דרשו
  • פרשת השבוע
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצווה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • מצורע
      • אחרי מות
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קרח
      • חוקת
      • בלק
      • פנחס
      • מטות
      • מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • עלונים והורדות
    • העלאת עלון
    • הורדת עלונים לשבת
    • ברכות ותפילות להורדה
    • לוח לימוד שנתי לכלל תוכניות דרשו
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • חבורת ש"ס מראי מקומות להורדה
  • חדש!העמוד היומי
    • חוברת עיון העמוד להורדה
    • פניני העמוד היומי
    • הרב מנחם דריימן – עברית
    • הרב דוד בוק – עברית
    • הרב אריה זילברשטיין – עברית
      • שיעורי שמע להאזנה והורדה
    • הרב דוד הופשטטר – אנגלית
    • הרב ירמיהו לעסין – אנגלית
    • הרב עמרם בינעט – אידיש
    • הרב שלמה סטרו – ספרדית
    • הרב אריאל דוד סותהון- ספרדית
    • הרב מאיר ערערא – צרפתית
    • הרב אפרים סגל – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
  • הדף היומי
    • הרב אליהו אורנשטיין
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב מאיר שפרכר – מורחב
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב אפרים סגל – אידיש
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב אפרים סגל – עברית
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • 60 שניות על הדף היומי
  • דף היומי בהלכה
    • הרב אריה זילברשטיין – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
    • הרב אפרים סגל – עברית
    • הרב יונה פיינהנדלר – הלכות שבת
    • הרב אריה זילברשטיין גרסא מקוצרת – עברית
    • הרב אריה זילברשטיין גרסא מלאה – עברית
    • הרב ישראל גנס – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
    • הרב שלמה פריינד – אידיש
    • הרב יוסף מגנוז – צרפתית
    • סיכום הלכות שבועי
  • תלמוד ירושלמי
    • להורדת חוברות קנין ירושלמי ופרטי התכנית
    • הרב אליהו אורנשטיין- עברית
    • הרב יצחק שאול קנייבסקי- עברית
      • שיעורי שמע להאזנה והורדה
    • הרב שמעון שפיצר- אידיש
    • שיעורי 'הדף היומי בתלמוד ירושלמי' להאזנה ולהורדה – הרב עמרם בינעט
  • חנות המבצעים שלנו
  • 0 פריטים₪0.00
  • אוצרות האתר
    • יארצייט של צדיקים וגדולי ישראל
    • דרשות
    • שיעורי דרשו לשמיעה והורדה
    • קול העם
    • על הניסים
    • על דא ועל הא
    • כתבות וראיונות
      • אנשים מספרים
    • גדולי ישראל
      • יהלומים מגדולי ישראל
    • חגים ומועדים
      • ראש השנה
      • יום כיפור
      • סוכות
      • חנוכה
      • עשרה בטבת
      • ט"ו בשבט
      • פורים
      • פסח
      • ל"ג בעומר
      • ספירת העומר
      • חג השבועות
      • בין המצרים
      • תשעה באב
      • אלול
    • המוסר היומי
      • חפצים בחיים
      • קנין חכמה
    • סיפורי צדיקים
      • סיפורים קצרים
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • חמישה דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • סגולות וישועות
    • בחצרות החסידים
      • גלריות בחצרות החסידים
      • חלקינו בתורתך – דושנסקיא
      • תורתך שעשועי – תולדות אהרן
      • כי הם חיינו – ויזניץ
      • ועד קביעת עיתים לתורה – צאנז
      • יגדיל תורה – בעלזא
    • ימי זכרון יארצייט הילולא של צדיקים וגדולי ישראל
  • מידע לנבחני "דרשו"
  • חגים ומועדים
    • ראש השנה
    • יום כיפור
    • סוכות
    • חנוכה
    • עשרה בטבת
    • ט"ו בשבט
    • פורים
    • פסח
    • ל"ג בעומר
    • חודש אייר
    • חג השבועות
    • בין המצרים
    • תשעה באב
  • שאל את הרב
  • וידאו שחייבים לראות
    • חיזוק יומי עם הרב אלימלך בידרמן שליט"א
    • הסיפור היומי המצולם
    • חיזוק יומי עם הרב שמעון שפיצר שליט"א
    • המסר היומי עם הרב דוד גבירצמן
    • החיזוק היומי עם הרב אליהו רבי שליט"א
    • החיזוק היומי עם הרב יואל ראטה שליט"א
    • דקה של דעת עם הרה"צ רבי אלעזר מרדכי קעניג זצוק"ל
  • חדשות ‘דרשו’
  • סגולות וישועות
  • צור קשר
    • אודות ‘דרשו’
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולי הלימוד השונים של ‘דרשו’
    • הפותח בכל יום – המייל היומי של דרשו
דף הבית מאמרים פרשת שבוע וירא יום אחד, כאשר היו כולם ישובים בסעודת הצהרים, קם לפתע המהרי"ל ממקומו, וניגש לאחד שהיה ישוב בקצה השולחן. התיישב לידו, חתך עבורו את הלחם לחתיכות קטנות, קילף את החלק הקשה. טבל את הלחם במרק והאכיל ממש בידיו את הישיש, התברר שלאותו זקן לא היו שיניים, והוא התקשה באכילת מזון קשה

