שעון־כיס אסור בטלטול בשבת במקום שאין עירוב, בין כשהוא מונח בתוך הכיס, ובין כשהוא מחובר לבגד בעזרת סיכה וכדומה. ולענין שעון־יד נחלקו הפוסקים: לדעת הגר"מ פיינשטיין מותר לעונדו במקום שאין עירוב, כיון שנחשב כמלבוש, אך ראוי להחמיר בכך, מחשש שמא יקלו גם בטלטול שעון כיס; וכן דעת הגרש"ז אויערבך, שכיון שרגילים לעונדו על הגוף הריהו נחשב כמלבוש, ולכן אין למחות ביד המקל לעונדו. אכן, לדעת החזון־איש אין השעון נחשב כמלבוש ואסור לעונדו במקום שאין עירוב; וכן כתבו האור לציון והגר"נ קרליץ – שמלבוש מיועד לשמש את גוף האדם, אך השעון אינו משמש את הגוף, אלא שנושאים אותו על הגוף כדי שיוכלו להביט בו בעת הצורך, ולכן אין דינו כמלבוש ואסור לעונדו. ושעון־יד העשוי מזהב, או משובץ ביהלומים, אשר משמש גם כתכשיט – אם עונדים אותו גם כשהוא מקולקל, מותר לעונדו במקום שאין עירוב (וכפי המנהג לענוד תכשיטים אף במקום שאין עירוב); ובאור לציון הוסיף שהיתר זה הוא רק כאשר שעון הזהב גלוי לעין כל, כדרך תכשיט, ולא כשהוא מכוסה בבגד וכדומה. [משנ"ב שא, מה, וביה"ל שם סי"א, ד"ה בזה; ביאורים ומוספים דרשו, 33]
טלטול שעון בשבת במקום שאין עירוב
הגה"ק מפיאסענצא זיע"א: "חג הפסח בחינת אהבה, לפי שהאדם מרגיש בעליל את כל מצוות הפסח"
לשם מצת מצוה
ימי ניסן הגדולים...
ליל סדר מוצלח, תלוי מאד ברמת ההכנה...
השנה יהיה רגוע:
מרגישים אבודים מול הבלגן? התחילו בפינוי!
עשה חניית ביניים בניו-יורק, אך ורק כדי להתפלל במנין!
כור ההיתוך הישיבתי
"הלו, אתה, למה לא קמת בזמן? מישהו צריך אותך!"
בהחלטה של רגע החליף הנהג את המספר ל-402!
ה'שירות החשאי'...
הכרת הטוב על הלוואה, האם זה מותר?
"עד דלא ידע" - השנה עושים את זה נכון!
חבילות של עשרת אלפים דולר צנחו על הדלפק. "איי דונט בליב איט", אמרה הפקידה ומיהרה לטלפון...
"מבצע! במקום ארבעים – שישים שקלים לקילו"!!
תענוג ווינאי מוגזם...
"המוכר בדק את תוצאות ההגרלה וברק עלה בעיניו..."
"אני מתלבט לרגע להיכן יכול היה להעלם האשראי, ואז - נקישה בחלון..."
"המלצתי בחום על הנהג האדיב. טעות קטנה אבל קריטית עשיתי..."
קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה