סיפר הגאון רבי ישראל יצחק מנדלזון גאב"ד קוממיות י-ם שליט"א:
זקני הגה"צ רבי ישראל יצחק זילברמן זצ"ל היה חבר בבית הדין של הרה"ק מאוסטרובצא זי"ע. כאשר עלה לגור בארה"ק קנה שתי חלקות קבורה בהר הזיתים, עבורו ועבור זקנתי הרבנית הצ' מרת גיטל לאה ע"ה.
זקני זצ"ל נסתלק לפני שנת תש"ח, ועל כן קברוהו בהר הזיתים בחלקה שקנה בחיים חיותו, אמנם זקנתי נסתלקה כמה שנים לאחר מכן, ואז לא יכלו לקבור בהר הזיתים, ועל כן קברוה על תנאי בשיח' באדר, ששימש כבית קברות בירושלים בין השנים תש"ח-תשי"ד, בסמוך לציון קדשו של הרה"ק רבי גדליה משה מזוועהיל זיע"א.
לאחר מכן כאשר פתחו את הר המנוחות, העבירו הרבה אנשים את קברי יקיריהם להר המנוחות לקבורה מסודרת, אמנם אנו לא העברנו את קברה של זקנתי.
בשנת תשכ"ז, אחר מלחמת ששת הימים, כאשר יכלו לשוב ולקבור בהר הזיתים, רצה בנה – ה"ה דודי הרה"ג החסיד רבי לייבל ז"ל, להעביר את אמו לחלקת קבורתה ליד בעלה זצ"ל, ובא להתייעץ בנידון עם גיסו אאמו"ר אב"ד קוממיות זצוק"ל, שהיה חתנה.
ענה לו אאמו"ר, שהיה גאון במידות ומדקדק בדבר שאדם דש בעקביו, ואמר: אמת כי יש חשיבות בכך שתהיה קבורה לצד בעלה הגאון זצ"ל, ובחלקה שקנו עבורה בחיים, ובפרט שקברוה על תנאי. אלא שלכאורה יש בזה פגיעה בהרה"ק רבי גדליה משה מזוועהיל הטמון שם, כי הרי היתה לה הזכות והכבוד להיות שוכנת בסמוך לצדיק, ובאם נעביר אותה, הרי זה זלזול בכבוד שהיה לה עד עתה, שכן משמעות הדבר היא שאין אנו מעריכים את הזכות הגדולה בכך שהיא טמונה שם. ובכלל, הוסיף, להעביר נפטר מקבר לקבר אין זה דבר כ"כ פשוט.
לכן, סיים אאמו"ר זצ"ל ואמר, כל זמן שהאדמו"ר רבי מרדכי מזוועהיל לא יעביר את קבר אביו הרה"ק רבי גדליה משה זי"ע להר הזיתים – גם אנו לא נעביר, ובאם יעבירו את רבי גדליה משה, אזי כבר יש סיבה להעבירה ג"כ להר הזיתים בסמוך לקבר בעלה.
ואני חושב הפוך שהבעיה היא שלה