מתי צריך לחזור ולקרוא את כל הפרשה מהתחלה

כ"ה סיוון- סימן קמ"ג סעיף ד'- אמצע הסעיף 'ואם נמצא'
הורדת השיעור לצפיההורדת השיעור לשמיעה

סימן קמ"ג סעיף ד' {הקדמה}

– דין אם נמצא ס"ת מוטעה, ויתר דיני הספר –

קראו בס"ת ונמצא פסול בסוף הקריאה | מה הדין כשנמצא פסול בין העולים? | נמצא פסול קודם בסוף קריאת אחד העולים קודם שבירך

מתי צריך לחזור ולקרוא את כל הפרשה מהתחלה?
מתי אפשר לצאת ידי חובה בקריאת התורה בספר תורה פסול?
מתי העולה לתורה לא מברך את הברכה שלאחר הקריאה?
כל זה ועוד בשיעור המרתק בדף היומי בהלכה
מאת הרב אריה זילברשטיין שליט"א


באופן שנמצא הס"ת פסול, האם צריכים לחזור ולקרוא או שבדיעבד יוצאים יד"ח?
המ"ב מביא מח' הפוסקים בזה, דעת רוב הפוסקים, שאפילו בדיעבד א"א לקרוא בס"ת פסול, ואם בכל אופן קראו בו, צריך שוב לחזור ולקרוא את הפרשה מהתחלה, ולהעלות שוב ז' קרואים, ודעת מקצת מהפוסקים, שאם יש רק ס"ת אחד פסול, קוראים בס"ת הפסול.
הכרעת השו"ע שיש לחלק בין לכתחילה לבין דיעבד, לכתחילה אם יש רק ס"ת אחד פסול לא מוציאים אותו לקרוא בו, אבל בדיעבד כשכבר קראו בתורה והעלו ז' קרואים, ועכשיו לאחר שסיימו, מצאו שהוא פסול, יוצאים יד"ח וא"צ לחזור ולקרוא.

וכן אם קראו לחלק מן הקרואים, כגון בין העולה השלישי לרביעי, ומצאו שהוא פסול, הדין הוא, שאת החלק שקראו א"צ לחזור ולקרוא, וכן א"צ להעלות שוב את העולים שהעלו, אלא משלימים עליהם בס"ת האחר, וכן אם מצאו את הפסול בסוף הקריאה של אחד מן העולים קודם שהספיק לברך ברכה אחרונה, הדין הוא שמחזירים את הס"ת, ולא יברך ברכה אחרונה, כי ביחס לברכה האחרונה זה לכתחילה כיון שעדיין לא בירך, אבל דעת המרדכי, שיברך ברכה אחרונה על מה שכבר קרא.

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן