחד, הרי מפורש דבהסרת הבגדים אין חשש, ובשולחן הטהור (קאמרנא) כתב להיזהר גם בהסרת הבגדים, ואולי גם הוא כיוון מטעם שכתב היוסף אומץ כדי שלא יבוא ללבשם כאחד.