בשבת חזון, נחלקו דעות הפוסקים האם מותר ללבוש בגדי שבת כבכל שבת, מקור הדין הובא ברמ"א (סי' תקנא ס"א) שאף בשבת חזון אין ללבוש בגדי שבת מפני האבלות על החורבן שנוהגת באותם ימים. אכן, הביא המשנה ברורה (ס"ק ו), שמנהג קהילה קדושה וילנא על פי הגר"א ללבוש בגדי שבת כרגיל, ושכן כתב רבי יעקב עמדין. והוסיף שיש נהגו לשנות רק בגד אחד משבת לחול.
כמנהג הגר"א נהג גם בעל התניא (דברי נחמיה יו"ד שאלה כז), ובטעם מנהג זה כתב בשו"ת הדרב"ז ( ח"ב סי' תרצג) ובערוך השלחן (סי"א), שהוא מפני שלבישת בגדי חול בשבת זה כאבלות בפרהסיא שנאסרה בשבת.
מטעם זה מצאנו הלכה מענינת לענין לבישת ה'שטריימל' בשבת זו, שהרי ה'שטריימל' בולט מאד במראהו לכבוד השבת, ודוקא בגלל כך, יש יותר סיבה להתירו, כמו שכתב בנימוקי אורח חיים (ממונקאטש ס"ק ב), שמנהג אבותיו ורבותיו ללכת בשבת זו עם ה'שטריימל' המיוחד לשבת, כיון שהוא כובע המיוחד לשבת ושונה הוא מהכובע של יום חול, לכן אם ילכו בשבת זו עם הכובע של יום חול, יהיה בכך אבלות בפרהסיא בשבת. והוסיף הערוך השלחן (שם) שזה הטעם שבדורות הקודמים הלכו בשבת זו עם בגדי החול, כי בזמנם לא היה ניכר כל כך ההבדל בין בגדי השבת לבגדי החול.
יפה מאוד
יפה מאוד