דרשו
  • פרשת השבוע
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצווה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • מצורע
      • אחרי מות
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קרח
      • חוקת
      • בלק
      • פנחס
      • מטות
      • מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • עלונים והורדות
    • העלאת עלון
    • הורדת עלונים לשבת
    • ברכות ותפילות להורדה
    • לוח לימוד שנתי לכלל תוכניות דרשו
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • חבורת ש"ס מראי מקומות להורדה
  • חדש!העמוד היומי
    • חוברת עיון העמוד להורדה
    • פניני העמוד היומי
    • הרב מנחם דריימן – עברית
    • הרב דוד בוק – עברית
    • הרב אריה זילברשטיין – עברית
      • שיעורי שמע להאזנה והורדה
    • הרב דוד הופשטטר – אנגלית
    • הרב ירמיהו לעסין – אנגלית
    • הרב עמרם בינעט – אידיש
    • הרב שלמה סטרו – ספרדית
    • הרב אריאל דוד סותהון- ספרדית
    • הרב מאיר ערערא – צרפתית
    • הרב אפרים סגל – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
  • הדף היומי
    • הרב אליהו אורנשטיין
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב מאיר שפרכר – מורחב
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב אפרים סגל – אידיש
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב אפרים סגל – עברית
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • 60 שניות על הדף היומי
  • דף היומי בהלכה
    • הרב אריה זילברשטיין – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
    • הרב אפרים סגל – עברית
    • הרב יונה פיינהנדלר – הלכות שבת
    • הרב אריה זילברשטיין גרסא מקוצרת – עברית
    • הרב אריה זילברשטיין גרסא מלאה – עברית
    • הרב ישראל גנס – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
    • הרב שלמה פריינד – אידיש
    • הרב יוסף מגנוז – צרפתית
    • סיכום הלכות שבועי
  • תלמוד ירושלמי
    • להורדת חוברות קנין ירושלמי ופרטי התכנית
    • הרב אליהו אורנשטיין- עברית
    • הרב יצחק שאול קנייבסקי- עברית
      • שיעורי שמע להאזנה והורדה
    • הרב שמעון שפיצר- אידיש
    • שיעורי 'הדף היומי בתלמוד ירושלמי' להאזנה ולהורדה – הרב עמרם בינעט
  • חנות המבצעים שלנו
  • 0 פריטים₪0.00
  • אוצרות האתר
    • יארצייט של צדיקים וגדולי ישראל
    • דרשות
    • שיעורי דרשו לשמיעה והורדה
    • קול העם
    • על הניסים
    • על דא ועל הא
    • כתבות וראיונות
      • אנשים מספרים
    • גדולי ישראל
      • יהלומים מגדולי ישראל
    • חגים ומועדים
      • ראש השנה
      • יום כיפור
      • סוכות
      • חנוכה
      • עשרה בטבת
      • ט"ו בשבט
      • פורים
      • פסח
      • ל"ג בעומר
      • ספירת העומר
      • חג השבועות
      • בין המצרים
      • תשעה באב
      • אלול
    • המוסר היומי
      • חפצים בחיים
      • קנין חכמה
    • סיפורי צדיקים
      • סיפורים קצרים
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • חמישה דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • סגולות וישועות
    • בחצרות החסידים
      • גלריות בחצרות החסידים
      • חלקינו בתורתך – דושנסקיא
      • תורתך שעשועי – תולדות אהרן
      • כי הם חיינו – ויזניץ
      • ועד קביעת עיתים לתורה – צאנז
      • יגדיל תורה – בעלזא
    • ימי זכרון יארצייט הילולא של צדיקים וגדולי ישראל
  • מידע לנבחני "דרשו"
  • חגים ומועדים
    • ראש השנה
    • יום כיפור
    • סוכות
    • חנוכה
    • עשרה בטבת
    • ט"ו בשבט
    • פורים
    • פסח
    • ל"ג בעומר
    • חודש אייר
    • חג השבועות
    • בין המצרים
    • תשעה באב
  • שאל את הרב
  • וידאו שחייבים לראות
    • חיזוק יומי עם הרב אלימלך בידרמן שליט"א
    • הסיפור היומי המצולם
    • חיזוק יומי עם הרב שמעון שפיצר שליט"א
    • המסר היומי עם הרב דוד גבירצמן
    • החיזוק היומי עם הרב אליהו רבי שליט"א
    • החיזוק היומי עם הרב יואל ראטה שליט"א
    • דקה של דעת עם הרה"צ רבי אלעזר מרדכי קעניג זצוק"ל
  • חדשות ‘דרשו’
  • סגולות וישועות
  • צור קשר
    • אודות ‘דרשו’
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולי הלימוד השונים של ‘דרשו’
    • הפותח בכל יום – המייל היומי של דרשו
דף הבית מאמרים פרשת שבוע חומש דברים האזינו "אני כותב עכשיו מהאווירון… הנסיעה הולכת כשורה בע"ה, אע"פ שאני לא כ"כ במצב רוח טוב… כאשר אני נזכר שעכשיו זמן שמחתנו, וכל ישראל שמחים עם הקב"ה ובצורה שציוותה התורה – 'איש וביתו', ואני בגלות ורחוק מסוכה ומשמחה… בינתיים עובר זמן, ועוד פחות משעה נגיע לניו יורק ב"ה, ואינני יכול כבר לחכות עד שאגיע אל הסוכה האהובה"

