דרשו
  • פרשת השבוע
    • חומש בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • חומש שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצווה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • פיקודי
    • חומש ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • מצורע
      • אחרי מות
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בחוקותי
    • חומש במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קרח
      • חוקת
      • בלק
      • פנחס
      • מטות
      • מסעי
    • חומש דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • עלונים והורדות
    • העלאת עלון
    • הורדת עלונים לשבת
    • ברכות ותפילות להורדה
    • לוח הדף היומי בהלכה
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
  • הדף היומי בבלי
    • הרב אליהו אורנשטיין
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • מורחב – הרב מאיר שפרכר
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • אידיש – הרב אפרים סגל
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • עברית – הרב אפרים סגל
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב אריה זילברשטיין
    • אנגלית – הרב יצחק לובינשטיין
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • צרפתית – הרב יוסף מגנוז
    • עברית – הרב חיים שמרלר
    • אידיש – הרב חיים שמרלר
    • 60 שניות מרתקות על הדף היומי
    • מאורות הדף היומי
    • תקצירי הדף היומי – הרב דוד חיים קובלסקי שליט"א
    • תכנית הלימוד לבני הישיבות 'בזכות התורה'
  • הדף היומי בהלכה
    • שיעורי וידאו לצפיה ולהורדה
      • הרב אריה זילברשטיין – עברית
      • הרב אפרים סגל – אידיש
    • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
      • הרב אריה זילברשטיין גירסא מקוצרת – עברית
      • הרב אריה זילברשטיין גירסא מלאה – עברית
      • הרב ישראל גנס – עברית
      • הרב אפרים סגל – אידיש
      • הרב מרדכי שלמה פריינד – אידיש
      • הרב יוסף מגנוז – צרפתית
    • סיכום הלכתי יומי
    • סיכום הלכתי שבועי
    • העלון החודשי
    • הניוזלטר היומי במייל
    • זוית הלכתית
  • דרשו מדיה
    • וידאו לצפיה
      • הרצאות וידאו על חגים ומועדים
      • פרשת השבוע
      • שעורי הדף היומי בהלכה
        • שיעורי הרב אריה זילברשטיין
        • שיעורי הרב אפרים סגל באידיש
      • שיעורי הדף היומי בבלי
        • שעורי הרב אליהו אורנשטיין
        • שיעורי הרב מאיר שפרכר
        • שיעורי הרב אפרים סגל באידיש
        • שיעורי הרב אפרים סגל בעברית
        • שיעורי הרב יצחק לובינשטיין באנגלית
      • שירים ומוזיקה
      • על דא ועל אה
      • הסיפור היומי המצולם
      • וידאו לקראת שבת
      • וידאו שחייבים לראות
    • שומעים ‘דרשו’
      • שיעורי הדף היומי בבלי
        • הרב אליהו אורנשטיין – עברית
        • הרב מאיר שפרכר – עברית
        • הרב אפרים סגל – עברית
        • הרב אפרים סגל – אידיש
        • הרב יצחק לובינשטיין – אנגלית
        • הרב יוסף מגנוז – צרפתית
      • שיעורי הדף היומי בהלכה
        • הרב אריה זילברשטיין גירסא מקוצרת- עברית
        • הרב אריה זילברשטיין גירסא מלאה – עברית
        • הרב ישראל גנס – עברית
        • הרב אפרים סגל – אידיש
