דרשו
  • פרשת השבוע
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצווה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • מצורע
      • אחרי מות
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קרח
      • חוקת
      • בלק
      • פנחס
      • מטות
      • מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • עלונים והורדות
    • העלאת עלון
    • הורדת עלונים לשבת
    • ברכות ותפילות להורדה
    • לוח לימוד שנתי לכלל תוכניות דרשו
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • חבורת ש"ס מראי מקומות להורדה
  • חדש!העמוד היומי
    • חוברת עיון העמוד להורדה
    • פניני העמוד היומי
    • הרב מנחם דריימן – עברית
    • הרב דוד בוק – עברית
    • הרב אריה זילברשטיין – עברית
      • שיעורי שמע להאזנה והורדה
    • הרב דוד הופשטטר – אנגלית
    • הרב ירמיהו לעסין – אנגלית
    • הרב עמרם בינעט – אידיש
    • הרב שלמה סטרו – ספרדית
    • הרב אריאל דוד סותהון- ספרדית
    • הרב מאיר ערערא – צרפתית
    • הרב אפרים סגל – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
  • הדף היומי
    • הרב אליהו אורנשטיין
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב מאיר שפרכר – מורחב
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב אפרים סגל – אידיש
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב אפרים סגל – עברית
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • 60 שניות על הדף היומי
  • דף היומי בהלכה
    • הרב אריה זילברשטיין – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
    • הרב אפרים סגל – עברית
    • הרב יונה פיינהנדלר – הלכות שבת
    • הרב אריה זילברשטיין גרסא מקוצרת – עברית
    • הרב אריה זילברשטיין גרסא מלאה – עברית
    • הרב ישראל גנס – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
    • הרב שלמה פריינד – אידיש
    • הרב יוסף מגנוז – צרפתית
    • סיכום הלכות שבועי
  • תלמוד ירושלמי
    • להורדת חוברות קנין ירושלמי ופרטי התכנית
    • הרב אליהו אורנשטיין- עברית
    • הרב יצחק שאול קנייבסקי- עברית
      • שיעורי שמע להאזנה והורדה
    • הרב שמעון שפיצר- אידיש
    • שיעורי 'הדף היומי בתלמוד ירושלמי' להאזנה ולהורדה – הרב עמרם בינעט
  • חנות המבצעים שלנו
  • 0 פריטים₪0.00
  • אוצרות האתר
    • יארצייט של צדיקים וגדולי ישראל
    • דרשות
    • שיעורי דרשו לשמיעה והורדה
    • קול העם
    • על הניסים
    • על דא ועל הא
    • כתבות וראיונות
      • אנשים מספרים
    • גדולי ישראל
      • יהלומים מגדולי ישראל
    • חגים ומועדים
      • ראש השנה
      • יום כיפור
      • סוכות
      • חנוכה
      • עשרה בטבת
      • ט"ו בשבט
      • פורים
      • פסח
      • ל"ג בעומר
      • ספירת העומר
      • חג השבועות
      • בין המצרים
      • תשעה באב
      • אלול
    • המוסר היומי
      • חפצים בחיים
      • קנין חכמה
    • סיפורי צדיקים
      • סיפורים קצרים
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • חמישה דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • סגולות וישועות
    • בחצרות החסידים
      • גלריות בחצרות החסידים
      • חלקינו בתורתך – דושנסקיא
      • תורתך שעשועי – תולדות אהרן
      • כי הם חיינו – ויזניץ
      • ועד קביעת עיתים לתורה – צאנז
      • יגדיל תורה – בעלזא
    • ימי זכרון יארצייט הילולא של צדיקים וגדולי ישראל
  • מידע לנבחני "דרשו"
  • חגים ומועדים
    • ראש השנה
    • יום כיפור
    • סוכות
    • חנוכה
    • עשרה בטבת
    • ט"ו בשבט
    • פורים
    • פסח
    • ל"ג בעומר
    • חודש אייר
    • חג השבועות
    • בין המצרים
    • תשעה באב
  • שאל את הרב
  • וידאו שחייבים לראות
    • חיזוק יומי עם הרב אלימלך בידרמן שליט"א
    • הסיפור היומי המצולם
    • חיזוק יומי עם הרב שמעון שפיצר שליט"א
    • המסר היומי עם הרב דוד גבירצמן
    • החיזוק היומי עם הרב אליהו רבי שליט"א
    • החיזוק היומי עם הרב יואל ראטה שליט"א
    • דקה של דעת עם הרה"צ רבי אלעזר מרדכי קעניג זצוק"ל
  • חדשות ‘דרשו’
  • סגולות וישועות
  • צור קשר
    • אודות ‘דרשו’
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולי הלימוד השונים של ‘דרשו’
    • הפותח בכל יום – המייל היומי של דרשו
דף הבית מאמרים פרשת שבוע בשלח ספר לי ידידי, הרב הגאון רבי מרדכי שינברגר שליט"א, שלימד את אחד מנכדיו של האדמו"ר הזקן מ'תולדות אהרן'. הגבאי התקשר אליו כי הרבי חפץ לדבר עמו, והרבי בקש ממנו לחזור שוב על הדברים ששמע מהרב שך, אודות החכמה העצומה הטמונה בכל אבר ואבר מגוף האדם