יום אחד, כאשר היו כולם ישובים בסעודת הצהרים, קם לפתע המהרי"ל ממקומו, וניגש לאחד שהיה ישוב בקצה השולחן. התיישב לידו, חתך עבורו את הלחם לחתיכות קטנות, קילף את החלק הקשה. טבל את הלחם במרק והאכיל ממש בידיו את הישיש, התברר שלאותו זקן לא היו שיניים, והוא התקשה באכילת מזון קשה

הגאון רבי אברהם מרגלית שליט"א על הנהגה של חסד
ט"ו חשון תשפ"ב
הצטרפו למייל היומי הצטרפו ללומדי הדף היומי בהלכה

"והוא יושב פתח האוהל כחום היום"

כשרואים אנו את הנהגתו של אברהם אבינו, עם כל גדלותו בתורה, עם כל ידיעותיו, עם כל התעסקותו בעניינים רוחניים, אנו פוגשים אותו דווקא בנישה של עשיית החסד.

בגיל תשעים ותשע הוא עורך ברית מילה. הוא תשוש וכואב. כל אדם במצבו היה לוקח חופשה של שבוע-שבועיים, נוסע למעיינות מרפא, אמבטיות בוץ וכדומה. אברהם נשאר בבית. אבל גם בבית אינו נח. הוא יושב פתח האוהל כחום היום ומצפה לאורחים. עז רצונו לעשות מעשי חסד. זהו שילוב מנצח. מצד אחד גדול בתורה, אך מצד שני, אינו מזניח את העניינים שבין אדם לחברו. גדולתו מתבטאת בתחום זה, לא פחות מבתחום התורני.

נביא שתי עובדות מעניינות שתחדדנה את ההדגשים שאנו מוצאים באישיותו של אברהם אבינו. הסיפור הראשון אודות המהרי"ל דיסקין – רבה של ירושלים לפני כמאה שנה. הוא היה גאון שבגאונים. שלט בכל מכמני התורה וחיבר ספרים רבים.

אגב, למהרי"ל יש חיבור מיוחד אודות עקידת יצחק. רבים שואלים מה מיוחד כל כך במעשהו של אברהם בעקידת יצחק. כלום לא היה כל אחד מאיתנו עושה אותו דבר, אילו נצטווה ציווי ישיר מאת הקב"ה? ובפרט אם נזכור שיצחק לא התנגד אלא להיפך. שיתף פעולה. "וילכו שניהם יחדיו".