"אני כותב עכשיו מהאווירון… הנסיעה הולכת כשורה בע"ה, אע"פ שאני לא כ"כ במצב רוח טוב… כאשר אני נזכר שעכשיו זמן שמחתנו, וכל ישראל שמחים עם הקב"ה ובצורה שציוותה התורה – 'איש וביתו', ואני בגלות ורחוק מסוכה ומשמחה… בינתיים עובר זמן, ועוד פחות משעה נגיע לניו יורק ב"ה, ואינני יכול כבר לחכות עד שאגיע אל הסוכה האהובה"

המבט הנכון על המצוות, ומהליכותיו של הגאון רבי שמשון פינקוס זצ"ל
ד' תשרי תשע"ט
הצטרפו למייל היומי הצטרפו ללומדי הדף היומי בהלכה

ההתבוננות במבט הנכון כלפי חפצי שמים, כאשר מעשה מצוה נתפס כבניין בקומת האדם השלם, ומעשה עבירה כחורבן – הולידה בקרבו את ה'יראה העילאית' מפני עבירה, והתשוקה מצד שני לקיום המצוות בהידור ובדקדוק.

במהלך שיחה עם אחד מידידיו אודות מצוות ציצית, עלה הנושא של הבגדים המחויבים מדאורייתא בהטלת ציצית בכנפיהם. הם ציינו את העובדה כי הנוהגים ללבוש בד כותנה מסתמכים על השיטות שגם הוא מחויב מדאורייתא בציצית – כפי שאמנם נפסק ברמ"א להלכה. לרבי שמשון היה מבט מקורי על הענין, שלא ללמד על עצמו בלבד יצא, כי אם על הכלל כולו:

"אומר לך", פנה אל ידידו, "באופן עקרוני אנחנו אנשי 'ביזנס', וככאלה, אנו מבקשים לבצע כמה שיותר עסקאות שיניבו מקסימום רווחים. ממילא, אם בלבישת טלית קטן של צמר יש רווח גדול יותר, על פי המבואר במשנה ברורה, הרי כך יש לנהוג. והוא הדין גם לגבי לבישת טלית קטן בלילה, אם יש בזה איזה ענין וצד ורווח- הולכים לישון עם ציצית.

לאסוף יהלומים

אחת מבנותיו תחי' ניגשה אליו פעם בעודה נערה באחד מימי חודש אלול, ושאלתה בפיה: כאשר אינה מתפללת תפילת ערבית האם עליה לומר את מזמור 'לדוד ה' אורי וישעי', בתפילת המנחה.

– "ומפני מה אינך מתפללת ערבית?", שאל.

– "וכי נשים חייבות בתפילת ערבית?", השיבה היא בשאלה משלה.