        • הרב מרדכי שלמה פריינד – אידיש
        • הרב יוסף מגנוז – צרפתית
      • אירועי דרשו
      • תכניות וראיונות
      • פרשת השבוע
      • הפותח בכל יום
      • הסיפור היומי
      • שירי דרשו
      • חגים ומועדים
        • חנוכה
        • עשרה בטבת
        • טו בשבט
        • פורים
        • פסח
        • ספירת העומר
        • ל"ג בעומר
        • שבועות
        • י"ז בתמוז
        • תשעה באב
        • אלול
    • גלרית תמונות
  • אוצרות האתר
    • על הניסים
    • על דא ועל הא
    • כתבות וראיונות
      • קול העם
    • גדולי ישראל
      • יהלומים מגדולי ישראל
    • חגים ומועדים
      • ראש השנה
      • יום כיפור
      • סוכות
      • חנוכה
      • עשרה בטבת
      • ט"ו בשבט
      • פורים
      • פסח
      • ל"ג בעומר
      • ספירת העומר
      • חג השבועות
      • בין המצרים
      • תשעה באב
      • אלול
    • המוסר היומי
      • חפצים בחיים
      • קנין חכמה
    • סיפורי צדיקים
      • סיפורים קצרים
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • 5 דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • סגולות וישועות
    • בחצרות החסידים
      • גלריות בחצרות החסידים
      • חלקינו בתורתך – דושנסקיא
      • תורתך שעשועי – תולדות אהרן
      • כי הם חיינו – ויזניץ
      • ועד קביעת עיתים לתורה – צאנז
      • יגדיל תורה – בעלזא
    • ימי הילולא של גדולי ישראל
    • על דא ועל הא
    • כתבות וראיונות
  • חנות המבצעים שלנו
  • 0 פריטים₪0.00
  • סיום הש"ס
  • מידע לנבחן
  • חגים ומועדים
    • ראש השנה
    • יום כיפור
    • סוכות
    • חנוכה
    • עשרה בטבת
    • ט"ו בשבט
    • פורים
    • פסח
    • ל"ג בעומר
    • חודש אייר
    • חג השבועות
    • בין המצרים
    • תשעה באב
  • סיפורי צדיקים
    • סיפורים קצרים
  • שאל את הרב
  • וידאו שחייבים לראות
  • חדשות ‘דרשו’
  • סגולות וישועות
  • צור קשר
    • אודות ‘דרשו’
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולי הלימוד השונים של ‘דרשו’
    • הפותח בכל יום – המייל היומי של דרשו
סגולה לזיווג ולכל הישועות מפרשת תזריע מצורע
לקרוא ולהתפעם: היהודי הגיע מעולם האמת כדי לשלם את חובו
בדרך לקניית טלית קטן? 
הוא יודע מה הוא רוצה. ואתה?
"ערב טוב", אמר הגבוה, "קוראים לי ירחמיאל קראם, ובאתי לכאן לפגוש את הבן שלכם"
הקורונה עשתה לו רק טוב...
הערבי נדהם: "מה?! באמצע אתה מִתְּבֵּלל אתה רואה בבֶּאלֶבּון???"
שו"ת החינוך עם מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי
"אני מרגיש שהאדמה מתחתינו רועדת!", אמר לי
צפו: "במרוקו עשו זאת בקדושה וטהרה"
צפו: מרן הגר''ח קנייבסקי בכותל המערבי
וכי לזאת ייקרא "רעהו"? המצרי הזה הוא חברו של הישראלי?!
מידי שנה היה קובע עימו מחיר דמי שכירות למחסן כדי לאחסן בו את הכבשים...
הסגולה האדירה לבנים ושידוכים בליל הסדר
שידור חוזר: מעמד הכנה לליל הסדר עם הרב שלמה לוינשטיין שליט''א
סיכום מקוצר: כל מה שצריך לזכור בערב פסח שחל להיות בשבת
בסוף זה היה משתלם...
כיצד מסר ה"בבא מאיר" נפש לקיום מצוות הארבע כוסות?
רבבות לומדי הדף היומי התחילו בלימוד פרק 'ערבי פסחים'! בדיוק "שלושים יום קודם החג"!
דף הבית מאמרים כתבות וראיונות טורים ודעות חיים ולדר "בערך חצי מהחיידר החרים אותי. שנתיים לא דיברתי עם אף אחד על המצב"