ישנם הסברים רבים לכך.

המהרי"ל כותב באור מענין: הרמב"ם מבאר את ההבדל בין אברהם אבינו לשאר הנביאים: אברהם הביט באספקלריא מאירה. שאר הנביאים הביטו באספקלריה שאינה מאירה. ומילים פשוטות יותר, אברהם קיבל את המסרים מהקב"ה באופן ישיר וברור. "פה אל פה אדבר בו". שאר הנביאים ראו מראות נבואה, ועל פיהם נתנבאו. 'סיר נפוח', 'מקל שקד' וכדומה. הם לא ראו ושמעו דברים חד משמעיים, ראו מראות, והיו צריכים להכניס אליהם את הפרשנות האישית שלהם.

בניסיון העקידה נהג הקב"ה באברהם כפי שנהג בשאר הנביאים. לא אמר לו את הדברים במפורש, אלא הראה לו מראה. על פי המראה הסיק אברהם שזה מה שהקב"ה רוצה ממנו. כאן טמון ההבדל בין אדם מן השורה, גדול ככל שיהיה, לבין אברהם אבינו. אם אנחנו היינו רואים מראה כזה, היינו מנתבים אותו לפי רצונותינו. היינו מושכים לכיוונים שאנו חפצים בהם. לא היינו מעלים על דעתנו רעיון שכזה, להעלות בן יחיד לעולה. אברהם סילק את כל ה'אני' שלו. את כל הנגיעות האישיות. וכך פרש את המראה באופן הנכון והראוי.

ברור שאם הקב"ה היה פונה אלינו ישירות, גם אנו היינו נוהגים כאברהם אבינו. אבל כאשר מדובר במראה שניתן לפרשו בכמה פנים ואפשרויות, אפשרות שמקלה עלינו את החיים ואפשרות שקשה לנו לקבלה, ודאי שהיינו נוטים לכיוון הנוח לנו.

זו היתה גדולתו של אברהם במעשה העקדה. הוא לא הכניס למערכת השיקולים את רגשותיו ורצונותיו האישיים. דחק הכל הצידה, והביט במראה הנבואה רק דרך משקפי עבודת ה' יתברך.

נחזור לסיפורנו: כאמור, המהרי"ל היה ענק שבענקים בתורה. אבל לא ישב ספון בחדרו ועסק בתורה. הוא דאג לזולת באופן מעורר התפעלות. בסעודת הצהרים היו יושבים אצלו עניים ונדכאים רבים. הוא עצמו היה יושב בראש השולחן. כמעט לא אכל, אפילו לא נטל ידיים. ישב ועיין בספר.

יום אחד, כאשר היו כולם ישובים בסעודת הצהריים, קם לפתע המהרי"ל ממקומו, וניגש לאחד שהיה ישוב בקצה השולחן. התיישב לידו, חתך עבורו את הלחם לחתיכות קטנות, קילף את החלק הקשה. טבל את הלחם במרק והאכיל ממש בידיו את הישיש, התברר שלאותו זקן לא היו שיניים, והוא התקשה באכילת מזון קשה.

לאחר מכן שאל אותו אחד התלמידים: "כיצד הרב שם לב לקשייו של הזקן, הרי ראיתי שהרב היה שקוע כל כולו בספר שלפניו!".

אמר לו הרב: "מתפלא אני עליך. מדוע אינך תמה על אברהם אבינו? הקב"ה בכבודו ובעצמו בא לבקרו. כל כולו שקוע בחוויה רוחנית שאין למעלה הימנה. קרבת ה' במדרגה הגבוהה ביותר. ובכל זאת אומרת התורה, 'וירא ה' אל אברם… וישא עיניו וירא והנה שלושה אנשים ניצבים עליו' [בראשית יח ב]. הוא רואה שלושה אנשים שנראים לו כערבים, 'וירץ לקראתם'".

