שאלה: בתקיעת שופר שלאחר שחרית בחודש אלול, פעמים שהתוקע אינו מספיק מנוסה ונתקל בתקיעתו. האם יש להחזירו עד שיתקע כראוי, או שאין חיוב להקפיד בכך?
תשובה: כתב הריטב"א בר"ה (כו: ד"ה בתעניות) שאין סדר תקיעות ולא פסולי שופר מעכבים בהם, שאין תקיעתם בחיוב גמור, אלא כדי להעלות את התפילה בקול שופר. עוד כתב (שם ד"ה גמרא) שהתקיעה של מוצאי יום כיפור אין בה ברכה ואין מדקדקין בה בשום פסול לא בתקיעה ולא בשופר. לפי"ז נראה שגם בתקיעות של חודש אלול אין מעכב כל כך. ומ"מ יש להשתדל לכתחילה לתקוע כראוי, שכיון שנועדו לעורר לעשיית תשובה דומות הן לתקיעות של ראש השנה.