"בערך חצי מהחיידר החרים אותי. שנתיים לא דיברתי עם אף אחד על המצב"

חיים ולדר מציג את מודל 'מגיני הילדים', ועושה סוף לתופעות חרם ופגיעות חברתיות
ו' תמוז תש"פ
הצטרפו לניוזלטר הייחודי שלנו
בעקבות שני המאמרים שפרסמתי בנוגע לחרמות ופגיעה חברתית בילדים, הגיעו אליי מאות תגובות בפקס ובטלפון בבית, שנתנו לי להבין (למרות שקצת ידעתי) את היקף הבעיה.
למעשה בכל כיתה יש פוטנציאל להתרחשות כזו, מפני שבמארג חברתי נורמלי, תמיד יהיו ילדים דומיננטיים ותמיד יהיה ילדים עדינים וחלשים. אז נכון שלא כל הילדים הדומיננטיים הם פוגעים. להפך. ילד שטוב לו בדרך כלל לא מרע לאחר. אך כשמגיע מצב שילד דומיננטי הוא ילד שרע לו, שראה אלימות מילולית בביתו, למעשה כל הסביבה שלו נמצאת בסכנה.
לעיתים מדובר בילד לא דומיננטי אך חזק פיזית. מסתבר שכוח פיזי הוא פקטור לשליטה על ילדים. בעולם של פעם כוח פיזי היה פקטור לשליטה גם על בוגרים, אך בעולם שלנו הצליחו לחוקק חוקים שינטרלו בעלי כוח פיזי – לטובת כוח הדיבור וההשפעה. (האלימות לא פסקה, היא פשוט לבשה צורות אחרות) אצל ילדים עדיין הטבע עושה את שלו. מי שחזק בדרך כלל לא יסבול ויש סיכויים שיסבלו ממנו.
אך מה שקשה היה לשמוע זה תיאורי הסבל שילדים מתמודדים בהם בימים אלה ממש.
אני מדבר על ילד בכיתה ו', עדין נפש מצטיין בלימודיו, שמאז כיתה א' ישנו ילד אחר בכיתה שיורד לחייו, מכנה אותו בשמות, מכה אותו ומשפיל אותו באינספור צורות של השפלות שכל אחת מהן חמורה מקודמתה. אני אחסוך מכם את הפרטים, רק אומר שלפני כמה חודשים הכריח אותו לצעוק מול כל הכיתה "אני טיפש מגעיל ומכוער", רק כדי שיעזוב אותו לנפשו. ולא, הוא לא עזב אותו ולא את מה שנשאר מנפשו.
ההורים האומללים ניסו הכל. הנהלת בית הספר ניסתה בעבר לפעול, על פי המידע שבידי מדובר בפעולות שאינן מספיקות לפתור בעיה כזו (להכריח את שתי הילדים ללמוד יחד הלכות בין אדם לחברו). מקרים כאלה בדרך כלל אינם נפתרים "ברצון הטוב של הפוגע" כי בדרך כלל אין לו רצון כזה, ובוודאי שאם ניסית וזה לא עובד עליך ללכת לפתרון רדיקלי יותר. ממה שאני מבין ההנהלה קצת פוחדת מהוריו של הילד הפוגע ופועלת מולו בכפפות של משי ו"רק על פי החוק" שלמרבה הצער במקרים כאלה מגן על החזקים ולא על החלשים, בגלל הצורך בעדויות בעלי ערך משפטי. כפי שכתבתי במאמר הקודם.
עם הורי הילד הפוגע אין מה לדבר. הם בתפיסה של "לא מתערבים במריבות של ילדים" (מעולם לא ראיתי הורים שהילד *שלהם* סובל המחזיקים בתפיסה הזו), להעביר ת"ת הם לא מצליחים (אני בדרך כלל מתנגד למעבר – פרט למקרים אקוטיים כאלה).
תארו לעצמכם הורים, שיש להם את כל הסיבות לרוות נחת מהילד שלהם, אך ילד אחד הופך את הנחת הזו לסבל לכאב לדאגה ולמועקה נפשית נוראה ומסכן פשוטו כמשמעו את האוצר היקר שלהם.
זה לא מקרה יחיד, יש כאלה מאות ואלפים שסובלים.
