א. פעם ביקש מנכדו לבנות לו סוכה חדשה שיהיה ניכר בה שאינו משתמש במעמיד דמעמיד המקבל טומאה, וזאת משום שבסוכתו הישנה בלטו כמה מוטות ברזל שלמעשה אינם שייכים כלל לסוכה, ושמע שאומרים שאינו נזהר במעמיד דמעמיד מחמתם. וכיון שיש מקום לטעות ביקש לבנות סוכה חדשה, שלא יחשבו שמתנהג שלא כחזו"א בדבר כלשהו.
ב. בסוכות כמעט ולא יצא מן הסוכה רק לצורך הכרחי או לבית הכנסת, ובסוף ימיו שהתפלל בבית גם התפלל בסוכה. היה רגיל לספר בשם החזון איש, שהיה אחד שנהג שלא לצאת כלל מן הסוכה, ופקפק דאין זה 'כעין תדורו', שהרי זה כבר כמו בית סוהר.
ג. נזהר מאוד בקדושת הסוכה והקפיד אפילו שלא יכניסו לתוכה עיתון חרדי.
ד. נזהר מאוד בלכתו ברחוב לאחר סוכות שלא לדרוך על שיירי סכך שנזרקו למדרכה.
ה. רבינו הלך לקנות את אתרוגו בט"ו באב והתעניין אודותיו כבר החל מחג הפסח. שילם עבורו מחיר מלא ואף מופרז באמרו למוכר: הרי אתה נותן לי הכל, אני איני נותן לכם כלום…
כשהיו לפניו אתרוגים לשאול על כשרותם, היה חוקר ממי קנו את האתרוגים ולא הסכים לפסוק על אתרוגים שאינם מן העצים המיוחסים לדעת החזון איש. אף שבפועל בירך על אתרוג מעציו של הגרמי"ל (שליט"א) [זצ"ל] מזן החזון איש היה נוטל כמה וכמה אתרוגים, וכן היו לו שני לולבים שמא יפסל א' מהם. וגם היה מהדר שיהיה לו ג"כ לולב כפוף בראשו שלדעת הרא"ש זה הידור, אבל לא ברך עליו.
פעם חיפש לקנות הדסים וברר בחנות אחת ולא מצא שם אף הדס שמצא חן בעיניו, בכל זאת קנה מן המוכר הדס אחד באמרו שאם יצא בלא לקנות מאומה יאמרו הרואים שאין למצוא כאן הדס כשר והדבר יזיק למוכר.
אמר בשם החזו"א: אילו היו צריכים להשיג דווקא אתרוג פסול, היה קשה להשיג יותר מאתרוג כשר…
כשבחר אתרוג בחן הרבה שיהיה הדר ביפיו והקפיד שלא יהי' ירוק, ולא בדרך העולם שבוחנים בראשונה שיהיה נקי מבלעטליך. והיה רגיל לומר: הלא הרמ"א מכשיר הבלעטליך אם אינם ניכרים במישוש היד.
ומעשה באחד שהביא לרבינו שני אתרוגי מרוקו מחו"ל, ואחד מהם היה לו גידול יותר נאה, ולקח את השני שהיה נקי מבלעטליך. ואין בזה כללים ובכל מקרה צריך לדון לגופו לפי ראות הענין.
ו. בלילה הראשון של חג הסוכות מיהר מאד לקדש כדי שלא ישהה בסוכה בלא ברכה.
ז. במוצאי יו"ט הראשון של חג היו עושים בסוכתו שמחת בית השואבה, והיו באים הרבה ת"ח מופלגים ובני תורה לסוכתו. פעם התבטא שמסתמא סוכתו הכי גדולה בסביבה ולכן באים אליו לשמחת בית השואבה…
(ספר 'תולדות יעקב')