יעקב א. לוסטיגמן
מאות עובדי 'דרשו' ורבים מנבחני הארגון מכירים את קולו של הרב הרשל (צבי) שפיץ, האיש שמאחורי הטלפון, בכל הקשור למלגות, תלושי שכר, תיאומי מס ועוד. לצד ידידו ורעו הרב מנדל אקער, עוסק הרב שפיץ במלאכה, ומעניק מדי יום שירות יעיל, מקצועי ובעיקר אדיב וידידותי, לעשרות פונים.
את עבודתו ב'דרשו' קיבל הרב שפיץ בדרך של השגחה פרטית מופלאה. לאחר שלמד הנהלת חשבונות, החל לעבוד במקום עבודה מסוים, שבו שררה אווירה שלא הלמה את הסגנון החסידי בו גדל הרב שפיץ ולפיו הוא מחנך את ילדיו. כשהחל לנסח את מכתב ההתפטרות המכובד והמנומס, צלצל את הטלפון וחברו הרב אקער, שלמד יחד עמו ניהול חשבונות והכיר בכישרונותיו הברוכים, הציע לו להצטרף אליו ולעבוד ב'דרשו'.
"כשהחלטתי להתפטר ממקום העבודה הקודם שלי, לא ידעתי מה יהיה המקום הבא. אמרו לי שברוב המשרדים הגדולים והקטנים, האווירה אינה טובה יותר מהמקום בו עבדתי, אבל אני ידעתי שכסף שמרוויחים בעבודה במקום לא ראוי, אין בו ברכה, ולא הסכמתי להמשיך לעבוד שם, גם אם בגלל זה אצטרך להישאר מובטל. כי אם אין ברכה בכסף למה לעבוד ולהרוויח? עדיך לשבת בזמן הזה בבית המדרש או אפילו בבית, ולפחות לא להתאמץ לשווא", הוא מספר.
העבודה ב'דרשו' קרצה לו מאוד: "גם התזמון היה ממש מושלם, וגם העובדה ש'דרשו' זה מותג מכובד מאוד, וכל אחד מבין שזה מקום מבוסס ושהאווירה השוררת במשרד שלו היא אווירה של יראת שמים".
מאז הוא יושב במשרדי הארגון שברח' הקבלן 45 בירושלים, ומעניק שירות מסור ומקצועי מאוד לפנים הרבים: "אצלנו ב'דרשו' מקובל לומר שהלקוח תמיד צודק, והפתגם הזה מתייחס לא רק לאלו שרוכשים ספרים של 'דרשו' וכדו', אלא גם לנבחנים מקבלי המלגות", הוא אומר, "הם לא באמת לקוחות, אבל אנחנו מתייחסים לכל אחד כמו ללקוח הכי חשוב בעולם, אנחנו מכבדים, מעריכים את ההשקעה שלו, ומעניקים לו את השירות הכי מהיר והכי מקצועי שאנחנו יכולים. מי שינסה להתקשר לארגון יראה שהטלפון שלו נענה בתוך זמן קצר מאוד, אני לא מדבר על תקופות של סגרים וכדו' שכמובן משבשות את העבודה בכל מקום, כולל 'דרשו', אבל גם בסגרים המענה אצלנו מהיר מאוד ויעיל בכפוף למגבלות השונות.
"בתקופה הזאת של השנה, כששנת הכספים מתחלפת", מוסיף הרב שפיץ, "יש לנו עבודה בהיקף גדול יותר. אנשים רבים מתקשים לעשות 'תיאום מס' בכוחות עצמם, ואנחנו עושים זאת למענם ובשמם, מסייעים להם לחסוך כמה שיותר כסף בתשלומי מיסים ועמלות, ובאמת עושים השתדלות להיטיב עם כל מי שבא במגע עם 'דרשו' ולא משנה אם הוא נבחן, לקוח או ספק שירות. זה חלק מהדנ"א של כל עובד בארגון, ולדעתי זה סוד ההצלחה הגדול של 'דרשו', כי כשאתה מכבד אנשים, הם אוהבים לשמור על קשר איתך לאורך ימים ושנים".