מובא בספה"ק שעיקר תיקון שובבי"ם הוא בשבת. ע"כ צריך מאוד להיזהר להתנהג כראוי בקדושה בשבתות אלו, אשר הוא תיקון גדול לחטאים.
וכן מובא מצדיקים, שהרהורי תשובה בזמן סעודות השבת בשבתות אלו, גבוהים יותר מהרהורי תשובה בשעת התפילה. צדיקים אף פירשו מה שאומרים בזמירות שבת "מעבור דרך וגבולים", היינו, שאם עבר האדם על דרך התורה חלילה, אז יוכל לתקנו ע"י "לאכול ולשתות בהלולים", והיינו בסעודת שבתות הללו.
ביסוד ושורש העבודה (שער העליון פ"ה) הובא בשם הזוה"ק, שמי שעושה קידוש בחדוה וברעותא דליבא מכפרין לו על כל חובותיו. וההסבר הוא, שהרי ידוע שבשעת קידוש צריך להרהר בתשובה כדי שלא נחשב לעדים פסולים, ולכן מתכפרים העוונות.
(מתוך שיחת הגה"צ רבי שמואל אהרן לידר זצ"ל; הרב יעקב הייזלר 'המבשר תורני')