בס"ד
לא רק נזהר אלא נחרד
קראנו בעיתונכם משפט: אדם גדול, זהו: הנחרד לא לצער את הזולת. הביטוי הזה צריך לעורר ולחזק.
ש. שמואל, צפת
נטרף ע"י אריה
השבוע נטרף אדם ע"י אריה, לאחר שגידלו במסירות מספר שנים.
הידיעה גרמה לי הרהורים נוגים, לגבי אלו שמגדלים במסירות רבה (24 שעות) את המוגן/המוכשר (במקרה הפחות גרוע) וד"ל.
אולי מדין "הוכח תוכיח" או מדין "אל תמנע טוב מבעליו", הייתי צריך לשתף בהרהורים אלו את החבר, בן הדוד, השכן, אך מאז שהם התמכרו ל"צרכי פרנסה" אין להם שניה מיותרת. בשמחות, במעלית ובשאר מפגשים הם תמיד עסוקים, "לפרנסתם", ואמת שאת המכתב הזה הם גם לא יקראו – הם מקבלים את כל החדשות און ליין למכשיר ל"צרכי פרנסה", בלי סינונים מיותרים של כל מיני רבנים…
שרגא פרידמן, ירושלים
לנהוג בכבוד הראוי
בשנים האחרונות התקבל בציבור, שלקראת פורים וכן בחתונות יש הרבה, שכדי לקיים המנהג הקדום של 'שינוי המלבושים' לובשים כיפות – יארמולקע, אשר רקום עליהן שמו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זי"ע בשיבוש ובביזוי. כמדומני שאף יהודי לא היה מעונין שככה יעשה לרבותיו הק', וע"כ נא ונא, היזהרו בכבודם של צדיקים אשר לחישתן לחישת שרף וכו'…
ובזכות השמירה על כבוד הצדיקים נזכה לקבל את ימי הפורים בשמחה ובחדווה, ולהיגאל מהרה בגאולת עולמים.
שלמה נתן מן הדרום
שערוריית התחבורה לכותל המערבי
בשבוע שעבר ביום שני, לקראת ערב, רציתי לנסוע למקום שלא זזה שכינה משם, הלא הוא הכותל המערבי.
משהו שאמור להיות לכאורה דבר קל ופשוט ונגיש, אבל תתפלאו לשמוע שעם התחבורה הקלוקלת שקיימת בירושלים לכיוון הכותל, זה הפך לדבר מסובך וקשה. ובכן, עמדתי בתחנה לחכות לקו 1, ופשוט היו דילוגים אחד אחרי השני עד שאחרי 3/4 שעה התייאשתי וירדתי לתחנות של קו 3, שגם הוא אמור לנסוע לכותל ושמה אותו סיפור, אחרי 3/4 שעה המתנה גם לא הגיע, וככה יצא שלא היתה לי את האפשרות הפשוטה והמינימלית כאזרח, לנסוע לכותל, כשחיכו אתי בתחנה עוד אנשים שאלתי אותם מה זה אמור להיות, ענו לי שתמיד בקווים לכותל יש זלזול מחפיר מטעם אגד!!!
בתקוה לשינוי לטובה
לשלוח ילדים לבד
קראתי בשקיקה את מכתבו תחת הכותרת "נושא הטעון טיפול והסדרה: נסיעת ילדים".
בלי להיכנס לנושא הנכתב לגופו של חוק, אבל צריכים לדעת ולהיות ערניים לסכנה הרוחנית שיכולה להתרחש, כשילד/נער נוסע לבד באוטובוס. לצערנו, עדיין לא כולם ממוגנים עם פלאפונים כשרים, ולך תדע ליד מי הבן שלך יישב, מי לפניו ומי לצדו, וח"ו עם ראיה אחת לא ראויה אין הצר שווה בנזק…
בכל אופן לשלוח ילד לבד באוטובוס זה לא 'גרויסע מציאה'!!! ולאף אחד אין ביטוח ש"לי זה לא יקרה"!
המאיר והמעיר, מ.ל.
על קו 402
הנני תושבת ב"ב, ולצורך עבודתי נעזרת רבות בקו 402 של 'אגד', אולם קיימים מס' נק' הטעונות שיפור ובכללן:
- המפעילים הפרטיים של התח"צ, חברת 'אגד' איננה מסוגלת לתפעל לבדה את קו 402, שהינו קו במסלול מבוקש המשרת אלפי נוסעים בכל חודש, לפיכך נשכרים מפעילות פרטיות. למצער, הנהגים הפרטיים אינם עוברים הכשרה ראויה, בקורסים המחייבים נהגי תח"צ. נסיעתם איננה זהירה ובטוחה כלל וכלל, ואף יתכן שאחוז מסוים מתוכם צבר עבירות תנועה, ועלולה להיווצר סכנה ממשית ח"ו.
יוער, כי האוטובוסים מיושנים ואינם נוחים בלשון המעטה, מרביתם ללא חלונות ופתחי אוורור ויוצרים אווירה חנוקה. בנוסף לכך, מיזוג האוויר אינו תקין כנדרש, התאורה מעל הנוסעים אינה נדלקת בשעות הלילה, לא קיים פעמון "עצור", כפועל יוצא מכך, הנהגים הפרטיים שאינם מכירים את מסלול הקו – מדלגים במתכוון או בחוסר שימת לב על תחנות במסלול בהלוך ובחזור, ומותירים עשרות נוסעים להמתנה מייגעת.
- לוחות זמנים של קו 402
פעמים רבות הנני נאלצת להמתין זמן ממושך עד להופעת האוטובוס המיוחל, למרות שבמהלך שיחותי עם נציגי מוקד תחבורה ארצי *8787 או במוקד אגד *2800 נמסרים לי לוחות זמנים של הגעת האוטובוסים:
נוכחתי לגלות כי מדובר ב"המלצה" בלבד – הנהגים מופיעים באיחורים מורגשים, כך שבמקרים חריגים המתנתי למעלה משלושת רבעי שעה (המתנה ארוכה לכל הדעות).
לעיתים, בשל דחיפות נסיעתי נאלצתי להזמין מונית במאות שקלים (מדובר בהוצאה נכבדה למשפחה ממוצעת). להרגשתי, חברת "אגד" מנצלת לרעה את העובדה כי הציבור החרדי נמנע בהוראת רבותיו לפנות לערכאות, לקבלת פיצוי על איחור בזמני הגעת האוטובוס. בשונה מהציבור הכללי אשר פונה לבתי משפט לתביעות קטנות, והוא מחייב את "אגד" לפצות נוסעים שנפגעו על ידה באלפי שקלים.
- בקרה ופיקוח
לטעמי, באם חברת 'אגד' תשכיל לערוך בדיקה מקצועית, ומפקחיה/מנהליה יסיירו בתוואי הקו: כשבכוונתם לבצע מקצת שיפורים – ניתן יהיה למנוע פגיעה מיותרת בציבור החרדי, שמתנייד ברובו הגדול בתחבורה ציבורית בלבד.
כולי תקווה כי אכן תפרסמו את מכתבי במלואו, לתועלת הציבור.
בברכה ח. גוטמן, בני ברק