בציבור החילוני מדובר במכה הרבה יותר אנושה בגלל שילוב של כמה דברים.
א. הילדים חשופים יותר לאלימות פיזית בגלל החשיפה לסרטים ואמצעי תקשורת שגם מציגים אלימות רבה וקשה.
ב. בהיעדר כל סינון ובקרה על התכנים, נוצר מצב שהאלים והדורסן הוא ברבים מהמקרים הגיבור אתו כולם מזדהים, ואילו התם ועדין הנפש הוא מושא ללעג ומכונה "חנון".
ג. בתי הספר פועלים על פי כללי משרד החינוך וכפופים לוועדי הורים וועדות משמעת שאינם מאפשרים כמעט הענשה. התוצאה של זה היא, "כל דאלים גבר".
ד.  לילדים יש סמארטפונים והם מנהלים קבוצות שבהן האלימות המילולית והפגיעה היא בלתי נתפסת, ובמקרים חמורים יותר הקבוצות מדירות לחלוטין ילדים מסוימים בכיתה. הם הופכים ל"אוויר", פשוטו כמשמעו. "הדרת נשים" זה מה שנמצא בכותרות אז למה שיעניין אותם "הדרת ילדים"?
4.
מפעם לפעם נושא החרם והפגיעה החברתית בכל זאת עולה לכותרות ותמיד בנסיבות טראגיות. מוות של ילד כתוצאה מפגיעה חברתית מתמשכת.
מי שהעלתה את הנושא בציבור החילוני היא הח"כית יפעת שאשא ביטון שכיהנה כיו"ר הוועדה לזכויות הילד.
בוועדה שלה עלו מקרים קשים מאד של החרמה.
תלמיד כיתה ז' שהוחרם במשך שנתיים בבית הספר היסודי סיפר: "בערך חצי בית ספר החרים אותי. שנתיים לא דיברתי עם אף אחד על המצב, ההורים הבינו שעובר עליי משהו ושלחו אותי לכל מיני טיפולים. לבסוף עברתי תהליך ארוך של קאוצ'ינג והבנתי שהחרם נגרם מילד אחד, דרך קבוצה של ילדים שאני לא בא להם טוב בעין והם סוחפים את שאר הילדים כי הם מאוד דומיננטיים".
הילד הציג בפני הוועדה מודל שאותו פיתח ברוב ייאושו ובימי בדידותו. המודל מתחיל בזיהוי "העיניים העצובות של הילד המעידות שיש לו בעיה, וכן העסקת אנשי חינוך שיהיו שקועים אך ורק בתהליך החרם ולא בבעיות אחרות בבי"ס".
אם שילדתה סובלת מחרם סיפרה על אוזלת היד במערכת: "ישנה קבוצה בבית הספר שבוחרת בכל פעם למרר לילדה אחרת את החיים, כעת ההתנכלויות הן נגד בתי. תקופה ארוכה שמטיחים בה העלבות ואיומים, גם בתקופה שהיא נעדרה מבית הספר זה לא נפסק. המנהלת אומרת שאין באפשרותה לעשות דבר, רוצים לשמור על שם המוסד. היועצת אמרה שאין לה כלים, הורי הילדים בחרו שלא לטפל. הילדה שלי אומרת 'אימא זו צלקת בלב' ואני חסרת אונים".
יו"ר הוועדה סיכמה את הדיון: "הילדים מדברים, הם זועקים כל הזמן, השאלה מה בוחרים לעשות עם זה. חשוב שהמודלים שהוצגו פה יובאו בפני כל המוסדות שאינם מצליחים להתמודד, חייב להראות שניתן להילחם בתופעה. יש להקפיד גם על נוכחות מבוגר במרחבים הפתוחים בבתי הספר. שילוב תלמידים בתוכניות כשגרירים זה מפתח להצלחה, לא משנה כמה נעשה אנחנו צריכים אותם שם, החברים שלהם נוטים יותר להקשיב להם מאשר לנו".
מאז הדיון הזה עברו שלוש שנים. שום דבר לא נעשה בנידון.
.
