ביום ו' סיון – חג השבועות הוא יום פטירתו של נעים זמירות ישראל דוד המלך ע"ה כפי שמובא בירושלמי (מסכת חגיגה פ"ב הלכה ג') והשאיר ירושה נפלאה, לנו לכל ישראל את ספר התהילים, שסגולתו רבה מאד.
ובפרט ביומא דהילולא רבה, עת רצון עד למאוד לפעול ביום זה גדולות ונצורות. וכן כתב החיד"א: ומכיון שדוד המלך ע"ה נפטר ביום חג השבועות נוהגים לקרוא ביום זה את כל ספר התהילים שדוד המלך ע"ה חיברו (בספרו ברכי יוסף או"ח סימן תצ"ד). ובספרו מורה באצבע סימן ח' אות רכ"ה דנכון ללמוד התהילים בחג השבועות היות ויום דהילולא בחג השבועות ואז יעלו לרצון ביותר אמירת תהילותיו וכ"כ הגר"ח פלאג'י בספרו מועד לכל חי (סימן ח' אות ל"א).
וכן כתב בספר בן איש חי (שנה ראשונה פרשת במדבר סעיף ו'): לימוד התהילים ביום השבועות הוא צורך גדול שבו נפטר דוד הע"ה ויעלה לרצון יותר, ולכן כל אחד ילמוד התהילים כולו ביום השבועות.
בספר משמרת שלום (קאדינוב סי' ל"ט סק"ב) כתב: ובפרט יכון מאוד באמירת תמני' אפי' (פרק קי"ט) בליל שבועות – עפ"י פשוטו כי כל תמני' אפי הם בקשות להכנות התורה והמצוות, והוא שייך לקבלת התורה.
השל"ה הק במסכת שבועות (פרק נר מצוה), כשאומר את סדר תיקון ליל שבועות, כתב וזה לשונו: "רק בספר תהילים מאר גם כן המזמור 'השמים מספרים כבוד אל' (תהילים י"ט), ומזמור 'יקום אלקים' (שם ס"ח), וכל המזמור דתמני אפי (שם קי"ט)". – מזמורים אלו נסובים בעיקר סביב תורה.
בספה"ק שער המלך (נעשה ונשמע פ"ז) מאריך בנחיצות הוספת המזמור ל"ט שבתהילים, וזה לשונו: "ובתיקון ליל שבועות נרשם כמה פרשת בתהילים שיאמר בליל שבועות, באתי להוסיף עוד שיהא החיוב לומר פרשה ל"ט "למנצח לידותון מזמור לדוד": על הדתות הניתנו לנו היא התורה כמו שנאמר "מימינו אש דת למו". וגם נאמר בפרשה זו הודיעני ה' קיצי מה שהיו שפתי דוד דובבות בקבר שדיבר מיום מיתתו וקבורתו וביום מתן תורה היתה גוויעתו, ומהראוי להזכיר חסדי דוד הנאמנים ולבכות על מיתתו ביום הזה, ובאותו הפרשה יתעורר עצמו לבכיה, וביותר בהפסוק "שמעה ה' תפילתו ושועתי האזינה אל דמעתי אל תחרש" עכ"ד. – ויוכל לפעול אז גדולות ונצורות
מתוך החוברת חכו ממתקים, פרשת במדבר – חג השבועות תשע"ח