בס"ד
חוברת לימודים לקראת הימים הנוראים וחג הסוכות מופץ באלפים בבתי כנסת וישיבות ע"י "שערי הוראה"
מתנה טובה ללומדי ושוחרי התורה הק' כאשר נקבצו יחד לקראת הימים הנוראים ראש השנה יום הכיפורים, וחג הסוכות הבאים עלינו לטובה ולברכה, חומר לימוד בבחינת דבר בעיתו מה טוב.
הלימוד בהלכות חג בחג תקנה קדומה. משה רבינו עליו השלום תיקן להם לישראל שיהיה כל חכם העיר דורש לבני עירו בכל רגל בענינו של יום, נס הנעשה בו ביום כגון בפסח ביציאת מצרים, ובעצרת במתן תורה, ובחג בהיקף ענני כבוד. וג"כ ידרוש לעם בכל רגל הלכות הצריכות לבו ביום, שיודיע להם האסור והמותר בו ביום, הל' פסח בפסח והל' עצרת בעצרת והל' חג בחג. (לשון השו"ב סי' תכ"ט ומהמג"א).
ולכן בשערי הוראה הארגון המפורסם בפעולות הגדולות והנצורות בראשותו של הגאון רבי חיים שמרלר שליט"א קבצו יחדיו את הלכות החג לחג הלכות התשובה לימי התשובה.
ראשונה את הרמב"ם הלכות תשובה, שכידוע גדולי וצדיקי הדורות קבעו ללמוד בו בפרט בעשרת ימי תשובה. הרמב"ם בלשונו הזהב יורד אל פרטי עניני התשובה הן אלו שבין אדם לחבירו, והן אלו שבין אדם למקום, וקבעם בהלכותיו למען יידע האדם כי כשם שפשוט אצלו וברור שצריך ללמוד ולדעת הלכות שבת, ואין זה רק ענין מוסרי, כך הלכות תשובה אינן מוסריות, רק הלכה למעשה.
שנית לו ומחובר לטהרה את איגרת התשובה מהתניא קדישא. המלמדינו תשובה מה הוא, תשובה עילאה ותשובה תתאה, ומבאר את "מצות" התשובה ו"עבודת" התשובה על דרך הנגלה ועל דרך הסוד ושיש רק ג' חלוקי כפרה הם, וחילול השם אינו בכלל. ועיקר לשון תשובה שיגמור בלבו בלב שלם לבל ישוב עוד לכסלה למרוד במלכותו ית' ולא יעבור עוד מצות המלך ח"ו, הן במצות עשה הן מצות לא תעשה, וזהו עיקר תשובה לשוב אל ה' בכל לבו ובכל נפשו, לעבדו ולשמור כל מצותיו ,כמ"ש יעזוב רשע דרכו ואיש און מחשבותיו וישובו אל ה'.
שלישית. הלכות ארבעת המינים והלכות ישיבת סוכה לרגל חג הסוכות הבאים עלינו לטובה, הלכות בטעמיהן, לשונו המזוקק שבעתיים משתמע לשתי פנים, הן ללומדים מופלגים אשר כל תיבה ותיבה מלמדת ומשמשת מובן מסוים, ובפרט בקו"א, והן לפשוטי עם אשר ימצאו בהם חפצם כלבבם.
והרי כבר מבואר בפוסקים להתחיל תיכף במוצאי יום הכיפורים בעשיית הסוכה, ובודאי הלימוד בהלכות אלו מוסיף כפרי שיש בו טעם וריח להגיע לימים הקדושים והנעלים מתוך ידיעת דבר ה' זו הלכה.
החוברת הופק באלפים לעילוי נשמות הזכים והטהורים שניספו בעווה"ר בטרגדיה הנוראית במירון ביום הקדוש ל"ג בעומר.
ויהיה הלימוד לטובת נשמתם.