כיצד יתכן שתוך כדי המצאותו במצב רוחני שכזה, הוא רואה בכלל משהו חוץ לד' אמותיו. כיצד הוא מפנה בכלל מבטו ודעתו, מה גם שמדובר בערבים, נטולי קדושה וטהרה. התשובה היא: אכן כן. זו הדרך האופיינית שיהודי צריך ללכת בה, זה מה שהקב"ה דורש מאיתנו. גם אדם רוחני השקוע ראשו ורובו בסוגיה עמוקה, צריך להתרגל לשים לב לנעשה סביבו. אולי מישהו צריך עזרה וסיוע.

גם כאשר אתה מצוי טפח וטפחיים מעל הקרקע, אל לך להיות מנותק לחלוטין. אפילו אם בורא עולם נמצא אצלך, וכי יש דבר המשעבד מחשבתו של האדם יותר מכך? ובכל זאת, העין צריכה להיות פקוחה. הלב צריך להיות רגיש, לחוש את המצוקות ולהיחלץ לעזרה. אין בכך משום זילותא בכבוד המקום. אדרבה, זהו חפצו של הבורא. לכך הוא מצפה מהאדם באשר הוא.

לפעמים אדם מבוגר עולה על אוטובוס. כבר אין מקומות ישיבה. הוא מצפה שמאן דהו יתייחס אליו ויפנה עבורו את מקומו, אך למרבה הפליאה, למרות שהאוטובוס נוסע בעיר אפורה ומשעממת, כולם מביטים בשקיקה בנוף… ויש שמגדילים לעשות, תוקעים חוטמם בספר ועושים עצמם כשקועים בלימוד כמו בהיכל הישיבה בזמנים הטובים. ודאי, אדם צריך ללמוד ולהיות שקוע בלימודו, אבל לא על חשבון הסיוע לזולת. זו הגישה היהודית. זה היה אברהם שבעצם הציל את כל האנושות. העביר לדורות הבאים את מורשתו, להיות עסוק בלימוד תורה, בתפילה וקיום מצוות, אבל יחד עם זאת לשים לב לנעשה סביב, ולסייע ככל הניתן לזקוק לסיוע.

ישנה גירסה חסידית לסיפור שסיפרנו אודות מהרי"ל דיסקין: בעל ה'צמח צדק' היה נכדו של בעל התניא. שני גדולי עולם, משכמם ומעלה. כל ימיהם עסקו בתורה בשקידה ועמקות מופלאה. כאשר נולד לבעל ה'צמח צדק' בן, התגורר לתקופת מה בביתו של סבו, בעל התניא. יום אחד, בשעת לילה מאוחרת, פצח הילד בבכי רם. ה'צמח צדק' שישב בסמוך היה כה שקוע בסוגיא עד שלא שמע כלל.

לפתע הוא רואה את סבו, בעל התניא, ניגש אל עריסת התינוק.

נעור ה'צמח צדק' משקיעותו, ואז פתאום שמע את קול בכיו של הנער. התנצל בפני הסב  באמרו שלא שמע את התינוק מכיוון שהיה שקוע בלימודו. אמר לו סבו: "וכי סבור אתה שאני לא הייתי עסוק בתורה? אבל, דע לך כלל גדול בחיים: כשיהודי בוכה – צריך לשמוע! יהיה מה שיהיה!".

האדם צריך לסגל לעצמו 'אנטנה פתוחה' לקליטת רחשי מצוקה. לא להסתגר בתוך עמו. על גדולי ישראל לדורותיהם, ענקים בתורה, בתפילה ובמצוות, מספרים מעשים מופלאים אודות מעשי החסד שעשו. הדברים כרוכים זה בזה בקשר בל ינתק. לא יתכן אחרת!