ספר לי ידידי, הרב הגאון רבי מרדכי שינברגר שליט"א, שלימד את אחד מנכדיו של האדמו"ר הזקן מ'תולדות אהרן'. הגבאי התקשר אליו כי הרבי חפץ לדבר עמו, והרבי בקש ממנו לחזור שוב על הדברים ששמע מהרב שך, אודות החכמה העצומה הטמונה בכל אבר ואבר מגוף האדם

הגאון רבי אליעזר טורק שליט"א על השירה המיוחדת
ח' שבט תשע"ח
הצטרפו למייל היומי הצטרפו ללומדי הדף היומי בהלכה

"אָז יָשִׁיר מֹשֶׁה" (שמות ט"ו, א')

"אמר הקדוש ברוך הוא לאלו הייתי מצפה"- אמרו חז"ל (מדרש רבה כג, ד): "אז ישיר משה, הדא הוא דכתיב: "פיה פתחה בחכמה, ותורת חסד על לשונה" (משלי ל"א, כ"ו). מיום שברא הקדוש ברוך הוא את העולם ועד שאמרו ישראל שירה על הים, לא מצינו אדם שאמר שירה לקדוש ברוך הוא אלא ישראל.

"ברא אדם הראשון ולא אמר שירה. הציל לאברהם מכבשן האש ומן המלכים, ולא אמר שירה. וכן יצחק מן המאכלת, ולא אמר שירה. וכן יעקב מן המלאך ומן עשו ומן אנשי שכם, ולא אמר שירה. כיון שבאו ישראל לים ונקרע להם, מיד אמרו שירה לפני הקדוש ברוך הוא, שנאמר: 'אז ישיר משה ובני ישראל'. הוי 'פיה פתחה בחכמה'.

"אמר הקדוש ברוך הוא, לאלו הייתי מצפה. ואין 'אז' אלא שמחה, שנאמר 'אז ימלא שחוק פינו' (תהלים קכ"ו, ב')".

בספר 'שעורי דעת', להגאון רבי יוסף יהודה לייב בלוך זצ"ל, אב"ד וראש ישיבת טעלז, עמד על דברי מדרש אלו. יש להבין: הרי לא יתכן כי הדורות האחרונים של יוצאי מצרים, השיגו מה שלא השיגו האבות הקדושים. אם כן, מדוע באמת לא אמרו האבות שירה?

