השאלה שלפנינו נוגעת מאוד למעשה בפרט בשנים האחרונות, כאשר התפתחו קהילות חרדיות בשולי ערים מעורבות. השאלה מובאת בקובץ 'דרישה וחקירה' (מדור 'אורות אילת השחר' – תשובות בענייני חנוכה שהשיב להרה"ג רבי משה חליוה שליט"א):
מה הדין באופן שיש בצד אחד של הבית עוברי דרכים הרחוקים משמירת תורה ומצוות, ובצד שני ישנם עוברי דרך החרדים לדבר ה' – באיזה צד עדיף להדליק משום פרסומי ניסא?
ומרן זצוק"ל השיב שלא שייך 'פרסומי ניסא' לגבי הרחוקים מתומ"צ, כיון שאין זה מעניין אותם כלל, ולגבי זה הוי כמו שמדליק לגויים, להבדיל, שלא שייך בזה פרסומי ניסא.
ושאלת, שהרי בשבת (כ"א ב') נתבאר ששיעור ההדלקה הוא "עד דכליא ריגלא דתרמודאי", והם הרי היו גויים? והשיבני, שזה לעניין שיעור הזמן, עד שהם הולכים, אך לא בשבילם.
אמנם, בקובץ 'אור מרדכי' (מדור תשובות מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א עם הוספות ומראה מקומות מהרה"ג מתתיהו גבאי שליט"א מח"ס בית מתתיהו ושא"ס), מובא שנשאל מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א אם שייך פרסומא ניסא לגויים, והשיב – "תרמודא גוים הוי".
[ולתועלת החפצים לעיין נביא מ"מ נוספים בענין זה שציין הרב גבאי בשולי הדברים: שו"ת התעוררות תשובה (ח"ג ס' תנ"ז), שו"ת אגרות משה (ח"ד או"ח ס' ק"ה), ס' מועדים וזמנים (ח"ב ס' קמ"א), שו"ת פתחא זוטא (ח"א ס' מ"ה), שו"ת להורות נתן (ח"ד ס' ס"ג), שו"ת משנה שכיר (ח"ב ס' ר') ס' ברכת שמעון (מועדים) ומש"כ מרן הגר"ח שליט"א בס' טעמא דקרא לחנוכה, ושו"ת דברי בניהו (חלק כ"ב ס' מ"ט)]