בציבור החרדי הבעיה בפירוש ברמה פחותה, גם בשל אי חשיפה לאלימות, גם בשל היעדר אמצעי תקשורת לילדים וגם בשל הכוח החזק יחסית של אנשי החינוך על התלמידים וגם על ההורים. אך למרות זאת, תופעות כמו חרם ופגיעות חברתיות היו קיימות מאז ומעולם ובימינו עוד יותר ואלה מחוללות נזק רב לילדים ונערים רבים, נזק עם השלכה ברורה לעתידם.
לפיכך, חשבתי על מודל שיכול להיאבק בתופעה הזו ואף למנוע אותה לחלוטין, מעצם הידיעה על קיום המודל הזה.
כמובן שאין במודל הזה משום הורדת אחריות מהמוסד החינוכי או מהורי הפוגע. אלה חייבים ויכולים להפסיק כל פגיעה חברתית. המודל שאני מציע יכול לסייע להם בכך, או להיות במקומם כאשר אלה לא עושים את תפקידם.
למודל הזה קראתי "מגיני הילדים".
אם בכל עיר/ שכונה/ בית ספר יהיו בין חמישה לעשרה הורים שיוכרזו כ"מגיני הילדים" ויהיו כתובת לכל מקרה של פגיעה חברתית שלא לומר חרם – לא יהיו חרמות באותה שכונה/ באותו בית ספר.
ברגע שהנהלה יודעת שהיא עומדת מול קבוצה של הורים (בין אם הייתה שותפה לבניית המודל ובין אם לא) וברגע שהורים של ילד פוגע מבינים ש"יש להם עסק" לא רק עם ילד מסכן ופגוע וההורים העצובים והחלשים אלא עם עשרה הורים שמתפקדים כמו ארגוני זכויות אדם כמו "שוברים שתיקה", "ארבע אימהות", "חוננו", "יש גבול", "זו ארצנו", רק שהם אינם פועלים נגד כיבוש או נגד צה"ל או נגד השמאל הקיצוני אלא נגד מעשיו של ילד שפוגע באופן סדרתי בחלשים ומייצר חרמות ופגיעות חברתיות, הדברים יגיעו לפתרון תוך זמן קצר ביותר.
זה יבוא משני צדדים. החלש יקבל הגנה והתוקפן יקבל גבול, ואם לא יעצור שם הוא יעמוד מול שכונה שלמה שאומרת לו "די".
7.
כמובן שמודל כזה צריך פיקוח. שלא ייעשה בו שימוש לא נכון. שלא ייעשה בו שימוש מוגזם. שלא יעשה בו שימוש נמהר (כי הרי לא כל מריבה בכיתה היא התעללות, ולא כל ילד שפגע בחברו צריך לעמוד מול פורום מחמיר ותוקפני). ברור ש"מגיני הילדים" יצטרכו להיבחר בקפידה, הם חייבים להיות עם זיקה לחינוך והם חייבים להישמר מ"עוולות שנעשות למען הצדק". ולהתייעץ בכל פעולה שהם עושים עם מחנכים, תלמידי חכמים!
אם אתם מטילים ספק ביעילות המודל הזה כדאי שתדעו:
בכל פעם שהודעתי להורים של ילד פוגע, שאני הולך להגיע לבניין שלהם ולהתייעץ עם השכנים שלהם איך הם מתכוונים לעזור לילד שמחרימים אותו כבר כמה שנים ומשפילים אותו וממאיסים עליו את חייו, אפילו לא הייתי צריך להגיע. עצם הרעיון שהשמעתי, גרם להורים לשבת אתי או עם הנהלת בית הספר ולדאוג לכך שהילד שלהם לא רק שיפסיק את ההתעללות אלא שיילחם למען הילד הפגוע שאף אחד אחר לא יתעלל בו.
ייתכן ו"מגיני הילדים" לא יצטרכו לעשות דבר מלבד להודיע להורים/ הנהלה שהם מתכוונים לפעול. עצם קיומם יגרום לתזוזות מידיות שיפתרו לפעמים בעיות שנמשכות שנים וימנעו סבל נורא של ילדים.
חיים ולדר טורים ודעות מגיני הילדים

