היום שלאחר שמחת תורה, נקרא 'אסרו חג', על שם הכתוב בתהלים: "אסרו חג בעבותים עד קרנות המזבח", וכפי שדרשו בגמרא: "כל העושה איסור לחג באכילה ושתיה, מעלה עליו הכתוב כאילו בנה מזבח והקריב עליו קרבן"
ביאר רש"י, שהמילים 'אסרו' ו'איסור' משמען חיבור וקשירה באגודה אחת, והמילה 'בעבותים' רומזת לבהמות עבות ושמנות, וכוונת הגמרא שהאוגד את היום שלמחרת החג עם החג עצמו, בכך שמרבה בו אכילה ושתיה כדרך שמרבים בחג, נחשב לו הדבר כמתן דמים בקרנות המזבח. ואכן, יש אומרים כי מלבד המנהג להרבות באכילה ושתיה, שהביאוֹ הרמ"א, יש מצוה לאכול בשר ביום זה.
[שו"ע תכט, א; ביאורים ומוספים דרשו, 26]