בבאור הדבר, מקדים ראש ישיבת טעלז לבאר את תוכנו, עמקו ומהותו של כח השירה, שאינו מבורר לאמתו בעולם ובדור שבו אנו חיים:

אנשים סבורים שמשורר יכול להיות גם אדם קטן, שפל אנשים, שכור ובעל תאווה, אשר יקראו לו בדורנו 'משורר עממי'. טועים לחשוב כי אפשר לאדם גס, בעל נפש שפלה, להיות משורר, אם רק קיים בו איזה כח דמיון או כישרון לבטא את דבריו בסגנון יפה ובלשון המדברת גדולות. ואכן, בדורות האחרונים התפרסמו שמות אנשים משוררים, שבהתנהגותם היו אנשים זולים ושפלים. אולם לאמתו של דבר אין זו 'שירה'. זהו חיקוי וצל של שירה, לבוש חיצוני הדומה לה ותו לא. מה שהצליח אותו שפל לחרוז חרוזים בסגנון נעים לאוזן – לא לזאת תקרא שירה!

ענין השירה הוא דבר נעלה, רם ונשגב; ועל כן המשורר צריך להיות אדם גדול, חכם ונבון, בעל נשמה גדולה וטהורה באמת. אדם כזה יכול לומר שירה. משמעותה האמתית של השירה הנה שירת נפש היוצאת מן הלב. כאשר הלב מתמלא רגשות נעלים, המרוממים את נפש האדם וממלאים את כל חללו – מתפרצת השירה מאליה. שירה זהו בטוי חיצוני של רגשות פנימיים. רק אדם נעלה וגדול, המרומם מהבלי הזמן והתאוות החומריות, גדול המח ורחב הלב, מסוגל לבטא את השירה!

בבחרותי, כאשר למדתי בישיבת פוניבז', שחו בני הישיבה בהתפעלות מרובה על מעשה שאירע בחדרו של מרן ראש הישיבה הגרא"מ שך זצ"ל: היה זה כאשר הגיעו אליו זוג ערירים שבורי לב, לשמוע דברי חיזוק מרבן של ישראל במצבם הקשה, ולקבל ממנו טללי עידוד ותחיה. הרב שך הושיבם בחדרו, התיישב לצדם והחל לדבר אל לבם ולעודדם. לאחר כמה דקות, לקח הרב שך סידור והחל לקרוא יחד עמם את השיר 'קה רבון', בו טמונים הרבה מיסודות האמונה.

במשך דקות ארכות עבר אתם קטע אחרי קטע בהתרגשות מרובה, כשמדי פעם זולגות עיניו דמעות. בסיום, שאל אותם הרב שך: "היה לכם חיזוק?". משהשיבו בחיוב, אמר: "החיזוק הזה יגרום בעזרת השם שתהיה לכם ישועה בקרוב!". ואכן, לתקופת הימים נפקדו בזרע של קיימא.

ללמדנו את כוחה של השירה, וכוחה של אמונה הטמונה בשיר! אלו היו המשוררים של כלל ישראל. הם לא היו אנשים פיוטיים, בעלי כשרון לחרוז חרוזים. הם היו בעלי רוח הקודש להטביע את חותם האמונה בזמרת פיהם, ולהשפיע רוממות וקדושה לדורות במלים שיצאו מקירות לבם הטהור!

●●●

 גם בניגון המצטרף ומשתלב עם מלות השירה, טמונות כוונות מיוחדות ואף עמוקות.

