בהמשך לחידוש הנפלא שהבאתם שבוע שעבר לתירוץ ה-501 לקושית הב"י, ברצוני להביא לזה המשך:
שהנה איתא במדרש על הפסוק "הדודאים נתנו ריח ועל פתחינו כל מגדים" (שה"ש סוף פ"ז): "הדודאים נתנו ריח" זה דודאי ראובן, "ועל פתחינו כל מגדים" זה נר חנוכה, ע"כ המדרש.
והנה לפי החידוש הנ"ל שהבאתם [=שהנס ביום הראשון היה בעצם העובדה ששמן זית כה ישן הצליח לבעור], יוסבר יפה המשך הפסוק שם – "חדשים גם ישנים דודי צפנתי לך". דהיינו, "גם ישנים" – גם שמן ישן שהיה חתום בחותמו של כה"ג, "דודי" – דהיינו הקב"ה, הצפין לנו לחג החנוכה, ודלק למשך 8 ימים.
וזאת ללמדנו שהנהגת עם ישראל היא למעלה מהטבע, כידוע דברי המהר"ל שמס' 8 זה מעל הטבע [כי מעשה בראשית היה 7 ימים, ומס' 8 הוא מחוץ למעשה בראשית ומעל הטבע].
יישר כוחכם, בנימין שניאור ירושת"ו