הכל מחפשים סגולות לעצירת המגפה, ונדמה שהסגולה הטובה ביותר הוא לימוד התורה בעונג ובשמחה. והנה, למרות שאין צריך לכך שום ראיות, מצאנו דבר נחמד במסכת שקלים, דף ח' עמוד ב', וב'תקלין חדתין' שם.
הגמרא מספרת שם שמטרוניתא (אשה חשובה) מצאה את רבי יונה ופניו היו מאירים ונראים טוב, ואמרה לו שהיא בטוחה שיש בו אחד משלושת הדברים הללו: או שאתה שותה יין שעליו נאמר 'ויין ישמח לב אנוש' ולכן פניך מאירים, או שהנך מלווה בריבית שאין לו דאגת פרנסה, או שהנך מגדל חזירים (שמרוויח הרבה כסף).
השיב לה רבי יונה ואמר, שהדברים הללו אסורים לנו, והסיבה שפניי מאירים היא מפני ש'אולפני שכיח לי, דהכי כתיב חכמת אדם תאיר פניו'. דהיינו שתלמודי מצוי בידי, והנני מחדש דברים בתורה, וחידושים אלה מאירים את פניי, שהרי כתוב חכמת אדם תאיר פניו.
ומבאר ה'תקלין חדתין', שה'חכמת אדם תאיר פניו' היא נגד שלושת הדברים שהוזכרו על ידי המטרוניתא: "שהתורה נמשלה ליין שנאמר 'ושתו ביין מסכתי', ומשמחת לב האדם כמ׳׳ש 'פקודי ה' ישרים משמחי לב', ומרווחת דעתו ע׳׳י שנעשה כמעין המתגבר ע׳׳י רווח חידושי התורה, ישמע חכם ויוסף לקח, ומתענג על ה׳ בעונג התורה".
וכאן מוסיף ה'תקלין חדתין' כמה מלים חשובות עד מאוד, שכאשר אדם מתענג על עונג התורה, הרי עונג הוא "היפוך הנגע כידוע". כשה'תקלין חדתין' אומר 'כידוע', כוונתו שיש לכך קבלה, שה'ענג' מהפך את ה'נגע'.
ואם כן יש לנו כאן סגולה מפורשת בעניין נגע מגפת הקורונה. מי שיתענג על התורה, הרי שהעונג הזה יהפוך לו את הנגע, והוא ייצא בשלום ללא פגע. ויש לחרוט את הדברים על לוח-לבנו.
כמה מתאים לצרף לכך את דברי מרן ה'חזון איש ' באגרותיו (חלק א', אגרת ח') הכותב: "ואני קורא לך חזור בך בן אדם, חזור בך בן אדם, כי מחר תתחרט מאשר היום תשחק, וימי הנעורים חיש יעבורו, והעולם כים זועף, וזה כל פרי החיים להתענג על עמל התורה, עמל שיש לו יתרון לנצח".
זה כל פרי החיים!
(קול ברמה – בטאונה של רמת אלחנן)