"מעולם לא שמעתי", הגיב רבי שמשון מיניה וביה, "על מישהו שהוצע לו לאסוף מלוא חופניו יהלומים, והוא שואל: 'רגע, אני חייב?…'. לשמירת תורה ומצוות נדרשות לעיתים תחבולות כבעסק מסחרי, כמאמר הכתוב 'בתחבולות תעשה לך מלחמה'. ומהי עסקה מוצלחת? כזו שההשקעה בה מועטה והרווחים הצפויים ממנה מרובים".

למשל, מספרים שהגאון מווילנא זצ"ל בטרם פטירתו אחז בציציותיו, ובכה: איזה עולם נפלא אני עומד לעזוב, שבו בכמה 'קופיקות' ניתן לרכוש ציצית ששכרה בכל רגע ורגע לעין ערוך – ושקולה היא כנגד כל התורה כולה!

והוא מציין דוגמא נוספת למצווה קלה ששכרה עצום ורב:

תאורת חדר המדרגות בבנין מגורים משותף, הנדלקת לפרק זמן קצוב, מותירה לעיתים מזומנות אנשים חסרי אונים בעלטה באמצע המדרגות. אחד הדיירים נטל יוזמה: הוא רוכש בפרוטות אחדות נורה קטנה, מותח מדירתו כבל חשמלי ומתקין בית מנורה במרכזו של חדר המדרגות. כעת, מאירה הנורה הקטנה את דרכם של כל הדיירים בכל שעות הלילה. אנשים וטף, מבוגרים או חולים ל"ע, עולים בבטחה ופטורים מן הדאגה שמא תשתרר עלטה בדיוק כשהם עושים דרכם במרכזו של גרם המדרגות.

עם הזמן הוא שוכח לגמרי מהעניין, אבל שם למעלה – הקב"ה רושם, וזוכר ופוקד ומונה. הנה באחד הלילות, אדם בא בימים עולה את המדרגות בכבדות, ולולא אותה נורה קטנה עלול היה למעוד ולשבור רגל חלילה או אף חמור מכך. ובכן, לזכותו של השכן בעל היוזמה נזקפת מצוות הצלת נפשות. בלילות אחרים עולים ילדים שהחושך התופס אותם לפתע עלול להבעיתם, ובגמרא מבואר שבאופנים מסוימים פחד של ילד מוגדר כפיקוח נפש ומצוה לחלל שבת כדי להסירו. הרי מצוות רבות נוספות של הצלת נפשות הנערמות בזו אחר זו ונזקפות לזכותו. ההשקעה היתה מועטת, אפסית, אבל הרווחים- לאין שיעור!

"אדם צריך לחפש לעצמו הזדמנויות של מצוות כאלה, המשולות ל'תכנית חיסכון' שצוברת רווחים הגונים".

ואמנם, בחדר המדרגות בבניין שבו התגורר, דאג הרב להתקין נורה מיוחדת שניזונה מהחשמל שבביתו, והיה שולח מדי ערב את אחד מילדיו להדליקה, כשהוא מציין באוזניו: 'כדאי לך להיות שותף ב'ביזנס' הזה", ואת בנותיו בפרט באומרו שמעשה זה מזכה בבנים צדיקים, ואף ציטט באוזניהן את דברי חז"ל "מפני מה זכה שאול למלכות, מפני שהיה זקנו מדליק נרות לרבים במבואות האפלים".

קיום מתוך אכפתיות

עם זאת, היה מעורר על כך שיסוד הקשר של אדם מישראל לבוראו – באמצעות קיום המצוות, צריך להיות מבוסס על אכפתיות ורצון עמוק, כשם שהקב"ה השפיע טובו עלינו בטרם קנה אותנו לעם. "הקב"ה אינו חלילה בגדר 'מכונה' כמו כספומט שמצד אחד מכניסים בה מצוה, ומן הצד השני מוציאים 'שכר'. קיום המצוות צריך לבוא מתוך הקשר המיוחד של ישראל וקודשא בריך הוא".

