הביגוד ב'תשעת הימים'
* אסור לכבס בגדים בשבוע שחל בו תשעה באב, וכן אסור ללבוש בגדים מכובסים, מלבד בשבת. ובני אשכנז מחמירים בשני האיסורים החל מראש חודש אב. ולצורך החלפת בגדים ב'תשעת הימים', ניתן 'להכין' את הבגדים מראש על ידי לבישתם לזמן מועט, באופן שלא יֵחשבו עוד כמכובסים. והפוסקים נתנו שיעורים שונים לזמן הנדרש – בין חצי שעה ל'כמה שעות'.
* יש שהתיר הפעלת מכבסה בתשעת הימים לצורך לקוחות גויים, כאשר הדבר מפורסם שמתקבלים בה בימים אלו לקוחות גויים בלבד. ויש שאסרו אף באופן זה.
* בשבוע שחל בו תשעה באב, אסור ללבוש בגדים חדשים; ומנהג בני אשכנז להחמיר בכך מראש חודש אב ואילך. ולפי המנהג ללבוש בגדי שבת ב'שבת חזון' – נחלקו הפוסקים אם מותר ללבוש בגד חדש.
* אסור לקנות בגדים חדשים בתשעת הימים, מפני השמחה שבדבר. וכן אסור לקנות כלי בית גדולים, כגון מכשירי חשמל, רהיטים, או חפצים החביבים על האדם וקנייתם גורמת לו שמחה.
* אסור לתפור בגדים חדשים בתשעת הימים, מפני השמחה שבדבר. ותיקון בגדים ישנים בתשעת הימים – נחלקו הפוסקים אם מותר בתשעת הימים לכתחילה, או רק במקרה שאין בגד אחר ללבוש.
* מנהג רוב קהילות ישראל, ללבוש ב'שבת חזון' בגדי שבת כרגיל, ויש שנהגו ללבוש בשבת זו בגד אחד של חול. ונוהגים ללובשם אף כשהם מכובסים ומגוהצים. ובערב שבת – יש אומרים שמותר ללובשם לקראת שבת בזמן שבו רגיל ללבוש תמיד את בגדי השבת, ואף לפני חצות היום; יש אומרים שמותר ללובשם רק לאחר חצות; ויש אומרים שאין ללובשם אלא בסמוך לשבת.
* בברית מילה המתקיימת בתשעת הימים, מותר להורי התינוק, למוהל, לסנדק, ולאשה המכניסה את התינוק ('קוואטער') ללבוש בגדי שבת. ויש שהתירו זאת גם לאיש המקבל מיד האשה המכניסה.
מיעוט השמחה ב'תשעת הימים'
* נישואין, אף ללא סעודה, וסעודת 'תנאים', אסורים בתשעת הימים. ומסיבת 'תנאים' בהגשת כיבוד קל בלבד – מוּתרת, אך אסור לקיים בה ריקודים. וגמר השידוך עצמו, מותר אף בתשעה באב.
* אסור לקיים ריקודים ומחולות בימי 'בין המצרים', וכן אסור לשמוע כלי נגינה, ואף מתוך הקלטה. ונחלקו פוסקי זמננו בנוגע לשמיעת שירה בפה מתוך הקלטה – אם דינה כשמיעת כלי נגינה.
* ב'תשעת הימים', ראוי להחמיר שלא לעסוק בקניה ובמכירה שיש בהן שמחה, כגון קניית כלי כסף, רהיטים גדולים וכדומה.
מֵהלכות תשעת הימים
* תספורת וגילוח, אסורים בשבוע שחל בו תשעה באב, ואף לכבוד שבת. ומנהג בני אשכנז להימנע מתספורת וגילוח משבעה עשר בתמוז ואילך. וסירוק השיער מותר.
* בשנה שבהּ חל תשעה באב ביום ראשון, וכן כשחל בשבת והצום נדחה ליום ראשון – אין איסורי 'שבוע שחל בו' חלים כלל, למנהג הספרדים; ויש אומרים שכאשר חל בשבת – נחשב כל השבוע כ'שבוע שחל בו'.
* לדעת הרמ"א, אין לברך את ברכת 'קידוש לבנה' בחודש אב אלא לאחר תשעה באב; ויש שכתבו, כי על פי הקבלה יש טעם לברך ברכה זו דווקא במוצאי תשעה באב.