שאלה: מבואר בשו"ע (סי' תרע"א ס"ו) שמצוה להניח נרות חנוכה בתוך עשרה טפחים, עוד מבואר שם (ס"ז) שמצוה להניחו משמאל כדי שיהיה מזוזה מימין ונר חנוכה בשמאל ויהיה מסובב במצוות. מה הדין במי שמדליק הוא ושכניו בפתח החצר, ויש לו אפשרות להדליק בשמאל רק מעל עשרה טפחים (כיון ששכניו כבר הדליקו בצד שמאל), או בצד ימין שבו המזוזה, בתוך עשרה. מה עדיף – מעלת מסובב במצוות או מעלת תוך עשרה טפחים?
תשובה: נראה שידליק תוך עשרה טפחים, כיון שהמשנ"ב פירש הטעם שצריך להדליק תוך עשרה, כדי שיהיה יותר פרסום הנס, דדבר העשוי לאור אין מניחים אותו כל כך למטה, ובזה שמניח למטה מורגש שאינו בשביל אור. ובנוסף, יש לו מעלת מסובב במצוות ע"י הנרות שהדליקו שכניו. אמנם בביאורים ומוספים שבהוצאת 'דרשו' מובאת דעת כמה פוסקים שצריך להיות מסובב במצוות של עצמו. ומ"מ נראה שעדיף תוך עשרה מהטעם שנתבאר, וגם ע"פ הסוד יש בזה ענין גדול בעיקר מצות החנוכה שיהיה תוך עשרה טפחים, ואשרי היודע. אך כשאין נרות מצד שני יתכן שמעלת מסובב במצוות עדיף.