מֵהלכות 'עירוב חצרות'
* שלמה המלך עליו השלום גזר שלא יטלטל אדם מרשות היחיד שלו לרשות היחיד של חבירו, או לרשות היחיד משותפת; ותיקן היתר לאיסור זה, על ידי 'עירוב חצרות'.
* נחלקו ראשונים, אם תקנת 'עירוב חצרות' היתה גם בנוגע ליום טוב. השולחן ערוך פוסק כדעת המקֵלים, והרמ"א פוסק כדעת המחמירים.
* שעון יד – אין בו איסור הוצאה ביום טוב, כיון שיש לאדם צורך לדעת מהי השעה; אולם, יש אומרים, שאם הולך למקום שיש בו שעון, ואינו זקוק לשעון בדרכו, אסור להוציאו.
מֵהלכות 'מוקצה' בשבת וביום טוב
* דבַר 'מוקצה' המונח במקום שהולכים בו רבים, ויש חשש משמעותי שיינזקו ממנו, מותר לטלטלו על מנת לסלקו משם. ואם אין היזקו מצוי, אין לטלטלו כרגיל, אלא ב'טלטול מן הצד'.
* דבר מאוס המונח במקום שבני אדם שוהים בו, וגורם להם אי נעימות משמעותית, כגון שהוא מדיף ריח רע – מותר לטלטלו כדי להוציאו החוצה, אף אם הוא מוקצה. היתר זה מכונה 'גרף של רעי'.
* מותר לטלטל מוקצה ביום טוב לצורך 'אוכל נפש', אבל אסור לאכול מאכל שהוא מוקצה, למרות שאין לך צורך אוכל נפש יותר מהאכילה עצמה.
* בהמה שמתה ביום טוב – אם נטתה למות בערב יום טוב, וניתן להאכיל את בשרה לבעלי חיים, אין נבלתה מוקצה.
* 'מוקצה מחמת איסור', פירושו – חפץ שאסור לטלטלו מחמת איסור מסוים, ומשום כך נוסף בו איסור 'מוקצה'. ואף אם במהלך השבת סר מעליו האיסור הראשון, נשאר עליו איסור מוקצה.
* אדם שפתח את המקרר בשבת, והתברר לו ששכח לנתק את הנורה שבמקרר בערב שבת – המוצרים שבמקרר מותרים לשימוש בשבת.
מֵהלכות מלאכת 'הסותר'
* אחת מל"ט מלאכות האסורות בשבת, היא מלאכת 'הסותר'. מדאורייתא, האיסור הוא רק ב'סותר על מנת לבנות', כיון שהסותר שלא על מנת לבנות, הריהו 'מקלקל', ואסור רק מדרבנן.
* קורות עץ שהוצמדו לסוכה על מנת לעבות את דופנה, אף שאינן מחוברות לדופן, יש בנטילתן איסור 'סותר'. ובמקרה שהושענו על הדופן על מנת לתומכה – נחלקו הפוסקים אם יש בנטילתן איסור סותר.
* המֵסיר סכך מעל גבי סוכה בשבת וביום טוב, על מנת להניח סכך אחר במקומו – עובר על איסור 'סותר' מן התורה. ואם אין בכוונתו להניח סכך אחר במקומו, האיסור הוא רק מדרבנן. ברם, אם אם הניח את תוספת הסכך למטרה אחרת, כגון שהניחו שם לאחסון; או שהסכך התלחלח ופרס אותו על גבי הסוכה כדי לייבשו – יש מן הראשונים שסובר שאין איסור סותר בהסרתו, ויש חולקים.
מֵהלכות יום טוב
* סולם המיועד למלאכת איסור, וחזותו מוכיחה עליו שכן הוא – אסור לטלטלו בשבת וביום טוב אפילו בתוך הבית, כיון שנראה כאילו נוטל את הסולם על מנת להשתמש בו למלאכת איסור.
* אף המלאכות שמותר לישראל לעשותן ביום טוב שלא לצורך אוכל נפש, אסור לעשותן עבור גוי, או עבור בעלי חיים.