1. שאל אחד לרבינו אם אביו ה"קהילות יעקב" למד קבלה, והשיב רבינו כל גדולי ישראל למדו קבלה, החזו"א למד קבלה ואבא למד קבלה, ושתק רבינו לרגע והוסיף: זכורני כשהייתי ילד "נדנדתי" פעם לאבא שיסביר לי פשט באיזה ספר קבלה שאבא למד בו, אמר לי אבא אל תנדנד כשתהיה גדול תבין.
2. סיפרו לרבינו בשם הגרמ"צ ברמן שליט"א שהיה ישן אצל החזו"א, ופעם נכנס וראהו לומד בספר מסוים, ותיכף כשנכנס החביאו החזו"א, ואח"כ ראה שזה היה ספר "פרי עץ חיים", ואמר רבינו שזה נכון שהחזו"א למד בזה (רמש"ג).
3. רבינו רגיל לומר שבשנה מעוברת, בחודש אדר ב' יוצא לו ללמוד פחות דפי גמרא כל יום לפי חשבונו הקבוע ל"חובותיו" היומיים, ולפיכך בדרך כלל יש לו אז יותר זמן כדי לכתוב את ספריו. ואכן את פירושו ל"ספר הבהיר" כתב רבינו בחודש אדר ב' שנת תשע"ה.
4. בענין "ספר בהיר" אמר רבינו כמה פעמים שאין זה ספר קבלה, ואע"פ שמעורב בזה קצת קבלה מ"מ הוא בכל המדרשים שיש בהם קצת קבלה, וזה כמו מדרש, והוסיף רבינו אמנם "רזיאל המלאך" זה ספר קבלה, אבל הרבה מגדולי האחרונים כתבו על קבלה, הרמ"ק כתב על קבלה, והחיד"א כתב על קבלה, והגר"א כתב על קבלה (וכמדו' שהוסיף עוד אחד).
5. רזיאל המלאך
אמר רבינו "כעת אני כותב ביאור על ההקדמה של "רזיאל המלאך", וכשאגיע לספר עצמו הלוואי שאבין". ובהקדמת הספר כתב רבינו "וכתבנו בס"ד על כל הנגלה שבו, והנסתרות לה' אלוקינו וכו', ועוד חזון למועד בס"ד לנסתר שבו אם נזכה".
מתוך הספר 'הספרים'של מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א