על הרבי מבריסק מסופר שביתו היה ממש הפקר לכל. אנשים היו ישנים בביתו על כל מיטה פנויה. אבל לא הסתפקו בזאת, בבוקר היו יוצאים בכיסים תפוחים ושלל לא יחסר… העירו לו מקורביו: "רבנו, עד כאן! האם צריך להפקיר את הבית ואת הרכוש לכל ארחי-פרחי שבעולם? האם צריך להכניס לבית אנשים חטאים, שאינם זהירים בממון חבריהם, וזאת בלשון המעטה?". אמר להם: "מאברהם אבינו למדתי. הוא הכניס לביתו כל עובר אורח, אפילו עובדי עבודה זרה. לא דקדק בציציותיהם של אורחיו"…

זו אישיותו המיוחדת של אברהם אבינו. האנטי-תזה של אנשי סדום. ענק שבענקים בתורה, אבל גם בתוך האטמוספרה הרוחנית המופלאה הזו, עין אחת צופיה אל העולם השפל. שלושה עוברי אורח, ודאי רעבים, צמאים ועייפים. זו אישיותם המופלאה של גדולי ישראל. אדם יושב בקצה השולחן ואינו אוכל, ככל הנראה יש לו קושי וצריך לסייע בידו.

צריך לדעת, שהמבט הנכון על הזולת, והבנת צרכיו על הצד הטוב ביותר, אינם דברים של מה בכך. לא כל אחד זוכה לעין חדה שכזו. הכל בא מכוח התורה והחסד, שלובים וכרוכים זה בזה.

 

(מתוך 'מפיק מרגליות')

 

הגאון רבי אברהם מרגלית שליט"א וירא פרשת השבוע פרשת וירא

אולי גם יעניין אותך

מועד התשלום הלך וקרב, ועדיין לא נראתה שום תזוזה מצד אבי החתן, אף לא של דולר אחד! אבי הכלה חשש מאד מביטול העסקה, וביקש מהשדכן לגשת למחותנו ולתבוע ממנו במפגיע את חלקו...
היכן קבורים משה וציפורה?
''החלטתי להמשיך את הסגולה גם בלי תוצאות''
'מטבע של אש'
המשתתף בסעודת ברית
"אנחנו נוסעים לחתונה ומחר נחזור". עוברים הימים והם לא חוזרים...

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה

ביטול

פוסטים נוספים

הצטרפו לקבלת המייל היומי שלנו – מדהים ומרגש – אחד ביום
החדשים באתר
על דא ועל הא

יום רביעי כ"ד אייר. ר' אברהם פותח את היום בתפילה נרגשת, זה היום קיווינו לו... הוא כוסס את אצבעותיו עד הגיע השעה המיועדת, אלא שמעט קודם לכן, בשעה 12:00 בצהריים, התקשר אליו עורך הדין ובפיו הודעה קצרה ויבשה

אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה..

על דא ועל הא

אמר לו מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בקול שבור: 'אני מבין לליבך, אבל מה לעשות, אני רוצה ללמוד! מה אתה רוצה, שאני אתבטל מתורה?' ודמעות חמות נקוו בעיניו של הרב. לפתע התעשת מרן ואמר לעשיר: 'אתה יודע מה, יש לי רעיון'

סיפור מיוחד על מידת החסד, עסק התורה ואמונת חכמים

על דא ועל הא

המחשבה הזאת רדפה אחריי שעה ארוכה, ניקרה במוחי ולא הרפתה. קמתי ועשיתי מעשה. עוד באותו ערב נכנסתי לחנות הספרים הסמוכה לביתי ורכשתי גמרא חדשה מסכת 'בבא מציעא', ויחד עם זאת את הספר שיעורי רבי שמואל על מסכת זו

כוחן של מילים, ופירגון אחד..

על דא ועל הא

המשגיח הנדהם פנה לצאת מהחדר ומרן הרב שך קרא לו וביקש שוב: 'אנא ממך, שלח אליי את הבחורים, אני רוצה לנשק אותם!'