בדוגמה לכך נוכחתי בשנת תש"ס, עת השתתפתי בשמחת תורה במעמד ההקפות בישיבת 'חברון' גאולה. הבחורים רקדו בכל עוז לכבודה של תורה, ושרו שוב ושוב את השיר המפורסם "אנא, אנא, אנא עבדא דקודשא בריך הוא…". בעיצומם של הריקודים הסוערים, ביקש ראש הישיבה דאז, הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין זצ"ל, לעצור לרגע. כל התלמידים התאספו סביבו, והוא אמר את הדברים הבאים: "מדוע מי שחיבר את הניגון חיבר זאת באפן שיחזרו שלוש פעמים על המילה: 'אנא, אנא, אנא'? משום שצריך שהדבר ייקבע בנפשו של כל יחיד ויחיד, שהוא הוא עצמו עבד ה'! פעם אחת, כנראה, אינה מספיקה בשביל לקבוע זאת עמוק עמוק בנפש"…

בשירה ובהטעמת השירה של כלל ישראל, טמונים סודות גדולים! לכל תיבה של הניגון, לכל עלייה וירידה בטון ובמילים, יש עומק וטעם.

כשהרבי מ'תולדות אהרון' הביע קורת רוח מדבריו של הרב שך

 אם נתבונן בפרקי התהלים של דוד המלך ע"ה, נעים זמירות ישראל, נחזה בהתפעלות ובהתרגשות, שאותן חש מול חכמת הקדוש ברוך הוא הקיימת בבריאה. התפעלות עמוקה זו נבעה מכך שלא נכנע תחת כח ההרגל וה'מלומדה', והכל היה נראה בעיניו כחדש, כאילו היום נעשה. כל מסכת חייו של דוד המלך היתה שירה. לא רק שירה על חסדים ונסים פרטיים, אלא שירה מתמשכת מענייני הבריאה הטבעיים, שהוא רואה בכל יום ויום. מרן ראש הישיבה הגרא"מ שך זצ"ל, היה רגיל לומר: "אם תעירו אותי באמצע הלילה, ותשאלו אותי 'אתה רואה את בורא עולם?' אשיב בבטחה: בודאי שאני רואה! עצם זה שאני פותח וסוגר את העיניים, שאני יכול לכופף אצבעות כרצוני, וככלל שאני רואה, מדבר ושומע – איך כל זה עובד? מי עושה זאת אם לא בורא עולם?"

ספר לי ידידי, הרב הגאון רבי מרדכי שינברגר שליט"א, תלמיד חכם ומרביץ תורה בירושלים, שבמהלך השנים לימד את אחד מנכדיו של האדמו"ר הזקן מ'תולדות אהרון', הגאון הצדיק רבי אברהם יצחק קאהן זצ"ל, בעל ה'דברי אמונה', שהיה איש גדול ורם המעלה. באחד הימים, ספר רבי מרדכי לתלמידיו כי זכה להיות אמש אצל מרן הרב שך, ושמע מפיו דברי חיזוק מיוחדים על ענייני האמונה. הוא מסר במשך שעה ארוכה בפני התלמידים, את תיאורו של הרב שך אודות החכמה העצומה הטמונה בכל אבר ואבר מגוף האדם, כשלכל אחד תפקידו וייעודו, ומנה את מעלותיו של כל אבר ואבר בפרטות.

הרב שך נקט בדוגמה: אדם סוחב בידו סל ששוקל חמישה קילו. כשנשאל אותו: "כיצד הנך מסוגל לסחוב סל שכזה?", הוא יסביר לנו שזהו השריר. וכשנשאל: "מי מפעיל את השריר?", הוא יסביר לנו שעל כך אחראי המח, המצביא של כל האברים.

"ומה זה מח?", שאל הרב שך

– "סי דאך א שטיקעל שמעלציל!… (הרי זו חתיכה קטנה של שומן), ובה טמון הכח העצום והנשגב המפעיל את כל מכונת הפלאים הזאת שנקראת 'גוף האדם'".

כשהנכד שב לביתו לפנות ערב, ספר לסבו האדמו"ר את מה ששמע מרבו. כששמע זאת הרבי, בקש לשמוע מהמלמד מכלי ראשון את אשר אמר לתלמידיו. הגבאי הרים טלפון למלמד, והודיע לו כי הרבי חפץ לדבר עמו. כשסיפר לי זאת רבי מרדכי, תיאר בפני כיצד חש באותם רגעים, בהם המתין שהרבי יגש אל השפופרת. תאוריות שונות התרוצצו במחו: "מה כבר הרבי אמור לבקש ממני?"

