"אלו המגיעים לרבי שמעון עם הרכב הפרטי שלהם, מהחניונים יעלו על השאטלים, הדחוקים לפעמים, ויחושו טעם של פעם… אולי גם טעם של דוחס".
מאת:י. טוורסקי
יורדים מהחמור
ההכנות לקראת הנסיעה הגדולה למירון להילולא של ל"ג בעומר מתקרבות לישורת האחרונה, הן מבחינה ציבורית – לוגיסטית, והן אצל כל יחיד ויחיד.
רוב ההזמנות האישיות כבר הגיעו כנראה ליעדן, ובעליהן הזדרזו להבטיח את מקומם בנסיעה המתוכננת. כל אחד המועד הרצוי והמתאים לו. אלו שעדיין לא רכשו את הכרטיס המיוחל, יתכן שההזמנה שלהם בוששה עדיין מלבוא, כפי שמקובל לומר 'מפאת שיבושי הדואר'… אך לא נורא. גם הם יוכלו בימים הקרובים להתעשת ולרוץ לקפוץ על הרכבת למירון, תרתי משמע.
מה שכן, התופעה של רבים וטובים המצטרפים לתחבורה הציבורית המשותפת לכולם היא יפה מאד ומרעננת. אנשים שבימים כתיקונם אינם יודעים כיצד נראה אוטובוס ציבורי מבפנים, תופסים את מקומם באוטובוסים למירון ונוסעים יחד עם כולם.
אף אלו שבכל זאת מרשים לעצמם גם בל"ג בעומר לנסוע עם הרכב הפרטי שלהם, מגיעים בדרך כלל עד החניונים השונים שבקרבת מירון. משם יעלו אלו וגם אלו על השאטלים, הדחוקים לפעמים, ויחושו טעם של פעם… אולי גם טעם של דוחס.
רשב"י לכל אפילו לפחותים. אמרו צדיקים. כנראה שיש ענין בהכנעה וענווה בעת שמגיעים אל התנא הקדוש. לדעת שכאן אצל רבי שמעון אין שום הבדלי מעמדות. כולם אהובים וכולם מקובלים.
על בעל ה'אור החיים הקדוש' מסופר שכאשר הגיע להר של מירון ירד מחמורו והשתטח על הארץ. כך עלה בזחילה על ארבע ובקול בכי גדול ופחד אל מקום אש להבת שלהבת של ציון הרשב"י.
גם אנו מתבקשים במידה מסוימת לרדת מהחמורים שלנו, מהחומריות ומההתנשאות. לעזוב את הפרייבט ההדור שלנו לטובת אוטובוס מקרטע ומיטלטל שיעלה אותנו אל המקום הקדוש יחד עם שאר כל 'עמך' בית ישראל.
יחידים הם העולים עד הציון הקדוש בדרך של כבוד. אלו הם חשובי ישראל, צדיקים וגדולי הדור. הם הרי אינם מוגדרים כאיש פרטי. נושאים הם על כתפיהם הקדושות משא כבד של אלפי שלומי אמוני ישראל. בוודאי ראויים הם שתפולס עבורם דרך בין רבבות החוגגים הישר עד הציון הקדוש למען ישפכו שם צקון שיח על הכלל ועל הפרט.
אך אנשים כערכנו, פשוטי עם, מתבקשים להשתלב בציבור – בתחבורה הציבורית, בפרהסיה הכללית, לעמוד יחד בתורות המשתרכים לכל דבר. לבקש 'ח"י ראטיל' יחד עם כולם, לרקוד ולשיר בצוותא חדא, להצטופף על יד הציון ולהגיר זיעה יחד עם עוד ועוד יהודים מכל השכבות ומכל החוגים – כי רשב"י הוא לכל. אף לפחותים, ללא יוצא מן הכלל.
(המבשר)