מידת החסד אצל מרן הרב שך זצוק"ל

מבקש שלמה דסקל
00:00
--:--
  • 1. מבקש - שלמה דסקל
  • 2. הדרן - אברמי רוט ומקהלת שירה חדשה
  • 3. ולירושלים - שלמה דסקל
  • 4. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 5. צמאה - אייזיק האניג
  • 6. בדברי תורה - הרב ירמיה דמן
  • 7. אחינו - אברמי רוט
  • 8. והוא א-לי - אלי לאופר, אפרים מנת, מקהלה
  • 9. דרשו - שלמה דסקל
  • 10. לדור - אברמי רוט
  • 11. ויהיו בנינו - סולן: רולי דיקמן. מקהלת בני בישיבות ומקהלת שירה חדשה
  • 12. מחרוזת פתיחה - אפרים מנת, ר' משה דמן, מקהלה.
  • 13. השבעתי - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה, אפרים מנת.
  • 14. מבקש - ר' יעקב דסקל
  • 15. כי יש בתורה - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 16. אב הרחמים - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה.
  • 17. הדרן - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 18. ולירושלים - ר' יעקב דסקל
  • 19. מחרוזת ריקודים - ר' יעקב דסקל
  • 20. תנא דבי - אייזיק האניג
  • 21. שערי צין - אלי הרצליך
  • 22. דרשו השם ועזו - שלמה כהן
  • 23. בתורה הקדושה - מקהלת מלכות
  • 24. ובמקהלות - מקהלת מלכות
  • 25. כנשר - אייזיק העניג
  • 26. ותערב לפניך - ירמיה דמן
  • 27. יתגבר כארי - שלמה כהן
  • 28. תנא דבי אליהו - אייזיק העניג
  • 29. שערי ציון - אלי הרצליך
  • 30. מה אשיב - אהרלה סמט
  • 31. כל העולם - אהרלה סמט
  • 32. אם היו - אהרלה סמט
  • 33. אנא אמצאך - שלמה כהן
  • 34. לולי תורתך - שלמה כהן
  • 35. מלך רופא נאמן - שלמה כהן
  • 36. צמאה נפשי - אייזיק העניג
  • 37. אתה הראת לדעת - אייזיק העניג
  • 38. כתר - אייזיק העניג
  • 39. ולירושלים - יענקי דסקל
  • 40. מעוז צור - שלמה כהן, אלי לאופר
  • 41. אחינו - אייזיק האניג
  • 42. מבקש - שלמה דסקל
  • 43. צמאה - אייזיק האניג
  • 44. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 45. אני מאמין - יעקב דסקל
  • 46. ולירושלים - אייזיק האניג
  • 47. דרשו - שלמה דסקל
  • 48. קדשינו - יעקב דסקל
  • 49. והוא קלי - אלי לאופר, אפרים מנת
  • 50. לדור - אברהמי רוט
  • 51. דרשו ה' ועוזו
  • 52. ניגוני התעוררות
  • 53. מחרוזת: אבינו אב הרחמן, נר לרגלי, הנה אנוכי
  • 54. יהא רעווא
  • 55. מחרוזת: ימים על ימי מלך, כי אורך ימים, אשרי מי, אמת מה נהדר.
  • 56. כד יתבין
  • 57. אבינו מלכנו
  • 58. אורך ימים - סיום הש"ס תש"פ - אהרלה סמט, זאנוויל וינברגר
  • 59. בזכות התורה ולומדיה ינצל העולם - סיום הש"ס תש"פ - מוטי שטיינמץ
שאל את הרב לקראת שבת ש"ס אונליין חנות דרשו הישיבה הוירטואלית
  • תוכן ושיעורים באתר
    • דף היומי - הרב אורנשטיין
    • דף היומי - הרב שפרכר
    • דף היומי – הרב סגל
    • דף היומי באידיש – הרב סגל
    • דף היומי באנגלית – הרב לובינשטיין
    • דף היומי צרפתית – הרב מגנוז
    • דף היומי בהלכה – הרב זילברשטיין
    • דף היומי בהלכה אידיש –הרב סגל
    • הדף היומי בהלכה בצרפתית - הרב מגנוז
