שאלה: מעשה באחד שהזמין פרשיות תפילין אצל סופר סת"ם, והתנה אתו שיוסיף על התשלום בתנאי שיקפיד לטבול בכל יום ויום. הסופר עמד בתנאי וכל משך השבועיים שעסק באותן פרשיות הקפיד על טבילה בכל יום. בליל ששי האחרון החליט הסופר שהוא חייב לגמור את הפרשיות וכתב עד שעה מאוחרת בלילה, בשעה שלש לפנות בוקר תקפתו עייפות ונשען על הכסא ונרדם למשך כארבעים דקות, ואז התעורר והמשיך במלאכת הקודש עד שסיים את הפרשיות.
ואז התעוררה אצלו שאלה – שהרי נרדם למשך יותר מחצי שעה ולא טבל במקווה אחרי זה, ואם כן, האם הוא יכול לתת למזמין את התפילין האלו, או שצריך לכתוב לו מחדש בטבילה כל יום. עוד שאל, שהרי סיום הכתיבה נמשך עד אחר עלות השחר, וא"כ זה יום חדש, ואולי זה מחייב טבילה חדשה.
תשובה: לכאורה יש לדון בשאלה זו ע"פ הלכות ברכות התורה, שאחר שישן צריך לברך ברכות התורה מחדש, וי"א ששינת עראי שלא ישן על מיטתו אינה מחייבת ברכות התורה. וגם לגבי עלות השחר יש ספק האם זה מחייב מחדש בברכות התורה.
אמנם אמר לי מו"ר הגרמ"ש קליין שליט"א, שלגבי טבילת הסופר בכל יום אין לדון ע"פ כללי ברכות התורה, אלא שכל יום חדש מחייב טבילה, וא"כ כל מה שכותב בהמשך ליום הקודם נחשב מהיום הקודם אף שנתנמנם באמצע. ומשפע קדושת תפילין יתמשך עלינו שפע קודש.