חידה: האם הלכות פסח הנלמדים בסדר 'דף היומי בהלכה' של 'דרשו' נוגעות למעשה גם לימים אלו, וכיצד יתכן שאדם יתחייב בבדיקת חמץ בחודש חשון?
תשובה: מבואר בשו"ע סי' תל"ו [כדעה ראשונה שוקל המשנ"ב לעיקר] שהנוסע לדרך רחוקה ודעתו לשוב קודם פסח חייב לבדוק את החמץ בביתו לפני שהוא נוסע, שמא יתעכב וישוב בערב פסח בין השמשות ולא יספיק לבדוק, ואפילו אם יוצא לדרך מתחילת השנה. וכתב המשנ"ב שדוקא בדרך רחוקה, ולפעמים אפילו בדרך קרובה אם מתכנן לשוב בצמצום סמוך לפסח צריך לבדוק.
לפי"ז, גם בזמננו שאפשר להגיע בטיסה מסוף העולם ועד סופו ביום או יומיים, מי שטס בימים אלו לחו"ל ודעתו לשוב בטיסה בימים הסמוכים לפסח, וכידוע לפעמים הטיסה נדחית או מתעכבת, לכן חייב לפני שיוצא מביתו לבדוק את החמץ, ולא יברך, וכדפסק הרמ"א שאין לברך על בדיקה קודם י"ד. ואם מניח אנשים בביתו ימנה אותם לבדוק את החמץ קודם פסח.