המסחר אפוא, הוא לא במגמה להפיק רווח של שכר, אלא רווח של קיום המצוות מצד עצמן שעל ידן מידבקים בבורא יתברך.

 

הדין והרגש

בהזדמנות אחרת עורר על כך שגם באלו המקיימים את כל המצווות, הרי שונה לגמרי מבטם של עמי הארצות כלפיהן ממבטם הבהיר של תלמידי חכמים. ניקח לדוגמה את מצוות סוכה, אמר – עם הארץ סבור שזה "רגש", הוא מקשט ומפאר אותה בשרשראות נוצצות ונורות מהבהבות. אבל תלמיד חכם לעומת זאת יודע שבראש ובראשונה על הסוכה להיות כשרה על פי דין, ושעיקר המצוה היא לשבת בסוכה כהלכתה. וכך היא המידה גם בשאר כל מצוות התורה, שההמון המתייחס אליהן כ'הרגשים'- עלול להחטיא את העיקר שהוא קיום הדין כצורתו וכצביונו, ועל בן תורה להעמיק מבטו ולחקור אחר שורשי המצוה ופרטיה כדי לקיימה כתיקונה כרצון הבורא.

עם זאת, אין הכוונה שמעשי המצוות בדקדוק ההלכה נעשים ללא רגש חלילה, ואדרבה, חביבות המצווה והתשוקה אליה הן חלק בלתי נפרד ממנה. ומה מאלפים דבריו בענין זה במכתבו לבני משפחתו, כאשר נאלץ לנסוע בעיצומם של ימי חג הסוכות לארץ נכר:

"אני כותב עכשיו מהאוירון… הנסיעה הולכת כשורה בע"ה, אע"פ שאני לא כ"כ במצב רוח טוב… כאשר אני נזכר שעכשיו זמן שמחתנו, וכל ישראל שמחים עם הקב"ה ובצורה שציוותה התורה- "איש וביתו", ואני בגלות חוץ לארץ, ורחוק מסוכה ומשמחה, ע"ז אני מצטער מאוד… בינתיים עובר זמן ועוד פחות משעה נגיע לניו יורק ב"ה, ואינני יכול כבר לחכות עד שאגיע אל הסוכה האהובה".

מצוה כמאמרה

בשעה מאוחרת של ליל סגריר יצא פעם אברך בן הקהילה מבית המדרש המקומי, כאשר בחוץ טפטף גשם קל לפרקים, והלבנה הציצה מפעם לפעם מבעד לחרכי העננים וערפלי החורף. תוך כדי הילוכו נתקע לפתע במרא דאתרא הבא לקראתו בפנים קורנות ואומר: "הא, ברוך ה', הבה נערוך ריקוד!"

ריקוד, בסתם יום של חול, על שום מה? כנראה שבשל ענני החורף, חיפש רבי שמשון את ההזדמנות הראשונה שנקרתה לפניו ובירך על הלבנה, אף כי ביחידות, כי הלא אין לדעת אם הדבר יתאפשר בלילות הבאים, ועתה משסיים ביקש לו צוותא לריקוד הנהוג של "טובים מאורות" ונזמן לו אברך זה בדרכו.

משנסתיים הריקוד ברוב התלהבות ורגש, כדרכו בקודש, והלה תהה באוזניו: "מאי כולי האי?" נתקל בתגובה של חוסר הבנה מוחלט מצדו של הרב: "מה זאת אומרת?! ברמ"א כתוב שלאחר קידוש לבנה יש לרקוד".

תורת אמת

משום מה יש הנוהגים ביחס כפול, ובעוד בענייניהם האישיים דבקים בהגיון המוצק, הרי שלעומת זאת בענייני המצוות מוכנים הם להסתפק בכל מיני סברות וצדדים לקולא, שלא היו מוכנים להמר בכספם על נכונותם… אבל מי ש"סוחר" במצוות, והן הן ההון שאליו הוא כוסף, לא נוהג להתפעל מנטיית דעת גרידא, שאינה מבוססת דיה:

פעם העיר לפלוני שהצבע השחור ברצועות התפילין שלו דהה במקום מסוים, ואמר שהדבר פוסל את כשרותן. הלה הגיב בסברה כלשהיא להיתר, אף על פי כן.

