כשידידינו הרב אברהם פוקס שליט"א עצר את רכבו בשעת לילה מאוחרת לטרמפיסט שנופף לו בידו, הוא רצה בסך-הכל לעשות חסד עם יהודי. אבל גמילות חסדים היא מצווה שאדם אוכל פירותיה בעולם הזה – הוא לא חלם שהנסיעה הזו תסתיים כשבאמתחתו שני סיפורים מרתקים, אותם שמע באוזניים פעורות מהטרמפיסט המבוגר, שהתברר כאדם בעל תחום עיסוק די ייחודי במחוזותינו – עובד סוציאלי באחד מבתי הכלא בארה"ב.
מיותר לציין שסיפורים שמגיעים מתוככי בית כלא עשויים מטבע הדברים להתקשר עם אי-אלו נושאים המוזכרים בפרשתנו ("בתשומת יד או בגזל או עשק את עמיתו"…) וכך, לנוכח התזמון המדויק לא נותר לר' אברהם אלא לארוז את הסיפורים הבלתי-שגרתיים על מוסר ההשכל הנוקב שבהם, לעטוף אותם בסגנונו הציורי ולשולחם עבור גיליון 'לקראת שבת', שיראה אור מחר אי"ה.
ועוד בגיליון השבוע: בסימן 'ועל הנסים' המתקרב – תיאור מרתק על הנס העצום שאירע למרן הגר"י אברמסקי זצ"ל בימי ה'בליץ-קריג' במלחמת העולם השניה, כאשר ביושבו ב'מותב תלתא' בבית הדין בגדול בלונדון נפלה פצצה על הבנין ואבן במשקל חצי טון צנחה על מקום מושבו. בחדר נפלו פצועים ואף הרוגים רח"ל, ואילו הוא יצא ללא פגע.
נקרא גם על "פליטת הפה" של מרן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל שחשפה את ענוותנותו המבהילה; על תשובתו של מרן החזו"א זצ"ל לאחד ששאלו האם הוא יודע שהוא גדול הדור; מתי ולמה ביקש ראב"ד ירושלים הגאון רבי דוד יונגרייז זצ"ל סליחה מעֵץ? מדוע בחר אביו של הגר"א שכטר שליט"א מתוך שלש הצעות דווקא את החתן שהשדכן אמר עליו שהוא "משוגע"? מה הקשר בין בתי דין רבניים לסמינרים של 'ערכים'? והאם אדם יכול לבקש מהקב"ה שישלח לו את הכסף "ממש עד לכאן", למרצפת שלידו.
ועוד על קצה המזלג מתוך הגיליון: ההסכמה מן השמים שקיבל ספר 'חובות הלבבות'; כשרבה של נתניה המתין בסבלנות בצד הרחוב בעת משחקן של ילדות קטנות כדי לא 'לעבור להן באמצע החבל'; מדוע נמנע מרן הסטייפלער זי"ע במשך עשרות שנים ללמוד בספר שקנה אצל מוכר ספרים בתל אביב; ולאילו גניבות עלול להגיע נכדו של אדם ש'גונב' חידושי תורה.