אולם הרבי רק ביקש ממנו, אם לא קשה עליו הדבר, לחזור שוב על הדברים ששמע מהרב שך. המלמד אכן חזר בפני הרבי על הדברים, כשכל העת הרבי מקשיב לדברים בריכוז ומהנהן בראשו לאות הסכמה. לבסוף הפטיר הרבי בהתפעלות: "אה! הרי זה כל כך אמת! כאלו דברים נכונים ופשוטים… נפלא! נפלא!"…

לאחר מעשה, סיפרו בני הבית למלמד כי הדברים שהשמיע לרבי בטלפון, הלהיטו מחדש את אש האמונה שיקדה בנפשו הטהורה, עד כי בתום השיחה הזילו עיניו דמעות חמות. "אה! איזו אמונה!… איזו אמונה!…", מלמל שוב ושוב. וכך, דקות ארוכות לא הצליח הרבי להשקיט את סערת רוחו. לבני הבית, למקורבים ולתלמידים, היה זה פרק מאלף, מהו הערך אצל הרבי להארה אחת ברורה יותר באמונה, ועד כמה מוטל על האדם לעבוד ולתבוע מעצמו התבוננויות נוספות בנפלאות הבורא וחכמתו.

אלמלא מרוץ החיים העומד בעוכרנו, היינו נותנים את הדעת על כל פעולה שהננו עושים עם הגוף המופלא בו זיכה אותנו בוראנו, ואז הייתה פורצת מפיותינו מאליה, שירה והודיה לקדוש ברוך הוא. אך כח ההרגל מכהה את חוש ההתפעלות… זוהי הבנה עמוקה יותר במה שאמר הקדוש ברוך הוא "לאלו הייתי מצפה": הבורא יתברך חפץ דווקא באנשים קטנים שתפרץ מהם ה'שירה'. יש לו שמחה מיוחדת מהכרה הבאה על ידי התבוננות ואמונה.

דווקא מכח גדלותם של האבות הקדושים, לא פרצה מהם השירה. כל העת דעתם הייתה דבוקה בקדוש ברוך הוא. חוץ מ'בורא עולם' הם לא ראו כלום. הם לא נכנעו לכח ההרגל, ולכך לא הייתה אצלם שום התפעלות; ההכרה הייתה חלק בלתי נפרד מסדר יומם ומשירת חייהם. בני ישראל, שלא זכו עדיין להשיג את ההכרה של האבות הקדושים לפי רום גדלותם, כאשר זכו להגיע על הים להכרה אמתית של אמונה, עד שהחוו באצבע "זה א-לי ואנוהו" – מרוב התפעלות פרצה מהם שירה.

זכורני מצעירותי את המחזה הנפלא, בעת שראו תלמידי ישיבת פוניבז' כיצד פורצת אמירת "אמן יהא שמיה רבה" מנהמת לבו הטהור של ראש הישיבה, מרן הגאון רבי שמואל רוזובסקי זצ"ל. כל העומדים במחיצתו חשו אז את המושג של 'בכל כחו' – 'בכל כונתו'. המלים נאמרו בכזו חיות, בכל הנשמה.

אחרי שאדם מכיר בגדלות הבורא, השבח פורץ ממנו באחת!

 ●●●

 יסוד נפלא אמר מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א, לאחד מתלמידיו, דברים בהם הגדיר את מהות השירה: רבי חיים נשאל על דברי חז"ל (מגלה לב, ב): "הקורא בלא נגינה והשונה בלא זמרה, עליו הכתוב אומר 'וגם אני נתתי להם חוקים לא טובים ומשפטים לא יחיו בהם'". לכאורה, ישנם אנשים שאין להם את חוש השירה. כיצד, אפוא, ניתן לבוא אליהם בתביעה?