"עגונה", העיר לו רבי שמשון בחריפות, "גם היית מתיר בסברה זו?!"…

יש אחרים הטוענים נגד המדקדקים בפרטי המצוות טענה המקררת את האמבטיה הרותחת של חרדת קיום המצוות כמאמרן וכתיקונן. "בכל הנוגע לתפילין או אתרוג", אומרים הם, "הנכם מחפשים עם זכוכית כל שמץ של פגם. הכל טוב ויפה, אבל מה עם 'הרהורי עבירה', גאווה או תאווה שחז"ל כה הפליגו בדעתם, האם גם שם אתם בודקים את עצמכם בזכוכית מגדלת?"

דברים של טעם, לכאורה, הדורשים הסבר המניח את הדעת.

אבל לרבי שמשון היתה על כך תשובה ניצחת, שאותה שמע מפיו של ת"ח מופלג. אמנם כן, הרהורי עבירה חמורים מאוד ו'קשים מעבירה'. ומי שלוקה בהם הוא יהודי פושע, אבל מי שאינו מניח תפילין או לא נוטל אתרוג- חסר לו בעצם השם של יהודי, וראשית לכל יש להיות "יהודי", שקיום התרי"ג מצוות הוא עיקר ה'חפצא' שלו.

מעבר לכך, צריך לדעת שיש עבירות הכלולות בתוך המסגרת של 'חמורה שבחמורות'. יהודי המדבר לשון-הרע בתוך בית הכנסת מקבל 'עלייה לתורה', אבל מי שחלילה נכשל ברציחה – לא יקבל עלייה. כנראה ש"לא תרצח" עושה 'חור' בנשמתו ובעצם מציאותו כ'יהודי'. איננו יודעים בדיוק מדוע זה כך, אבל יש חלוקה של "עבירות חמורות" שכלפיהן היחס הוא אחר.

הידיעה הזו מחייבת מאד בהנהגה למעשה. יש מערכת הנוגעת לעצם מציאות היהודי שיש להיזהר בה בתכלית הזהירות. לא יתכן, למשל, שבמסגרת חייו של יהודי בן תורה, תיכללנה עבירות נגד השולחן ערוך. מי שרגיל לכסוס ציפורניו ובלי משים עושה כן גם בשבת רח"ל, ידע נאמנה כי יש לו 'חור' בעצם שמירת השבת שלו. הוא 'בעל מום'! מאמצים עילאיים ומסירות נפש יש להשקיע שלא להיכשל בכגון דא, ואסור שיהיה כדבר הזה אצל כל יהודי. זו בחינה נוספת של השקפה על ענייני היראה במבט של הרס מול בניין, שעל כל אחד לאמץ בקיום חובתו בעולמו.

המבט של "סוחר" במצוות, הביאו גם להבחין ממרחק ב"פגמים" העלולים להיווצר בטיב הסחורה של תורה ומצוותיה.

ממקומו ב"מזרח" מסוגל היה להבחין אף ממרחק ניכר בפלוני שרצועותיו ידעו ימים טובים יותר והן זקוקות לצביעה מחודשת, לאחר התפילה לא הסתפק בהערה לאותו אדם והלך לו לדרכו, אלא התיישב יחד עמו לצבען בשלמות. הייתה לו גם תפיסת עין חדה להבחין למשל בחוט ציצית קרוע שראוי לתקנו, גם באופן זה. אבל כאשר מדובר בעסק של יהלומים לא מסתפקים בפחות מהטוב ביותר.

זהירותו היתרה בכל דקדוק ההלכה, נבעה גם מפאת חילול ה' העלול ח"ו לבוא על ידו על פי המבואר בגמרא "היכי דמי חילול ה'", כגון אנא דמסגינא ד' אמות בלא תורה ובלא תפילין".

