אחד מקוראי 'הפותח' משתף אותנו בסיפור הבא:
אמי שתחי' הינה בעלת עסק. זמן קצר מאוד לפני שהתחיל כל הבלגן עם הקורונה, היא קנתה סחורה בסכום גדול מאוד. לא יודע כמה בדיוק, אבל בטח מדובר על 30,000 ש"ח, אולי 50,000 ש"ח. וזו בהחלט השקעה רצינית יחסית לעסק שהיא מנהלת, שמצפים לכסותה מהר ולהשאר עם רווחים.
היא קנתה את הסחורה במקום שהיא כבר קנתה שם מספר פעמים בעבר. הפעם עשו לה מחיר ממש טוב, ולכן היא קנתה הרבה סחורה ובסכום גדול.
והנה, לאחר כמה ימים התקשרה אליה המזכירה של אותו מקום, והודיעה שבעלי העסק התחרטו לפתע, באופן מפתיע ולא מקובל, ואמרו לה להודיע שהם דורשים על הסחורה פי 7 ממה שסוכם… ואם היא אינה רוצה, שתחזיר את הסחורה ותקבל בחזרה את הסכום ששילמה…!
זה היה פשוט הזוי! אמי היתה בהלם מההתנהגות הזו. אבל הוריי התייעצו עם רב, ולבסוף הוחלט להחזיר את הסחורה. במשך שעות היא עבדה לארגן את החזרת הקניה, כמובן עם הרבה רגשות צער, תסכול ועלבון, מהתנהלות בעלי העסק הנ"ל.
אבל היום היא מברכת! מודה לה' על שהציל אותה מהוצאת הסכום הזה… מיד לאחר שהחזירה את הסחורה, פרצה בהלת הקורונה. אם הסחורה היתה נשארת אצלה, היא לא היתה מצליחה למכור ונתקעת עם הוצאה כספית עצומה ללא כיסוי, דבר שיכול היה לדרדר את העסק כולו.