השיב רבי חיים: "כשחז"ל אמרו שירה, הכוונה היא להביע רגשות של שירה". כוונת הדברים היא, שהלימוד יהיה עם חיות והנאה, 'כל עצמותי תאמרנה', זוהי מהות הנגינה ושורש השירה!

אחד מתלמידיו של הגאון הצדיק רבי יצחק שלמה אונגר זצ"ל, ראש ישיבת 'מחנה אברהם' ומגדולי צדיקי הדור, סיפר סיפור נפלא:

לפני יותר מארבעים שנה, כאשר התקיימה בירושלים ה'כנסיה הגדולה', הגיע פוסק הדור, מרן הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל, במיוחד מארצות הברית בכדי ליטול חלק במעמד. במלון בו שהה, שמע רבי משה בערב קול נעים בוקע מאחד החדרים. היה זה קול שירתו הערבה והכוספת של רבי יצחק שלמה אונגר, שהיה הוגה בתורה כדרכו בשמחה ובנעימות מיוחדת. מיד פנה אליו רבי משה ובקש לקבע עמו חברותא לימים הקרובים… קול השירה שבה את לבו של רבי משה. הוא מצא יהודי שלומד תורה מתוך שמחה, ערבות ומתיקות; לדידו, הרי זו הזדמנות פז להחכים ממנו. וכך למדו בחברותא במשך שבוע שלם, במתיקות גדולה.

(מתוך סדרת הספרים הנפלאה 'אוצרותיהם אמלא')

 

 

אמונה בשלח הודיה ניסים בטבע פרשת השבוע שירה

אולי גם יעניין אותך

פרשת לך לך
נקודות ציון של המהפכה
"כחייל ותיק של כבוד הצאר, לא יכולתי לשתוק על ביזויו!"
האדמו"ר שסיכן את כל מפעלו הרוחני, שנבנה במסירות נפש, כדי להציל ישיבה אחרת
הרה"ג רבי אלימלך בידרמן שליט"א
דוד המלך לא הניח עצמו על המיטה כדי...

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה

ביטול

פוסטים נוספים

הצטרפו לקבלת המייל היומי שלנו – מדהים ומרגש – אחד ביום
החדשים באתר
על דא ועל הא

יום רביעי כ"ד אייר. ר' אברהם פותח את היום בתפילה נרגשת, זה היום קיווינו לו... הוא כוסס את אצבעותיו עד הגיע השעה המיועדת, אלא שמעט קודם לכן, בשעה 12:00 בצהריים, התקשר אליו עורך הדין ובפיו הודעה קצרה ויבשה

אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה..

על דא ועל הא

אמר לו מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בקול שבור: 'אני מבין לליבך, אבל מה לעשות, אני רוצה ללמוד! מה אתה רוצה, שאני אתבטל מתורה?' ודמעות חמות נקוו בעיניו של הרב. לפתע התעשת מרן ואמר לעשיר: 'אתה יודע מה, יש לי רעיון'

סיפור מיוחד על מידת החסד, עסק התורה ואמונת חכמים

על דא ועל הא

המחשבה הזאת רדפה אחריי שעה ארוכה, ניקרה במוחי ולא הרפתה. קמתי ועשיתי מעשה. עוד באותו ערב נכנסתי לחנות הספרים הסמוכה לביתי ורכשתי גמרא חדשה מסכת 'בבא מציעא', ויחד עם זאת את הספר שיעורי רבי שמואל על מסכת זו

כוחן של מילים, ופירגון אחד..

על דא ועל הא

המשגיח הנדהם פנה לצאת מהחדר ומרן הרב שך קרא לו וביקש שוב: 'אנא ממך, שלח אליי את הבחורים, אני רוצה לנשק אותם!'