כמה מבני הקהילה נסעו עמו פעם באחד מימי חול המועד סוכות במונית. וכאשר ביצע הנהג על אם הדרך חניית ביניים כדי לאפשר לעייפים וצמאים לרכוש לעצמם משקה המשיב נפש, נותר רבי שמשון לשבת במונית, אחד הנוסעים שסבר כי הרב חש אי נעימות לרדת ולקנות שתיה, הציע שהוא יקנה עבורו, אך למרות שסבר שמפאת נקודת ההלכה אין כאן פקפוק, עצר רבינו בעדו ואמר: "אני, יושב ב'מזרח'. אנשים מסתכלים עלי, וממילא איני יכול להקל לעצמי ולשתות חוץ לסוכה".

(מתוך 'ואוהביו כצאת השמש בגבורתו')

 

 

חג הסוכות מהליכותיו של הגאון רבי שמשון פינקוס זצ"ל פרשת האזינו פרשת שבוע

אולי גם יעניין אותך

איך לבחור חברותא, מתי צריך להחליף חברותא, האם נכון ללמוד דווקא עם בחור שאתה מכיר מישיבה קטנה או לא
תפוחים של שבת
גלגולי הנשמות של 'קין', 'איש מצרי' ו'קרח'
התחיל בהכנות לשבת, ממתי מקבל חופש מהגהינום?
האם מותר לשבת אחרי אישה במונית או באוטובוס?
יום אחד הוא יצא לטייל ברחובות חיפה, כשכולו אומר דיכאון. לפתע קרא אליו יהודי ואמר: "יש פה 'שבע ברכות' למעלה. בוא תעלה!"

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה

ביטול

פוסטים נוספים

הצטרפו לקבלת המייל היומי שלנו – מדהים ומרגש – אחד ביום
החדשים באתר
פניני עין חמד

פניני עין חמד | תולדות תשפ"ו | גליון 1082

וידאו לקראת שבת

כך תגיעו מוכנים לשולחן שבת:

