"וַיֵּצֵא מֹשֶׁה לִקְרַאת חֹתְנוֹ וַיִּשְׁתַּחוּ וַיִּשַּׁק לוֹ" (שמות י"ח, ז')
בשמות רבה (פרשה כז אות ב) מובא: "'ויצא משה לקראת חותנו' – אמרו יצא משה, יצא אהרן נדב ואביהוא ושבעים מזקני ישראל, ויש אומרים אף ארון יצא עמהם לכך נאמר 'כבוד חכמים ינחלו'".
בפי' מהרז"ו שם הקשה מה עשה ארון הברית שם, דגם למ"ד שיתרו היה אחר מתן תורה, אין הכרח שבא לאחר עשיית המשכן והארון, ואמנם גירסת הילקוט והמכילתא היא: "ויש אומרים אף שכינה יצאה עמהם".
וכ' לבאר את הגירסא "אף ארון יצא עמהם", ע"פ מה שכתוב בשמות רבה (פרשה ה אות כב): "כך אמר משה לפני הקב"ה: נטלתי ספר בראשית וקראתי בו וראיתי מעשיהן של דור המבול היאך נדונו".
ומשמע שספר בראשית היה כתוב כולו, וכן איתא בחז"ל שהיו להם מגילות במצרים, שהיו משתעשעין בהן, וא"כ יתכן שעשו לספר בראשית ארון כמו שאנו עושים לכל התורה (ועי"ש בפירוש מהרז"ו).
וב'יד רמה' סנהדרין (קח:) כ' חידוש יותר גדול, שכל התורה הייתה כתובה לפני אברהם אבינו, רק שלא נצטוו עליה עד משרע"ה.