מהו השלב שמפסיקים לברך העץ על פרי מרוסק וברכתו נהפכת לשהכל?

י"ט שבט- ר"ב ז' - ח'

הורדת השיעור לצפיההורדת השיעור לשמיעה


השיעור המרתק בדף היומי בהלכה
מאת הרב אריה זילברשטיין שליט"א



סימן ר"ב סעיף ז'

- דיני ברכת פירות האילן -

מה מברכים על פרי שנתרסק? | מה מברכים על מיצי פרי? | משקה היוצא מזיתים וענבים

אדם שריסק פרי עד שלא ניכרת בו צורת הפרי, יש בזה שתי רמות שונות של פרי שנתרסק, יש פרי שנתרסק לגמרי, אבל עדיין צורת הפרי והממשות שלו ניכרת וקיימת בו, שאז מברכים עליו בפה"ע, ויש אופן שנתרסק לגמרי עד כדי שלא ניכר עליו צורת הפרי, ומברכים עליו שהכל נהיה בדברו.

י"א שגם כשניכרת ממשות הפרי מברכים עליו שהכל, והמ"ב מביא, שלא ברור מה כוונתם, האם לחלוק על השו"ע ולומר שאע"פ שניכרת צורת הפרי מברך שהכל, או שכוונתם שבאופן שנתרסק לגמרי עד כדי כך שלא ניכר בו צורת הפרי, אז ברכתו שהכל, ולמעשה אומר המ"ב שזה לא נפק"מ, ובין כך פרי שלא ניכרת צורתו בכלל, ברכתו שהכל.


סעיף ח'
סחט פרי ושותה את מימיו [מיצי פירות] מברך עליו שהכל, חוץ ממשקה היוצא מזיתים וענבים, שהמשקה שלהם חשוב ומברכים עליהם ברכה חשובה, על המשקה שיוצא מהענבים מברך "הגפן", ועל היוצא מהזיתים בפה"ע, משא"כ שאר פירות שמברך על המשקה שלהם שהכל, כיון שה זיעה בעלמא ואינה בכלל הפרי.

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה

פוסטים נוספים