יעקב א. לוסטיגמן
עקב הריבוי האדיר במספר הנבחנים ב'דרשו', לרגל תחילת המחזור החדש של 'הדף היומי', ולנוכח הפעולות הרבות שנדרש המשרד לבצע עם הצטרפותו של כל נבחן חדש למערכת, התמודדה הנהלת 'דרשו' עם אתגר חסר תקדים של עמידה בלוח הזמנים לעדכון הציונים במערכת.
"באופן מסורתי ולאורך כל הדרך, אנחנו מקפידים מאוד שכל נבחן יקבל את הציון שלו לכל המאוחר בימים שלפני המבחן הבא", מסבירים ב'דרשו'. "זה חשוב לנו מאוד, ואנחנו משקיעים בזה מאמצים מרובים.
"גם הפעם, עם תחילת המחזור של 'הדף היומי', עשינו מקסימום מאמץ כדי שנצליח לעמוד ביעד, ולשם כך הרחבנו את מצבת בודקי המבחנים ואת צוות עובדי המשרד, אלא שלמרות ההיערכות האינטנסיבית ועל אף העבודה המקדימה שעשינו, התברר שמספר הנבחנים גבוה משמעותית מהמצופה, ובשל כך נוצר עומס אדיר על המערכת, והיה חשש כבד שהשלמת המלאכה תתעכב".
הרב שמעון דייטש, מנהל פרויקטים ב'דרשו' מסביר: "כל נבחן חדש מזין במערכת 'דרשו' פרטים רבים שחשובים לנו כדי לשמור אתו על קשר ולדעת איזו מלגה לתת לו במקרה שהציון שלו גבוה ומזכה אותו במלגה.
"יש הבדל בין בחור לאברך, ובין בחור בישיבה קטנה ולבחור בישיבה גדולה, בין אברך שיושב בכולל כל היום לבין אדם שעובד וקובע עתים לתורה. זה משנה לגבי גובה המלגה, ולכן חשוב לדעתך לנו על כל אחד את כל המידע הרלוונטי.
"כמו כן אנחנו צריכים שהפרטים של הנבחן יהיו מעודכנים: כתובת המגורים שלו, כתובת המייל אם יש לו מייל, הטלפון, הגיל, קוד הנבחן שלו ב'דרשו', מספר הזהות לצרכי הזדהות כשירצה לברר מה הציון שלו, חשבון הבנק כדי שנדע לאיפה להפקיד את המלגה וכו' וכו'.
"רבים מהנבחנים נרשמו מבעוד מועד, והפרטים שלהם מעודכנים במערכת", מוסיף הרב דייטש, "אבל נבחנים רבים עוד יותר הגיעו בלי להירשם מראש. אנחנו מקפידים לאפשר לכל אחד להיבחן, ולמרות שהפצרנו בציבור להירשם מראש, הבהרנו חזור והבהר שכל אחד יכול להיבחן, גם אם הוא לא נרשם.
"במקרה של נבחן שלא נרשם קודם, העבודה כמובן מורכבת יותר, הצוות צריך לעבור על כל פרט ולהזין אותו אל תוך המחשב, חלק מהפרטים כתובים ביד יד שאינו כל כך קריא, זאת עבודה מאוד מורכבת ומצריכה הרבה מאוד השקעה.
"בשל כך, חששנו שלא נספיק להזין את כל הנתונים במערכת, וחלק מהנבחנים לא יוכלו לראות את הציון שלהם, כי הוא לא מופיע במחשב, אבל לשמחתנו הרבה המלאכה הושלמה בימים אלו, וכל הציונים כבר עודכנו.
"עם זאת, בחלק מהמבחנים הפרטים נכתבו בכתב לא ברור או שלא הופיעו בשלמותם, ובימים אלו אנחנו חוזרים לכל אחד מהנבחנים הללו, במטרה לברר עמו את הפרטים החסרים והשלים את הרישום שלו במערכת".
הרב דייטש מוסיף כי באופן חריג וחד פעמי, מתעכבת מלאכת הפקדת המלגות בחשבונות הבנק של הנבחנים הזכאים למלגה, בגלל הצורך לקבוע קריטריונים ולהחליט מי ייכנס באופן מיידי למסלול המלגות ומי יהיה בשלב הראשון במסלול ההגרלות.
"מלכתחילה נקבע תקציב מסודר לנושא הזה, והנהלת 'דרשו' הודיעה שהנבחנים עם הציונים הגבוהים ביותר הם אלו שייכנסו מיידית למסלול המלגות, בעוד השאר יישארו בהתחלה במסלול הגרלות. אבל כדי לדעת מי הם הנבחנים עם הציונים הגבוהים ביותר, היה צורך להמתין עד השלמת מלאכת בדיקת המבחנים כולם, וכעת יושבת הנהלת 'דרשו' על המדוכה ומקבלת החלטות סופיות, כשמיד לאחר מכן תבוצע הפקדת המלגות בעז"ה".
ב'דרשו' מזכירים כי ניתן להתעדכן בציונים של המבחנים האחרונים שעשיתם באמצעות מערכת 'נדרים פלוס', ובמכשירי 'קהילות' המותקנים בבתי הכנסת. כמו כן ניתן להתעדכן אודות הציונים באחרונים באמצעות התקשרות למשרדי 'דרשו' בטלפון שמספרו 02-560-9000 ולשמוע את הציון האחרון בשלוחה 1.
נבחני 'דרשו' שעדכנו את כתובת המייל שלהם בטופס הרישום או במשרדי 'דרשו', מקבלים את הציון האחרון גם לתיבת הדואר האלקטרוני שלהם. בנוסף משגר 'דרשו' מדי חודש מכתב לכל נבחן, ובו הציון שקיבל במבחן האחרון, וכמו כן אפשר להתעדכן בציונים האחרונים בפלטפורמות נוספות של 'דרשו'.
יודגש כי גם במכשירי 'קהילות' ו'נדרים פלוס', וגם בקו הטלפון של 'דרשו', יש להקיש את מספר הזהות של הנבחן וכן את הקוד האישי, לצורך קבלת הציון.
נבחנים שאינם יודעים את הקוד האישי שלהם ב'דרשו' יכולים לברר אותו בקלות באמצעות חיוג למשרדי 'דרשו' בטלפון שמספרו 02-560-9000 והקשה על 'כוכבית'.