אולי גם יעניין אותך

יש את האופטימיים שמשלימים עם העבר ומוצאים את הנוסחה שמייפה את העבר, ויש אנשים פסימיים שלעולם אינם משלימים עם בחירותיהם ותמיד ימצאו (ואפילו ימציאו, כן ממש כך) את הנוסחה שתציג את מסלול חייהם ככישלון...
"הורים רבים כורעים תחת נטל עול החובות הכבדים בנישואי הילדים!"
אוגדן עלוני השבת להורדה ולהדפסה | פרשת תזריע-מצורע - תש"פ | גליון 188
אוגדן עלוני השבת | פרשת כי תצא תשע"ח...
לימוד גמרא בקרוב רחוקים ● מאגר דירות עם גנרטור להשכרה ● וגם: גמ"ח הגמחי"ם לכלות...
לפתע נזכרה בסגולה הידועה ממרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א, לבקש ברכה ממי שבולם פיו בשעת מריבה...
סגולה לזיווג ולכל הישועות מפרשת תזריע מצורע
לקרוא ולהתפעם: היהודי הגיע מעולם האמת כדי לשלם את חובו
בדרך לקניית טלית קטן? 
הוא יודע מה הוא רוצה. ואתה?
"ערב טוב", אמר הגבוה, "קוראים לי ירחמיאל קראם, ובאתי לכאן לפגוש את הבן שלכם"
הקורונה עשתה לו רק טוב...
הערבי נדהם: "מה?! באמצע אתה מִתְּבֵּלל אתה רואה בבֶּאלֶבּון???"
שו"ת החינוך עם מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי
"אני מרגיש שהאדמה מתחתינו רועדת!", אמר לי
צפו: "במרוקו עשו זאת בקדושה וטהרה"
צפו: מרן הגר''ח קנייבסקי בכותל המערבי
וכי לזאת ייקרא "רעהו"? המצרי הזה הוא חברו של הישראלי?!
מידי שנה היה קובע עימו מחיר דמי שכירות למחסן כדי לאחסן בו את הכבשים...
הסגולה האדירה לבנים ושידוכים בליל הסדר
שידור חוזר: מעמד הכנה לליל הסדר עם הרב שלמה לוינשטיין שליט''א
סיכום מקוצר: כל מה שצריך לזכור בערב פסח שחל להיות בשבת
בסוף זה היה משתלם...
כיצד מסר ה"בבא מאיר" נפש לקיום מצוות הארבע כוסות?
רבבות לומדי הדף היומי התחילו בלימוד פרק 'ערבי פסחים'! בדיוק "שלושים יום קודם החג"!
סגולה לזיווג ולכל הישועות מפרשת תזריע מצורע
לקרוא ולהתפעם: היהודי הגיע מעולם האמת כדי לשלם את חובו
בדרך לקניית טלית קטן? 
הוא יודע מה הוא רוצה. ואתה?
"ערב טוב", אמר הגבוה, "קוראים לי ירחמיאל קראם, ובאתי לכאן לפגוש את הבן שלכם"
הקורונה עשתה לו רק טוב...
הערבי נדהם: "מה?! באמצע אתה מִתְּבֵּלל אתה רואה בבֶּאלֶבּון???"
שו"ת החינוך עם מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי
"אני מרגיש שהאדמה מתחתינו רועדת!", אמר לי
צפו: "במרוקו עשו זאת בקדושה וטהרה"
צפו: מרן הגר''ח קנייבסקי בכותל המערבי
וכי לזאת ייקרא "רעהו"? המצרי הזה הוא חברו של הישראלי?!
מידי שנה היה קובע עימו מחיר דמי שכירות למחסן כדי לאחסן בו את הכבשים...
הסגולה האדירה לבנים ושידוכים בליל הסדר
שידור חוזר: מעמד הכנה לליל הסדר עם הרב שלמה לוינשטיין שליט''א
סיכום מקוצר: כל מה שצריך לזכור בערב פסח שחל להיות בשבת
בסוף זה היה משתלם...
כיצד מסר ה"בבא מאיר" נפש לקיום מצוות הארבע כוסות?
רבבות לומדי הדף היומי התחילו בלימוד פרק 'ערבי פסחים'! בדיוק "שלושים יום קודם החג"!

