"כי עבדך ערב את הנער מעם אבי" (מד,לב)
וברש"י כ' שיהודה נידה עצמו מב' עולמות, אם בנימין יתפס .
ובגמ' מכות (יא) מבואר שליהודה היה דין מנודה ממש, ולפי"ז מקשה התשב"ץ (ח"ב סי' ע"ב), איך ישבו אחיו בד' אמותיו, כמו שכתוב להלן (מה,טו) "וינשק (יוסף) לכל אחיו ויבך עליהם ואחרי כן דברו אחיו אתו".
ומחדש התשב"ץ כפשטות ל' רש"י (לעיל מג,ט – ועי' שם בגור אריה שמיישב) שיהודה נידה עצמו רק מעולם הבא, ומה שנקט רש"י מב' עולמות שמא שיטפא דלישנא הוא, כי לא נמצא זה לא בב"ר ולא בילמדנו.
ותמה עליו החיד"א בשו"ת חיים שאל (ח"א סי' ע"ג,ג') שקשה על מאור הגולה רש"י אשר כל טיפת דיו ישב עליה ז' נקיים וכו' לומר אגב שיטפא.
וכ' החיד"א שמצא כדברי רש"י בילקוט שמעוני (רמז קנ"א), וידוע דהילקוט הוא ממדרשי רז"ל ככתבם וכלשונם, ובחר רש"י בזה שהוא פשוטו של מקרא.