מֵהלכות מוצאי יום הכיפורים
* נחלקו הפוסקים אם מותר לשתות מים במוצאי יום הכיפורים לפני הבדלה, ויש שהתירו זאת רק לאחר אמירת 'אתה חוננתנו', או 'ברוך המבדיל'.
* נחלקו הפוסקים אם מברכים על הבשמים בהבדלה של מוצאי יום הכיפורים שחל בשבת. ויש שהורו לברך עליהם בנפרד, לאחר ההבדלה.
* בהבדלה של מוצאי יום הכיפורים, מברכים 'מאורי האש' רק על נר ש'שבת', דהיינו שדלק במשך יום הכיפורים, כיון שרק בנר כזה ניכר איסור הבערת האש שהיה במשך ביום והוּתר במוצאי היום.
* ברכת 'מאורי האש' מברכים רק על נר שהודלק כדי להאיר, ולא על נר שהודלק למטרה אחרת, כגון 'נר נשמה' שהודלק לעילוי נשמת המת, או נר שהדליקו לאות כבוד על גבי ה'עמוד' של שליח הציבור.
* חכמינו ז"ל אמרו, שבמוצאי יום הכיפורים יוצאת 'בת קול' ומכריזה: "לֵךְ אֱכֹל בְּשִׂמְחָה לַחְמֶךָ וּשֲׁתֵה בְלֶב טוֹב יֵינֶךָ", כלשון ספר קֹהלת. ולילה זה הוא מעין חג, ואוכלים ושמחים בו.
* למחרת יום הכיפורים, ראוי להשכים מוקדם מן הרגיל לתפילת שחרית, כדי להראות שאנו חפצים במצוות ונכנעים לפני השי"ת גם בימים רגילים, ולא רק בימים שבהם אנו צריכים לבקש רחמים.
מֵהלכות סוכה
* במצוות ציצית, תפילין, וסוכה, כתבה התורה את טעם המצוה; וכתבו הפוסקים, שלכן, בניגוד לשאר המצוות שבהן די בכוונה לשם קיום מצוה, בשלוש מצוות אלו יש לכוון גם לטעם המצוה.
* מהכתוב "וחג הסוכות תעשה לך", דרשו חז"ל: "תעשה – ולא מן העשוי", כלומר, בשעת העשייה – הנחת הסכך – תהיה הסוכה כשרה, ולא שתוכשר לאחר גמר עשייתה.
סוכה שיש מעליה ענפי עץ, חבלי כביסה, גגון מתקפל ועוד
* הסכך של הסוכה צריך להיות תחת אוויר השמים, ולא תחת תקרה או סכך פסול, ולא תחת סכך אחר הגבוה עשרה טפחים מהסכך התחתון.
* סוכה שנבנתה בסמוך לעץ שענפיו מסוֹככים בקביעות מעל לסכך הכשר – אם הם צפופים באופן ש'צילם מרובה מחמתם', הסוכה פסולה.
* סוכה שענפי עץ סמוך מסוככים עליה, והם דלילים, ו'חמתם מרובה' מצילם – הסכך שיש מעליו ענפים, נחשב כסכך פסול, וממילא, כשרות הסוכה תלויה בסכך שאין מעליו ענפים, ולכן, אם סכך זה בפני עצמו 'צילתו מרובה מחמתו', הסוכה כשרה; ואם לא – הריהי פסולה.
* המסכך את סוכתו בענפים המחוברים לעץ, ולאחר מכן הפרידם מהעץ, עליו להגביה את הסכך ולהניחו מחדש. ונחלקו הפוסקים בנוגע לאופן ההגבהה, אם ניתן להגביה את הענפים בצידם האחד, למרות שבצידם האחר הם מונחים על גבי הסוכה.
* הפוסקים דנים בנוגע לסוכה העומדת בחצר בנין מגורים, ומעליה מתוחים חבלי כביסה של השכנים בקומות העליונות, או שבולטים מעליה סורגי החלונות שבקומות העליונות – אם יש להחשיב את כל שטח החבלים או הסורגים כסכך פסול. והרוצה להחמיר בדבר, יכול להכשיר את הסוכה לכל הדעות, על ידי הנחת סכך כשר על גבי החללים שבין חבלי הכביסה או חלקי הסורג.
* מעיקר הדין, מותר לבנות סוכה תחת גג נפתח, או גגון מתקפל, ולאחר מכן לפתוח את הגג או לקפל את הגגון. אולם, יש מהאחרונים שהחמירו בדבר, ויש להחמיר כדבריהם אף בדיעבד.