מידת החסד אצל מרן הרב שך זצוק"ל

מבקש שלמה דסקל
00:00
--:--
  • 1. מבקש - שלמה דסקל
  • 2. הדרן - אברמי רוט ומקהלת שירה חדשה
  • 3. ולירושלים - שלמה דסקל
  • 4. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 5. צמאה - אייזיק האניג
  • 6. בדברי תורה - הרב ירמיה דמן
  • 7. אחינו - אברמי רוט
  • 8. והוא א-לי - אלי לאופר, אפרים מנת, מקהלה
  • 9. דרשו - שלמה דסקל
  • 10. לדור - אברמי רוט
  • 11. ויהיו בנינו - סולן: רולי דיקמן. מקהלת בני בישיבות ומקהלת שירה חדשה
  • 12. מחרוזת פתיחה - אפרים מנת, ר' משה דמן, מקהלה.
  • 13. השבעתי - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה, אפרים מנת.
  • 14. מבקש - ר' יעקב דסקל
  • 15. כי יש בתורה - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 16. אב הרחמים - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה.
  • 17. הדרן - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 18. ולירושלים - ר' יעקב דסקל
  • 19. מחרוזת ריקודים - ר' יעקב דסקל
  • 20. תנא דבי - אייזיק האניג
  • 21. שערי צין - אלי הרצליך
  • 22. דרשו השם ועזו - שלמה כהן
  • 23. בתורה הקדושה - מקהלת מלכות
  • 24. ובמקהלות - מקהלת מלכות
  • 25. כנשר - אייזיק העניג
  • 26. ותערב לפניך - ירמיה דמן
  • 27. יתגבר כארי - שלמה כהן
  • 28. תנא דבי אליהו - אייזיק העניג
  • 29. שערי ציון - אלי הרצליך
  • 30. מה אשיב - אהרלה סמט
  • 31. כל העולם - אהרלה סמט
  • 32. אם היו - אהרלה סמט
  • 33. אנא אמצאך - שלמה כהן
  • 34. לולי תורתך - שלמה כהן
  • 35. מלך רופא נאמן - שלמה כהן
  • 36. צמאה נפשי - אייזיק העניג
  • 37. אתה הראת לדעת - אייזיק העניג
  • 38. כתר - אייזיק העניג
  • 39. ולירושלים - יענקי דסקל
  • 40. מעוז צור - שלמה כהן, אלי לאופר
  • 41. אחינו - אייזיק האניג
  • 42. מבקש - שלמה דסקל
  • 43. צמאה - אייזיק האניג
  • 44. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 45. אני מאמין - יעקב דסקל
  • 46. ולירושלים - אייזיק האניג
  • 47. דרשו - שלמה דסקל
  • 48. קדשינו - יעקב דסקל
  • 49. והוא קלי - אלי לאופר, אפרים מנת
  • 50. לדור - אברהמי רוט
  • 51. דרשו ה' ועוזו
  • 52. ניגוני התעוררות
  • 53. מחרוזת: אבינו אב הרחמן, נר לרגלי, הנה אנוכי
  • 54. יהא רעווא
  • 55. מחרוזת: ימים על ימי מלך, כי אורך ימים, אשרי מי, אמת מה נהדר.
  • 56. כד יתבין
  • 57. אבינו מלכנו
  • 58. אורך ימים - סיום הש"ס תש"פ - אהרלה סמט, זאנוויל וינברגר
  • 59. בזכות התורה ולומדיה ינצל העולם - סיום הש"ס תש"פ - מוטי שטיינמץ
שאל את הרב לקראת שבת ש"ס אונליין חנות דרשו הישיבה הוירטואלית
  • תוכן ושיעורים באתר
    • דף היומי - הרב אורנשטיין
    • דף היומי - הרב שפרכר
    • דף היומי – הרב סגל
    • דף היומי באידיש – הרב סגל
    • דף היומי באנגלית – הרב לובינשטיין
    • דף היומי צרפתית – הרב מגנוז
    • דף היומי בהלכה – הרב זילברשטיין
    • דף היומי בהלכה אידיש –הרב סגל
    • הדף היומי בהלכה בצרפתית - הרב מגנוז