כתבו לנו תגובה, מבטיחים לקרוא ולהגיב לכם חזרה

ביטול

פוסטים נוספים

הצטרפו לניוזלטר הייחודי שלנו
החדשים באתר
תזריע

ווארט לפרשת השבוע - פרשת תזריע מצורע

עם הרב בן ציון סנה שליט''א

מצורע

ברכת השלום

צפו: שיעורו של הרב מאיר שפרכר לפרשות תזריע-מצורע

חדשות דרשו

המונים בהספד על הרה''ג רבי ירחמיאל קראם זצוק"ל

דברי הספד לעילוי נשמת הרה"ג ירחמיאל קראם זצוק"ל

יומא דהילולא

בני הבית והגבאים נדהמו מאוד והתחננו לפני הרבי לחזור ולהדביק את הדולרים הקרועים, אך חזקה עליהם פקודת הרבי להשליכם ולבערם מיד. כעבור שעה קלה פרצו כמה שוטרים הביתה..

הרב טוביה פריינד ביריעה מיוחדת ומרתקת לרגל יומא דהילולא של הרה"ק רבי יעקב חיים פרלוב מסטאלין זי"ע – ו' באייר

קו השיעורים של 'דרשו'
כמה קבלת במבחן?
פרפראות לפרשת השבוע
צפו: בחצרות החסידים
כל שירי דרשו להאזנה
מבקש שלמה דסקל
00:00
--:--
  • 1. מבקש - שלמה דסקל
  • 2. הדרן - אברמי רוט ומקהלת שירה חדשה
  • 3. ולירושלים - שלמה דסקל
  • 4. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 5. צמאה - אייזיק האניג
  • 6. בדברי תורה - הרב ירמיה דמן
  • 7. אחינו - אברמי רוט
  • 8. והוא א-לי - אלי לאופר, אפרים מנת, מקהלה
  • 9. דרשו - שלמה דסקל
  • 10. לדור - אברמי רוט
  • 11. ויהיו בנינו - סולן: רולי דיקמן. מקהלת בני בישיבות ומקהלת שירה חדשה
  • 12. מחרוזת פתיחה - אפרים מנת, ר' משה דמן, מקהלה.
  • 13. השבעתי - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה, אפרים מנת.
  • 14. מבקש - ר' יעקב דסקל
  • 15. כי יש בתורה - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 16. אב הרחמים - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה.
  • 17. הדרן - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 18. ולירושלים - ר' יעקב דסקל
  • 19. מחרוזת ריקודים - ר' יעקב דסקל
  • 20. תנא דבי - אייזיק האניג
  • 21. שערי צין - אלי הרצליך
  • 22. דרשו השם ועזו - שלמה כהן
  • 23. בתורה הקדושה - מקהלת מלכות
  • 24. ובמקהלות - מקהלת מלכות
  • 25. כנשר - אייזיק העניג
  • 26. ותערב לפניך - ירמיה דמן
  • 27. יתגבר כארי - שלמה כהן
  • 28. תנא דבי אליהו - אייזיק העניג
  • 29. שערי ציון - אלי הרצליך
  • 30. מה אשיב - אהרלה סמט
  • 31. כל העולם - אהרלה סמט
  • 32. אם היו - אהרלה סמט
  • 33. אנא אמצאך - שלמה כהן
  • 34. לולי תורתך - שלמה כהן
  • 35. מלך רופא נאמן - שלמה כהן
  • 36. צמאה נפשי - אייזיק העניג
  • 37. אתה הראת לדעת - אייזיק העניג
  • 38. כתר - אייזיק העניג
  • 39. ולירושלים - יענקי דסקל
  • 40. מעוז צור - שלמה כהן, אלי לאופר
  • 41. אחינו - אייזיק האניג
  • 42. מבקש - שלמה דסקל
  • 43. צמאה - אייזיק האניג
  • 44. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 45. אני מאמין - יעקב דסקל
  • 46. ולירושלים - אייזיק האניג
  • 47. דרשו - שלמה דסקל
  • 48. קדשינו - יעקב דסקל
  • 49. והוא קלי - אלי לאופר, אפרים מנת
  • 50. לדור - אברהמי רוט
  • 51. דרשו ה' ועוזו
  • 52. ניגוני התעוררות
  • 53. מחרוזת: אבינו אב הרחמן, נר לרגלי, הנה אנוכי
