בשיעורו היומי, עורר רב מרכז בני ברק הגאון רבי יהודה אריה דינר שליט"א, על נושא עטיית המסכה.
הגאון שליט"א התמקד בנושא השכר שיקבל מי שעוטה מסכה, למרות הקושי, גם במשך הלימוד. הוא התייחס לכך שעלות המסכה היא כ"כ נמוכה, אפשר לקנות אותה בכמה אגורות, אבל עם זאת – השכר על עטייתה הוא רב:
"עם כמה אגורות אפשר לקנות מסיכה ועושים בזה מצווה של 'לא תסורו' – לשמוע לגדולי הדור", עורר הרב שליט"א, "ומקיימים בזה גם בזה מצווה של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".
בתקופה כזו, שהקורונה ממשיכה להתפשט בארץ ובעולם כולו, ומאורי הדור אומרים שעלינו להיזהר, אנחנו מקיימים בזה שני דברים א. מקיימים כל רגע מצווה 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' ב. מצווה דאורייתא הגם שקשה לנו!
הרב מוכיח זאת מפרשת השבוע, פרשת נח, ומביא אסמכתא לדבריו מרש"י: "בפרשתינו מובא שנוח השתכר וכתוב 'ויקח שם ויפת' ורש"י מביא שם בפרק ט' פסוק כג': 'על שם שהתאמץ במצווה יותר מיפת', שכיון ששם התאמץ טיפה יותר – הוא זיכה לבניו לטלית של ציצית. אותה פעולה הוא עשה – אותה פעולה של יפת. יפת גם קיבל שכר – שכתוב שאחר כמה מאות שנה זכו בניו לקבורה".
מכאן הוכיח הגרי"א דינר: "ורואים משם שלא רק שעל כל פעולה יש תשלום. על כל התאמצות לפעולה יש תשלום. שאינו דומה מי שעושה את הפעולה וקצת קשה לו – הוא יקבל עוד יותר שכר".
והוסיף בהתרגשות: "וזה מאוד נוגע לנו רבותי! עכשיו קשה לנו ללמוד עם מסיכה, אבל אנחנו יודעים שללמוד עם מסיכה זה קשה – אבל אין לנו מושג כמה שכר מקבלים על המסיכה הזאת! על המסיכה שאנחנו לובשים, שגדולי ומאורי הדור אומרים לנו להיזהר.
"וכמו שהגאון אומר שעם כמה גרושים אפשר לקנות ציצית ולקיים מצווה, פה גם כן עם כמה אגורות אפשר לקנות מסכה, ועושים בזה מצווה 'לא תסורו' לשמוע לגדולי הדור – ללבוש מסכה ולקיים בזה מצווה של 'ונשמרתם' ולפום צערא אגרא!"