מהפכת 'הדף היומי בהלכה' החלה זה עתה את מחזורה השני בסערת הצלחה סוחפת. הלימוד הפך ללהיט בבתי המדרשות ואצל רבבות יהודים. בסיום המחזור הראשון של 'הדף היומי בהלכה' שנערך בחורף האחרון בשמונה מוקדים ברחבי תבל, השתתפו רבבות לומדים שלמדו מדי יום ביומו עמוד יומי במשנה ברורה עם עמוד הביאורים של 'משנה ברורה דרשו'.
מתפשטת ומחלחלת התובנה הבסיסית כי אי אפשר לחיות כיהודי מבלי לשקוד ברצף ובלימוד מסודר על ששת חלקי המשנה ברורה. פשוט אי אפשר וכל מי שחושב אחרת, אין זה אלא שעוד לא התחיל ללמוד. שהרי משיתחיל ללמוד וייתקל בעשרות הלכות חדשות שכלל לא ידע עליהן, למרות היותו מיוחס בן אחר בן לשושלות של משפחות שומרות תורה ומצוות מאז מתן תורה בהר סיני ועד הנה – או אז יבין לתדהמתו כי אכן לחיות כיהודי אפשר רק על ידי לימוד הלכה מדי יום ביומו.
היהודי נפגש מדי יום ומדי שעה בהלכות מ'אורח חיים'. הלכות תפילין וקריאת שמע, ברכת הפירות, והלכות שבת החמורות, והלכות חג בחג. איך אפשר לחשוב ולהאמין שעם מסורת מבית אבא, גם אם היה תלמיד חכם דגול מרבים, יודעים את רבבות ההלכות החבויות בששה ספרים עשירים בהכרעות הלכתיות.
בזכות התובנה הזאת מוקמים שיעורי-הלכה בזה אחר זה ברחבי תבל.
'הדף היומי בהלכה' הקים לעצמו מאות ואולי אלפי שיעורים בעולם. בישראל ובדרום אפריקה, באירופה ובארצות הברית. נוטלים בהם חלק יהודים בשלל גדלי זקָנים וצורות שפמים, מכל החוגים והסוגים, מכל הגילאים. ניתן לראות בתצלומים של שיעורים ובתמונות של מבחני-דרשו יהודים עם 'שמונה בגדים' שחורים ומושחרים ישובים בניחותא ליד יהודים עם חולצות מודפסות ומקושקשות, כולם רכונים על ספר משנה ברורה או על דפי מבחן הלכתיים וחושבים עמוקות מה רוצה מהם הריבונו של עולם בסיטואציה כזאת או אחרת המתעוררת ובאה לפניהם.
"ההוראה שקיבלנו וספגנו בבתי גדולי ישראל", אומר הרב שלמה רוזנשטיין, "היא שקירוב עם שורש, קירוב שיחזיק מעמד, קירוב עם קיום, ניתן לעשות אך ורק על ידי לימוד תורה כפשוטה. במקום להתווכח, או להכביר הרצאות רוויות מלל, או לרקוד אל תוך הכיסופים, פשוט לגשת אל הארון, להוציא שתי גמרות או שני ספרי משנה ברורה ולהתחיל ללמוד עם היהודי שנשבה מה צריך לעשות כל יהודי ויהודי הלכה למעשה. זה עובד הכי חזק והכי יציב, זה קירוב עם קיום".
סיפר לי יהודי שעוסק בקירוב בצרפת – ממשיך הרב רוזנשטיין ומתלהב מבלי יכולת להתאפק – הוא ארגן שיעור בהלכות שבת לסטודנטים בתא היהודי של אחת האוניברסיטאות הצרפתיות לסטודנטים יהודים שעדיין לא שומרים תורה ומצוות. הסטודנטים שמעו בנימוס והנהנו. כשאמר להם לא להניח בשבת את מעיל הגשם על הרדיאטור כדי שלא ייכשלו באיסור 'מלבן' קם אחד הסטודנטים בזעם ואמר: "עד כאן! די! מספיק".
שאל המרצה-מקרב: "מה אירע פתאום?"
ענה הסטודנט: "אתה מדבר כאן עם בחורים שכותבים בשבת, מבשלים ונוסעים בשבת, נבחנים בשבת. זה מה שאתה אומר לנו? לא להניח מעיל על רדיאטור? נו באמת".
ענה המרצה-מקרב: "את כל מה שפירטת אתה עושה להכעיס?".
"לא", ענה הסטודנט, "קשה לי לשמור שבת, לא חונכתי לכך מילדות".
"תגיד, יהא לך אכפת לא להניח את המעיל על הרדיאטור בשבת?"
"לא אכפת לי. זאת לא הקרבה".
"אז זה מה שאני מבקש. שתעשה את זה".
כיום הסטודנט לשעבר הנו רופא יהודי שומר תורה ומצוות שהקים משפחה יהודית לתפארת ושולח את ילדיו למוסדות לימוד תורניים ואף נבחן מדי חודש במבחני 'הדף היומי בהלכה'. לא בשבת, כמובן…
"הגאון רבי גרשון אדלשטיין מראשי ישיבת פוניבז', סיפר לראשי 'דרשו' כי בא אליו אברך והתלונן על הרגשה של חוסר ביראת שמים ואמר לו ללמוד הלכה מדי יום ביומו והסגולה הועילה. לימוד הלכה באופן עקבי הוא סגולה ליראת שמיים. כל גדולי הדור בעד המהפכה הזאת! אנו מקבלים גיבוי סוחף וגורף מכל גדולי הדור. אדמו"רים, ראשי ישיבות, חכמי יהדות ספרד, רבנים, כולם מאוחדים בדעת תורה שחובה לקבוע לימוד הלכתי מדי יום ביומו. בסיומים שערכנו ב'יד אליהו' ו'בבניני האומה' היתה גלריית אחדות משובבת לב ששום רעיון אחר, חשוב ככל שהיה ויהיה, לא הצליח לאחד ולאגד סביבו. זאת עובדה בדוקה. החידוש העצום לעניות דעתי היה שאפילו גדולי חכמי ספרד, הגאונים הרב חכם שלום כהן שליט"א והרב שמעון בעדני שליט"א, חברי מועצת חכמי התורה, קראו בקול גדול ולא יסף ללמוד בספר משנה ברורה. הם עמדו קבל עם ואדם והכריזו כי מי שאינו לומד משנה ברורה לא יידע את דבר ההלכה למעשה; והוסיפו כי בן עדות המזרח יעקוב אחר כך בספרי הלכה של גדולי ספרד מה נהגו לעשות, אך תחילה, כבסיס, ילמד משנה ברורה".
כולם תלמידים של מרן החפץ חיים זצוק"ל: ארגון 'דרשו' הקים מועצת נשיאות למפעל 'הדף היומי בהלכה' ובה חברים גדולי תורה וחסידות משלוש מועצות גדולי וחכמי התורה של היהדות החרדית, לצד נציגים של העדה החרדית.