הזוהר הקדוש בפרשת 'ויקהל', מבאר את גודל מעלת אמירת הקטורת. דברי הזוהר נסובים על מה שכתוב בפרשה, שמשה רבינו אומר לאהרן הכהן, "קח את המחתה ותן עליה אש מעל המזבח, ושים קטורת". התורה גם מסבירה לנו למה צריך קטורת: "כי יצא הקצף לפני ה', החל הנגף".
מבאר הזוהר הקדוש, שאין דבר ששובר את כל הטומאה והסטרא אחרא, כמו הקטורת, כי שום דבר אינו חביב לפני הקב"ה יותר מהקטורת. בכוח של הקטורת לבטל כל דבר רע, כשפים, מרעין בישין, דינים וכוחות הטומאה, הכל מתבטל לפני הקטורת.
אומר הזוהר הקדוש בדף רי"ח, ברית כרותה לפני הקב"ה שכל מי שקורא ומתבונן במעשה הקטורת ינצל מכל דברים רעים שבעולם, והאדם הקורא את פרשת הקטורת לא יינזק כל היום, ואף אחד לא יוכל לשלוט עליו.
מוסיף הזוהר הקדוש שאם אנשים היו יודעים כמה פרשת הקטורת חשובה לפני ה', הם היו לוקחים כל מילה מפרשה זו ועושים ממנה עטרה לראשם כמו כתר של זהב.
אם אדם רואה שהדין רודף אחריו, ממשיך הזוהר הקדוש, יעשה תשובה ויאמר את פרשת הקטורת, ואמירה זו תעזור שיסתלקו ממנו כל הדינים. ואפילו כשאין בית המקדש קיים, ובעוונותינו הרבים אין לנו מזבח מקטר קטורת, עצם אמירת פרשת הקטורת מצילה מכל דבר רע, מבטלת מגיפות ומיתות. במקום שבו אומרים קטורת, כל הדברים הרעים מתבטלים.
ובספר 'כסא מלך' ממפרשי הזוה"ק, מבאר את דברי הזוהר ואומר שאמירת הקטורת מתישה את כח הסטרא אחרא, ומסירה ממנו את כל חיותו, ואפילו מי שכבר נגזרה עליו גזירה שימות, בכוחה של אמירת הקטורת להצילו ממיתה לחיים.
רואים מכאן את חשיבותה העצומה של אמירת הקטורת, ולא זו בלבד, אלא את חשיבותה של כל מילה לפני הקב"ה. כל מילה שיהודי אומר יש לה כח והשפעה בעולמות העליונים ובעולם הזה בו אנו חיים. נמצאנו למדים עד כמה צריך להיזהר על הפה, ולהשתמש בו בצורה מושכלת בכל עת.
ועוד יש לדעת, שהזוהר הקדוש בכלל לא מדבר על אמירת קטורת מתוך קלף. עצם אמירת הקטורת, גם מתוך הסידור יש לה את כל המעלות האמורות, וכדאי מאוד לדקדק בה. אבל כשאומרים קטורת צריך לומר אותה מתחילתה ועד סופה, את הפסוקים ואת הברייתא שמפרטת את סממני הקטורת ואת הלכות הקטורת העיקריות. וצריך לומר הכל מילה במילה, עם התבוננות במילים שאומרים, כדי שיהיה אמירה עם כוונה ולא מצוות אנשים מלומדה.
ובספר 'סדר היום' לרב משה בן מכיר, מוסיף שיש גם עניין גדול לומר את הקטורת מתוך קלף כשר. הוא כותב זאת כעצה טובה למי שחושש עליו ועל נפשו, ומוסיף שזה דבר גדול לבטל כל נגע וכל פגע, "ואני ערב בדבר" כלשון קודשו.
מובא גם בקיצור השל"ה, שטוב לומר את פרשת הקטורת במוצאי שבת אחרי הבדלה. ראיתי צדיקים שנוהגים כך, וזה מנהג חשוב מאוד. הקיצור השל"ה כותב שאמירת הקטורת במוצאי שבת, בכוחה לשבור את כל הקליפות, וזאת גם סגולה להצליח בעסקים בכל ימי השבוע.
וכן בספר הקדוש 'נועם אלימלך', בפרשת כי תשא, כותב הרבי רבי אלימלך מליזענסק, שעל ידי הקטורת אמירת הקטורת אפשר לפעול ישועות ולזכות לבני חיי ומזוני.