בתקופת השידוכים, פנה הגאון רבי אביגדורר נבנצל שליט"א אל מרן הגרי"ז זצוק"ל להיוועץ עמו בענייני שידוכים שעלו על שולחנם, ועל כך אנו שומעים במהלך השיחה איתו: 'בהגיע לפרק האיש מקדש שאלתי את פי מרן הגרי"ז, האם בבחירת שידוך יש מקום להקפיד יותר שהבחורה המוצעת תהיה בת ת"ח, או שיש להקפיד יותר על העניין של 'יבדוק באחיה' שיהיו ראויים, והשיבני מרן הגרי"ז, שהעיקר הוא לבדוק איך היא בעצמה. ואני מודה להקב"ה שזיכני בשלושתם'.
עוד מספר לנו הרב שליט"א שפעם ישב בבית מרן הגרי"ז בזמן סעודה שלישית, וכמנהגו להמתין שלא להוציא את השבת אף לאחר זמן ר"ת עד ה'אכטל', ישבו במחשכים, בעוד מרן עוסק בלימודו, ולפתע נכנס אחד השכנים וראה שיושבים בחושך, הדליק את האור ושאלתו הרועמת בפיו: מדוע הנכם יושבים כך בחושך ועלטה?!
'למותר לציין'- שח לנו הגר"א נבנצל שליט"א- 'שזוהי חוצפה כלפי כל אדם באשר הוא ובכל זמן שהוא, שנכנסים לביתו ומדליקים את האור כנגד רצונו, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בבית מרן הגרי"ז, ובזמן שחושש כי הוא רצונו, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בבית מרן הגרי"ז, ובזמן שחושש כי הוא עדיין שבת, אך כשראיתי את הבעת פניו של מרן הגרי"ז זצוק"ל, שלא הסכים אף להביט בו בכדי שלא ייפגע ממנו, נוכחתי לראות כמה גדולי ישראל משולבות מידותיהם המושלמות בתורתם המאירה'.
כך נהג גם כאשר קיים פעם אסיפה לשוחטים דבריסק, והגיע לשם אדם שלא היה רצוי שם כלל. ומרן זצוק"ל סירב לביישו ולומר לו כי אינו רצוי, וכן לא דיברו שם כלל מהעניין שלשמו נתכנסו. נמצאת האסיפה הייתה שלא לצורך ולא נשפך דמו של אותו יהודי.
כשבקשנו לשמוע אם זכה אף לראות את מרן החזו"א זצוק"ל, שח לנו הגאון רבי אביגדור שליט"א, כי פעם אחת היה אצל מרן החזו"א ושוחח עמו, ולאחר מכן ביקש את ברכתו,
והוא חש כי ברכתו של החזו"א מלווה אותו כל הימים, עד עצם היום הזה.
עדות לכך מצינו באחת הפעמים האחרונות שביקר אצל רשכבה"ג רבנו מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, וביקש בסופם ברכה לבני ביתו. שאלו אחד מהנוכחים לאחר מכן , מדוע לא ביקש אף ברכה לעצמו, לאחר שראה שכה החשיב את ברכותיו, ענה לו הגר"א בפשטותו- אני כבר זכיתי לברכה ממרן החזו"א, ולכן ביקשתי רק בשביל אחרים שלא זכו לכך…
לאחר סילוקו של רבו המובהק מרן הגרש"ז זצוק"ל החל הגאון שליט"א להרצות את ספקותיו ע"י שליח אצל רשכבה"ג מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ויבדלחט"א מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליטא. דוגמא לדבר, כידוע מרן הגרש"ז אויערבאך זצוק"ל הקל בפתיחת פקקי בקבוקים בשבת באופן שאינם ביציקה אחת עם הטבעות, ואף הגר"א נבנצל נהג כהוראת רבו זצוק"ל כל השנים. עם זאת, מיד עם פטירתו פנה לבני המשפחה באומרו, כי מעתה לאחר סילוקו של הגרש"ז זצוק"ל, מרן הגרי"ש אלישיב הינו 'מרא דערא דישראל', וחייבים לסור להכרעותיו, ובהיות והוא אוסר לפתוח את הפקקים הללו בשבת, הרי שהוא מקבל על עצמו את התפקיד לפתוח בקבוקי השתייה מדי שבת קודם השבת, וכך נוהג הוא עד היום הזה.
(מתוך יתד נאמן פסח תשע"ח)