מנהגי הושענא רבה
* מספר הערבות שנוטלים ב'הושענא רבה', לכתחילה – שלושה, ויש אומרים – חמישה. ומעיקר הדין, די בערבה אחת, שיש בה עלה אחד בלבד. ומשום 'הידור מצוה', ו'נוי מצוה', יש ליטול ענפים יפים ורעננים שֶׁבָּהֶם עלים רבים.
* לאחר אמירת פיוטי ה'הושענות' בהושענא רבה, חובטים את הערבה חמש פעמים על גבי הקרקע, ולאחר מכן על גבי כלים, וכדומה, באופן שיגרום לנשירת חלק מהעלים.
* מנהג הקפת הבימה בהושענא רבה הוא כבכל ימי החג – תוך כדי אמירת פיוטי ההושענות ואחיזת ארבעת המינים. ונוהגים להסיר ביום זה את ה'טבעות' העליונות שעל גבי הלולב.
* מותר להשליך חפצי מצוה – כגון ארבעת המינים, וערבות של הושענא רבה – ואין חובה לגונזם. אולם, אסור לנהוג בהם מנהג של בזיון, ולכן, אסור להשליכם לאשפה, ואין לפסוע על גבן.
* יש שנוהגים לשמור את הערבות מחג הסוכות עד לפני חג הפסח, ולהסיק בהם את התנור לאפיית המצות, ויש שנהגו להצית בהן את האש לצורך שריפת חמץ.
* גוי שקטף ערבות בשבת לצורך הושענא רבה (כגון שחל ביום ראשון), מותר לקנותן ממנו אפילו אם עשה כן על פי בקשת ישראל, אלא אם כן התפרסם הדבר כי הגוי קטף אותן בשבת לצורך ישראל.
הסוכה בהושענא רבה, שמיני עצרת ושמחת תורה
* בעת היציאה האחרונה מן הסוכה, יש שנהגו לומר: "יהי רצון שנזכה לישב בסוכה של לויתן", ובסידורים נדפס הנוסח: "שנזכה לשנה הבאה לישב בסוכת עורו של לויתן".
* אסור לפרק את הסוכה עד לסוף היום השביעי של חג הסוכות, כיון שמצוַת הישיבה בסוכה היא עד לסוף יום זה, ואם יחפוץ לאכול או לישון יזדקק לסוכה.
* מי שצריך לאכול בסוכה ביום שמחת תורה, הצריכוהו חכמינו ז"ל להסיר מעליה בערב החג סכך בשטח של ארבעה על ארבעה טפחים, לאות היכר שאינו יושב בה לשם מצוה. ובחוץ לארץ, שבו ערב שמחת תורה הוא יום שמיני עצרת, שאסור להסיר בו את הסכך, יכניס לסוכה חפצים שאין מכניסים לתוכה במשך ימי החג: לסוכה קטנה – נֵר, ולסוכה גדולה – סירים וקערות.
* אסור להשתמש בסכך, בדפנות הסוכה, ובנוי הסוכה, באופן המבטל את שימושן כסוכה וכנוי סוכה, עד לסוף יום שמיני עצרת; ובחוץ לארץ – עד לסוף היום התשיעי, שמחת תורה.
* בחוץ לארץ אוכלים בסוכה גם בשמיני עצרת; ובנוגע לשֵׁינה – יש אומרים, שדינהּ כאכילה, ויש אומרים, שאין לישון בסוכה, וכן המנהג.
* בן חוץ לארץ הנמצא בארץ ישראל בשמיני עצרת – דעת רוב הפוסקים, שיאכל בסוכה; ויש שהורו, שהנוהג לישון בחוץ לארץ בסוכה, ינהג כן אף בארץ ישראל. ויש אומרים שיאכל ויישן בבית.
הלכות שונות
* מנהג בני ספרד בחוץ לארץ, לערוך הקפות עם ספרי התורה, בין בשמיני עצרת ובין בשמחת תורה. וכן מנהג חלק מבני אשכנז. ומנהג רוב בני אשכנז בחוץ לארץ, לערוך הקפות רק בשמחת תורה.
* אסור מדרבנן לעשות פעולה של 'הכנה' משבת ויום טוב לחול, גם כשאין בה איסור מלאכה. איסור זה, אמוּר גם לגבי הכנה מיום טוב ל'יום טוב שני' בחוץ לארץ; וכן לגבי הכנה משבת ליום טוב.