את השורות הבאות שיגר אלינו הרה"ג ר' מאיר וסרצוג שליט"א מחה"ס 'מראה השולחן', 'אמא של תורה' ו'מראה העבודה – המעבר'
"כשאני יושב בביתי וברקע אני שומע את היצירה המרטיטה 'למעלה מכל העולמות', מבית 'דרשו' בראשות הרב הופשטטר שליט"א, אני נזכר בסיפורו של האדמו"ר רבי יהודה'לי הורביץ מדז'יקוב, אשר הבאתי בספרי החדש 'מראה העבודה – המעבר מאדם 'גשמי' לאדם 'רוחני'. וכבר כמה התקשרו אלי להודות על הסיפור המופלא שמשום מה איננו מפורסם, אותו שמעתי מבנו של הגאון רבי מנחם מנדל מנדלזון זצ"ל מקוממיות בשם אביו. חשבתי אולי ראוי לפרסמו באכסנייה מכובדת זו למען טובת הציבור הקדוש לומדי עמוד היומי במשנה ברורה.
סיפר האדמו"ר רבי יהודה'לי מדז'יקוב זצ"ל: בעודי צעיר לימים, בהיותי בחור במדינות אירופה שקודם המלחמה, נתאוותה נפשי לחזות בנועם עבודת קודשם של גדולי החסידות. נסעתי מצדיק לצדיק, שהיתי בצל הקודש בשבתות ובימים טובים, וראיתי את שגב עבודת הצדיקים.
רצון מיוחד קינן בקרבי לראות את פניו של אותו צדיק, כ"ק האדמו"ר 'האמרי אמת' מגור, אשר נודע בצדקתו בכל פולין. אך המרחק הרב ממקום מגורי, והעניות שהיתה מנת חלקי, לא אפשרו לי לנדוד, עד העירה 'גורא קלווריא' הרחוקה שבפולין.
והנה נודע לי כי הרבי שוהה לצורך מרפא, בעיירת נופש שאינה רחוקה כל כך ממקום מגורי. אמרתי בליבי כי זו ההזדמנות לחזות בפני אותו צדיק. נסעתי לעיירת הנופש, ופניתי אל בית המלון ששם שהה האדמו"ר. כששאלתי את עובדי המלון היכן נמצא ה'רבינר', אמרו לי שהוא יצא אל חצר המלון האחורית. יצאתי לחצר, ואכן זכיתי לחזות בהדרת קודשו של האדמו"ר המטייל שם בלוויית משמשו הנאמן.
מיד כשראה אותי המשמש פנה אלי בתקיפות: מי נתן לך רשות לבוא הנה?
עניתי לו: אם הייתי מגיע לחצר הקודש גור, שם אתם בעלי בתים, הייתי מחויב לשמוע בקולכם. אך כאן – חצר בית המלון שייכת לכולם, ואין לכם רשות לעכב בעדי.
דבריי התקבלו, וניתנה לי הרשות להישאר במקום בתנאי שלא אפריע לאדמו"ר.
ראיתי את כ"ק האדמו"ר צועד בחצר המלון, כשידו אוחזת בגמרא קטנה. לפתע עצר הרבי, התיישב תחת אחד השיחים, פתח את הגמרא והחל לומד דף אחרי דף בדחילו ורחימו. הבטתי עמוקות בהדרת פניו. והנה, לא עבר זמן רב מתחילת הלימוד, עד שנעשה שינוי צורה במראה פניו הקדושים, ומראהו כמראה פני מלאך אלוקים. כעבור זמן לא רב עזבתי את המקום מתוך סיפוק גדול, שעלה בידי לעמוד על סודו של האדמו"ר מגור.
בשובו לעירו נשאל רבי יהודה'לי, מהו סוד העבודה שראה בגור בזמן כה מועט, שלא ראה במקומות אחרים?
השיב ואמר: אכן שהייתי בשבתות ובמועדים אצל גדולי הצדיקים, ואצל כל אחד ואחד ראיתי צורת עבודה שונה: צדיק זה תוקף עבודתו הוא באמירת 'נשמת' בשבת, שאז עולה הוא ומתעלה עד כדי שינוי צורה בפניו ממראה אדם למראה פני מלאך אלוקים, אצל צדיק אחר שגב עבודתו ושינוי צורתו הוא באמירת 'קידוש' בליל שבת, אצל צדיק אחר שגב העבודה הוא בהדלקת נרות החנוכה, ועל זה הדרך אצל כל צדיק וצדיק.
אך חידוש היה לי אצל האדמו"ר מגור: הן היום היה יום חול פשוט, והמקום היה מקום פשוט – חצר של מלון, והלימוד היה מתוך תורת הנגלה – גמרא, רש"י ותוספות, והנה כבר הגיע הרבי לדרגות נשגבות של שינוי צורה! כי אכן, תוקף קדושת לימוד התורה אשר היא כנגד כולם – הייתה ניכרת כמקור תוקף קדושתו של הרבי ה'אמרי אמת' וכשיטתו הסלולה בעבודת ה'.
אכן כן חיזקו ונתחזקה לומדי עמוד היומי במשנה ברורה, לימוד התורה הוא 'למעלה מכל העולמות'.