א. הדלקת נר חנוכה בישיבה: שאלתי למו"ר זצוק"ל אודות ישיבה שהפנימייה, החדר אוכל ואולם הישיבה באותו בנין, היכן ידליקו נר חנוכה, ואמר לי שידליקו בחדר אוכל. ושאלתיו אם ידליקו בכניסה לחדר אוכל או בפנים, ואמר לי שאפשר כך ואפשר כך, ואיך שעושים זה לא ברכה לבטלה. ועי' בספר כאיל תערוג (מועדים, עמוד תקמ"ו) במכתבו לבנו הגר"ש שיבדלחט"א, ע"ש היטב.
ב. צירוף בחורי ישיבה לחנוכיה אחת: שאלתי למו"ר זצוק"ל לגבי בחורי ישיבה שישנים בפנימייה, אם אפשר להם להצטרף על חנוכיה אחת, דיש מפקפקים בזה, ואמר לי: "יכול להיות שהם לא חייבים בכלל, אבל אם כן זה רק מהדרין מן המהדרין" (ויוצאים ע"י הצטרפות).
ג. המשתתף בפרוטה, האם צריך להגביה השמן: שאלתי ממו"ר זצוק"ל, באופן שמשתתף בפרוטה עם אדם אחר בהדלקת נר חנוכה, האם צריך להגביה את השמן? ואמר לי שאין צריך. ושאלתיו, באופן שאינו משתתף בפרוטה, רק שהאחר מקנה לו שמן מחֶלקו, האם צריך להגביה השמן? ואמר לי שהכל ג"כ כפי שסיכמו ביניהם (וא"צ להגביה).
ד. בקשות בשבת זאת חנוכה: שאלתי ממו"ר זצוק"ל האם אפשר להתפלל ולבקש בקשות בזאת חנוכה שיוצא בשבת, שידוע מהספה"ק שזאת חנוכה הוי גמר החיתום, ותיכף ומיד אמר שהבני יששכר אומר את זה [=שזאת חנוכה הוי גמר החיתום]. אמנם למעשה אמר: "אפשר להתפלל בערב שבת, זה בדיוק אותו דבר".
ה. לימוד הלכות חנוכה באמצע הסדרים: שאלתי ממו"ר זצוק"ל האם לימוד הלכות חנוכה קודם חנוכה באמצע הסדר הוי ביטול תורה "באיכות", וכגון שדרכו ללמוד בסדר בבא קמא וילמד עתה תחת זה הלכות חנוכה. ואמר לי בתמיהה: "וכי אם לומד בבא קמא ועתה לומד בבא מציעא זה ביטול באיכות? גם זה תורה ואף את זה צריך ללמוד. הרי צריך לדעת הלכות חנוכה". עוד הוסיף, שזה נקרא כהלכות חג בחג, שזה עומד על הפרק.
('אורות איילת השחר' – תשובות בעניני חנוכה שהשיב להרה"ג רבי משה חליוה שליט"א, גיליון 'דרישה וחקירה')