    • תקצירי הדף היומי – הרב חיים דוד קובלסקי שליט"א
    • שומעים ‘דרשו’
    • מסכת שביעית - משניות מבוארות
    • תקצירי הדף היומי בהלכה
    • Daf HaYomi de Halaja en Español
    • הלכה למעשה לשבת קודש
  • מידע לנבחני דרשו
    • שיעורי ‘דף היומי בהלכה’ ברחבי הארץ
    • תוכניות דרשו
    • המבחנים הבאים ב’דרשו’
    • רשימת מוקדי המבחנים
    • לוח מבחנים לשנת תשפ”ג
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • לוח הדף היומי בהלכה להורדה
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולים
    • לוח דף היומי בבלי
    • בדיקה אוטומטית ציונים מבחנים
    • 60 שניות מרתקות על הדף היומי
    • מבחן לדוגמא
  • שבת קודש
    • כניסת שבת ויציאת שבת ברחבי הארץ
    • לקראת שבת מלכתא
    • פרשת השבוע
    • הורדת עלונים לשבת
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • וידאו לקראת שבת
    • אוגדן עלוני השבת
    • סט לקראת שבת 5 כרכים
    • שו"ת בהלכות שבת
  • שומעים דרשו
    • שיעורי תורה
    • תכניות וראיונות
    • שירי דרשו
    • חגים ומועדים
    • הסיפור היומי
    • אירועי דרשו
    • הפותח בכל יום
    • פרשת השבוע
    • תפילת השל"ה
    • פרשת המן
    • ברכת המזון
    • נשמת כל חי
  • המיוחדים שלנו
    • חנות דרשו
    • שאל את הרב
    • על דא ועל הא
    • פרשת השבוע
    • 5 דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • המוסר היומי
    • בחצרות החסידים
    • מאמרים
    • כתבות וראיונות
    • חדשות ‘דרשו’
    • חגים ומועדים
    • סגולות וישועות
    • וידאו לצפיה
    • וידאו שחייבים לראות
    • סיפורים קצרים
    • סיפורי צדיקים
משרדי דרשו
02-560-9000
פקס 02-6540269
כתובת האימייל של המשרד: [email protected]
כתובת למשלוח
דברי דואר: ת.ד. 39061, מיקוד 9139001
קו השיעורים של דרשו
077-2222-666 או 4992*
ייעוץ לבני הישיבות
1800-20-18-18
דרשו אנגליה
020-8050-2615
אתר דרשו הוקם ונבנה לזיכוי הרבים וללא כוונות רווח על ידי עמותת דרשו
כל הזכויות שמורות. לתשומת לבכם: על כל התמונות המוצגות באתר חלים זכויות יוצרים ואין להשתמש בכל שימוש שהוא ללא היתר בכתב.

הנהלת אתר דרשו מודיעה בזאת על כוונתה לעשות שימוש ביצירות יתומות לפי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים.
יצירות יתומות הן יצירות המופצות ברשתות החברתיות וברשת המקוונת ואשר בעל זכויות היוצרים בהן לא ידוע או לא אותר.
אנו עושים מאמצים מרובים על מנת לאתר את בעלי הזכויות, ולתת קרדיט הולם עבור השימוש ביצירות.
אם עשינו שימוש ביצירה שבבעלותכם בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק, אתם רשאים לפנות בהודעה אלינו על מנת שנחדול מהשימוש בצילום
וזאת בכתובת הדוא''ל: [email protected]
Created by JewTech
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיותניגודיות
  • רקע בהיררקע בהיר
  • קו תחתי לקישוריםקו תחתי לקישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס
  • מפת אתרמפת אתר