  • 54. יהא רעווא
  • 55. מחרוזת: ימים על ימי מלך, כי אורך ימים, אשרי מי, אמת מה נהדר.
  • 56. כד יתבין
  • 57. אבינו מלכנו
  • 58. אורך ימים - סיום הש"ס תש"פ - אהרלה סמט, זאנוויל וינברגר
  • 59. בזכות התורה ולומדיה ינצל העולם - סיום הש"ס תש"פ - מוטי שטיינמץ
1/338
שאל את הרב לקראת שבת ש"ס אונליין חנות דרשו הישיבה הוירטואלית
  • תוכן ושיעורים באתר
    • דף היומי - הרב אורנשטיין
    • דף היומי - הרב שפרכר
    • דף היומי – הרב סגל
    • דף היומי באידיש – הרב סגל
    • דף היומי באנגלית – הרב לובינשטיין
    • דף היומי צרפתית – הרב מגנוז
    • דף היומי בהלכה – הרב זילברשטיין
    • דף היומי בהלכה אידיש –הרב סגל
    • הדף היומי בהלכה בצרפתית - הרב מגנוז
    • תקצירי הדף היומי – הרב דוד חיים קובלסקי שליט"א
    • שומעים ‘דרשו’
    • תקצירי הדף היומי בהלכה
    • Daf HaYomi de Halaja en Español
    • הלכה למעשה לשבת קודש
  • מידע לנבחני דרשו
    • שיעורי ‘דף היומי בהלכה’ ברחבי הארץ
    • תוכניות דרשו
    • המבחנים הבאים ב’דרשו’
    • רשימת מוקדי המבחנים
    • לוח מבחנים לשנת תשפ”א
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • לוח הדף היומי בהלכה להורדה
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולים
    • לוח דף היומי בבלי
    • בדיקה אוטומטית ציונים מבחנים
    • 60 שניות מרתקות על הדף היומי
    • מבחן לדוגמא
  • שבת קודש
    • זמני כניסת ויציאת השבת ברחבי הארץ
    • לקראת שבת מלכתא
    • פרשת השבוע
    • הורדת עלונים לשבת
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • וידאו לקראת שבת
    • אוגדן עלוני השבת
    • סט לקראת שבת 5 כרכים
    • שו"ת בהלכות שבת
  • שומעים דרשו
    • שיעורי תורה
    • תכניות וראיונות
    • שירי דרשו
    • חגים ומועדים
    • הסיפור היומי
    • אירועי דרשו
    • הפותח בכל יום
    • פרשת השבוע
    • תפילת השל"ה
    • פרשת המן
    • ברכת המזון
    • נשמת כל חי
  • המיוחדים שלנו
    • חנות דרשו
    • שאל את הרב
    • על דא ועל הא
    • פרשת השבוע
    • 5 דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • המוסר היומי
    • בחצרות החסידים
    • מאמרים
    • כתבות וראיונות
    • חדשות ‘דרשו’
    • חגים ומועדים
    • סגולות וישועות
    • וידאו לצפיה
    • וידאו שחייבים לראות
    • סיפורים קצרים
    • סיפורי צדיקים
משרדי דרשו
02-560-9000
פקס 02-6540269
כתובת למשלוח
דברי דואר: ת.ד. 43064
קו השיעורים של דרשו
077-2222-666 או 4992*
ייעוץ לבני הישיבות
1800-20-18-18
דרשו ארה''ב
1-888-534-7748
דרשו אנגליה
020-8050-2615
אתר דרשו הוקם ונבנה לזיכוי הרבים וללא כוונות רווח על ידי עמותת דרשו ד' ועוזו ע.ר. 580384931
כל הזכויות שמורות. לתשומת לבכם: על כל התמונות המוצגות באתר חלים זכויות יוצרים ואין להשתמש בכל שימוש שהוא ללא היתר בכתב.
Created by JewTech
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות
  • רקע בהיר
  • קו תחתי לקישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
  • מפת אתר