    • תקצירי הדף היומי – הרב חיים דוד קובלסקי שליט"א
    • שומעים ‘דרשו’
    • מסכת שביעית - משניות מבוארות
    • תקצירי הדף היומי בהלכה
    • Daf HaYomi de Halaja en Español
    • הלכה למעשה לשבת קודש
  • מידע לנבחני דרשו
    • שיעורי ‘דף היומי בהלכה’ ברחבי הארץ
    • תוכניות דרשו
    • המבחנים הבאים ב’דרשו’
    • רשימת מוקדי המבחנים
    • לוח מבחנים לשנת תשפ”ג
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • לוח הדף היומי בהלכה להורדה
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולים
    • לוח דף היומי בבלי
    • בדיקה אוטומטית ציונים מבחנים
    • 60 שניות מרתקות על הדף היומי
    • מבחן לדוגמא
  • שבת קודש
    • כניסת שבת ויציאת שבת ברחבי הארץ
    • לקראת שבת מלכתא
    • פרשת השבוע
    • הורדת עלונים לשבת
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • וידאו לקראת שבת
    • אוגדן עלוני השבת
    • סט לקראת שבת 5 כרכים
    • שו"ת בהלכות שבת
  • שומעים דרשו
    • שיעורי תורה
    • תכניות וראיונות
    • שירי דרשו
    • חגים ומועדים
    • הסיפור היומי
    • אירועי דרשו
    • הפותח בכל יום
    • פרשת השבוע
    • תפילת השל"ה
    • פרשת המן
    • ברכת המזון
    • נשמת כל חי
  • המיוחדים שלנו
    • חנות דרשו
    • שאל את הרב
    • על דא ועל הא
    • פרשת השבוע
    • 5 דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • המוסר היומי
    • בחצרות החסידים
    • מאמרים
    • כתבות וראיונות
    • חדשות ‘דרשו’
    • חגים ומועדים
    • סגולות וישועות
    • וידאו לצפיה
    • וידאו שחייבים לראות
    • סיפורים קצרים
    • סיפורי צדיקים
משרדי דרשו
02-560-9000
פקס 02-6540269
כתובת האימייל של המשרד: [email protected]
כתובת למשלוח
דברי דואר: ת.ד. 39061, מיקוד 9139001
קו השיעורים של דרשו
077-2222-666 או 4992*
ייעוץ לבני הישיבות
1800-20-18-18
דרשו אנגליה
020-8050-2615
אתר דרשו הוקם ונבנה לזיכוי הרבים וללא כוונות רווח על ידי עמותת דרשו
כל הזכויות שמורות. לתשומת לבכם: על כל התמונות המוצגות באתר חלים זכויות יוצרים ואין להשתמש בכל שימוש שהוא ללא היתר בכתב.

הנהלת אתר דרשו מודיעה בזאת על כוונתה לעשות שימוש ביצירות יתומות לפי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים.
יצירות יתומות הן יצירות המופצות ברשתות החברתיות וברשת המקוונת ואשר בעל זכויות היוצרים בהן לא ידוע או לא אותר.
אנו עושים מאמצים מרובים על מנת לאתר את בעלי הזכויות, ולתת קרדיט הולם עבור השימוש ביצירות.
אם עשינו שימוש ביצירה שבבעלותכם בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק, אתם רשאים לפנות בהודעה אלינו על מנת שנחדול מהשימוש בצילום
וזאת בכתובת הדוא''ל: [email protected]
Created by JewTech
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיותניגודיות
  • רקע בהיררקע בהיר
  • קו תחתי לקישוריםקו תחתי לקישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס
  • מפת אתרמפת אתר