סימן תכט' /// סעיף א'
- בחנוכה אומר השפת אמת שיש עניין לדרוש בהלכות החנוכה בתוך ימי החנוכה, על אף שהתקנה הזאת היא תקנה מדרבנן, מ"מ מכיון שמשה הוא זה שתיקן אותה וכל הדרבנן כעין דאו' תקון, לכן יש ללמוד את הלכותיה.
- המ"ב כותב שהיום נוהגים שיש רב שמוסר הלכות בהלכות החג בשבת הגדול ובשבת שובה, ומ"מ מצוה על כל אחד ואחד ללמוד את ההלכות שלושים יום קודם החג, ומה שלא נוהגים היום שיש ל' יום קודם החג את הרב שדורש, זה שום שיש כהיום המון ספרים שיש בהם את ההלכות מסוכמות היטב, ומ"מ מצוה על כל אחד ואחד שילמד ל' יום קודם את ההלכות שקשורים לחג, משום שצריך לדעת את ההלכות.
- עיקר הדרשה אומר המ"ב שצריכה להיות בהלכות החג, אמנם אם השיעור היה בפלפול, אין יוצאין בזה ידי חובה.
- השל"ה הק' כתב שבכל חג וחג ראוי לאדם ללמוד את המסכת הקשורה לחג, מסכת פסחים ללמוד כל החג, וכן סוכה בסוכות, ובפרשת שקלים ללמוד מסכת שקלים, ובשבת פרה ללמוד את משניות פרה.