הרב טיגר: "רציתי לשאול את הרב, פרסמו בירושלים שהרב אלישיב אמר שהפאות של היום אסורות בגלל שכל ההיתר שפעם היה ניכר ההבדל ביניהם, היום הכל אסור".
מרן הגר"ח קנייבסקי: "כל הטעם שהמתירים התירו אמרו שאפשר להכיר, אבל אם אי אפשר להכיר שמעתי את זה ממנו לפני חמשים שנה, זה נכון מאד שאם לא ניכר בכלל אז הם צודקים".
הרב טיגר: "אבל למעשה כמעט כולם היום זה לא ניכר, השאלה אם מותר או אסור".
מרן הגר"ח קנייבסקי: "הם טוענים שזה כן ניכר, מי שבקי יכול לדעת".
הרב טיגר: "אז זה תלוי, צריך להיות דווקא בבקי?".
מרן הגר"ח קנייבסקי: "כן".
הרב טיגר: "אבל אם סתם איש לא?".
מרן הגר"ח קנייבסקי: "סתם איש תלמיד חכם בוודאי לא מכיר, אבל המון העם מכירים אז יש מקום להתיר, אם אף אחד לא מזהה כדאי להחמיר".
הרב טיגר: "אישה שרוצה ללבוש פאה, והיא שואלת אם יש בזה בעיה".
מרן הגר"ח קנייבסקי: "אנחנו רגילים להתיר".
הרב טיגר: "כי יש כאלה מפרסמים שה'הפלאה' עשה חרם על זה, ויש אחרונים שמאד מאד מחמירים בזה".
מרן הגר"ח קנייבסקי: "יש כאלה שהשיער שלהם ניכר שזה שיער, זה באמת בעיה… אם זה נראה ממש כמו שערות שלא יהיה אפשר בכלל להכיר זה לא ראוי".
הרב טיגר: "אפילו אם זה לא מאה אחוז טבעי כל זמן שזה נראה?".
מרן הגר"ח קנייבסקי: "אם אפשר להכיר אז רוב האחרונים מתירים, המשנה ברורה מתיר, הרמ"א מתיר, רק כתוב שאלה שנהגו להחמיר שלא ישנו את מנהגם, הספרדים".
הרב טיגר: "הספרדים רק לא ישנו את מנהגם, וספרדיה שנשואה עם אשכנזי?".
מרן הגר"ח קנייבסקי: "אם הוא נהג ואבותיו נהגו להחמיר לא צריך להקל".
הרב טיגר: "לא צריך להקל?".
מרן הגר"ח קנייבסקי: "לא".