צפו: 'לקראת שבת' - בהגשת הרב אברהם פוקס והרב יחיאל יהושע גולדברג

לקראת שבת מלכתא

גיליון לקראת שבת להורדה - פרשת חיי שרה תשפ"ו

32 עמודים עם סיפורים מרתקים מגדולי ישראל

אוגדן עלוני השבת

אוגדן עלוני השבת | פרשת חיי שרה תשפ"ו

‫כל הסיפורים, חידושי התורה, הווארטים ומיטב העלונים לשבת בחוברת אחת

מבקש שלמה דסקל
00:00
--:--
  • 1. מבקש - שלמה דסקל
  • 2. הדרן - אברמי רוט ומקהלת שירה חדשה
  • 3. ולירושלים - שלמה דסקל
  • 4. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 5. צמאה - אייזיק האניג
  • 6. בדברי תורה - הרב ירמיה דמן
  • 7. אחינו - אברמי רוט
  • 8. והוא א-לי - אלי לאופר, אפרים מנת, מקהלה
  • 9. דרשו - שלמה דסקל
  • 10. לדור - אברמי רוט
  • 11. ויהיו בנינו - סולן: רולי דיקמן. מקהלת בני בישיבות ומקהלת שירה חדשה
  • 12. מחרוזת פתיחה - אפרים מנת, ר' משה דמן, מקהלה.
  • 13. השבעתי - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה, אפרים מנת.
  • 14. מבקש - ר' יעקב דסקל
  • 15. כי יש בתורה - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 16. אב הרחמים - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה.
  • 17. הדרן - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 18. ולירושלים - ר' יעקב דסקל
  • 19. מחרוזת ריקודים - ר' יעקב דסקל
  • 20. תנא דבי - אייזיק האניג
  • 21. שערי צין - אלי הרצליך
  • 22. דרשו השם ועזו - שלמה כהן
  • 23. בתורה הקדושה - מקהלת מלכות
  • 24. ובמקהלות - מקהלת מלכות
  • 25. כנשר - אייזיק העניג
  • 26. ותערב לפניך - ירמיה דמן
  • 27. יתגבר כארי - שלמה כהן
  • 28. תנא דבי אליהו - אייזיק העניג
  • 29. שערי ציון - אלי הרצליך
  • 30. מה אשיב - אהרלה סמט
  • 31. כל העולם - אהרלה סמט
  • 32. אם היו - אהרלה סמט
  • 33. אנא אמצאך - שלמה כהן
  • 34. לולי תורתך - שלמה כהן
  • 35. מלך רופא נאמן - שלמה כהן
  • 36. צמאה נפשי - אייזיק העניג
  • 37. אתה הראת לדעת - אייזיק העניג
  • 38. כתר - אייזיק העניג
  • 39. ולירושלים - יענקי דסקל
  • 40. מעוז צור - שלמה כהן, אלי לאופר
  • 41. אחינו - אייזיק האניג
  • 42. מבקש - שלמה דסקל
  • 43. צמאה - אייזיק האניג
  • 44. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 45. אני מאמין - יעקב דסקל
  • 46. ולירושלים - אייזיק האניג
  • 47. דרשו - שלמה דסקל
  • 48. קדשינו - יעקב דסקל
  • 49. והוא קלי - אלי לאופר, אפרים מנת
  • 50. לדור - אברהמי רוט
  • 51. דרשו ה' ועוזו
  • 52. ניגוני התעוררות
  • 53. מחרוזת: אבינו אב הרחמן, נר לרגלי, הנה אנוכי
  • 54. יהא רעווא
  • 55. מחרוזת: ימים על ימי מלך, כי אורך ימים, אשרי מי, אמת מה נהדר.
  • 56. כד יתבין
  • 57. אבינו מלכנו
  • 58. אורך ימים - סיום הש"ס תש"פ - אהרלה סמט, זאנוויל וינברגר
  • 59. בזכות התורה ולומדיה ינצל העולם - סיום הש"ס תש"פ - מוטי שטיינמץ
שאל את הרב לקראת שבת ש"ס אונליין חנות דרשו הישיבה הוירטואלית
  • תוכן ושיעורים באתר
    • דף היומי - הרב אורנשטיין
    • דף היומי - הרב שפרכר
    • דף היומי – הרב סגל
    • דף היומי באידיש – הרב סגל
    • דף היומי באנגלית – הרב לובינשטיין
    • דף היומי צרפתית – הרב מגנוז
    • דף היומי בהלכה – הרב זילברשטיין
    • דף היומי בהלכה אידיש –הרב סגל
    • הדף היומי בהלכה בצרפתית - הרב מגנוז
    • תקצירי הדף היומי – הרב חיים דוד קובלסקי שליט"א
    • שומעים ‘דרשו’
    • מסכת שביעית - משניות מבוארות
    • תקצירי הדף היומי בהלכה
    • Daf HaYomi de Halaja en Español
    • הלכה למעשה לשבת קודש
  • מידע לנבחני דרשו
    • שיעורי ‘דף היומי בהלכה’ ברחבי הארץ
    • תוכניות דרשו
    • המבחנים הבאים ב’דרשו’
    • רשימת מוקדי המבחנים
    • לוח מבחנים לשנת תשפ”ג
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • לוח הדף היומי בהלכה להורדה
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולים
    • לוח דף היומי בבלי
    • בדיקה אוטומטית ציונים מבחנים
    • 60 שניות מרתקות על הדף היומי
    • מבחן לדוגמא
  • שבת קודש
    • כניסת שבת ויציאת שבת ברחבי הארץ
    • לקראת שבת מלכתא
    • פרשת השבוע
    • הורדת עלונים לשבת
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • וידאו לקראת שבת
    • אוגדן עלוני השבת
    • סט לקראת שבת 5 כרכים
    • שו"ת בהלכות שבת
  • שומעים דרשו
    • שיעורי תורה
    • תכניות וראיונות
    • שירי דרשו
    • חגים ומועדים
    • הסיפור היומי
    • אירועי דרשו
    • הפותח בכל יום
    • פרשת השבוע
    • תפילת השל"ה
    • פרשת המן
    • ברכת המזון
    • נשמת כל חי
  • המיוחדים שלנו
    • חנות דרשו
    • שאל את הרב
    • על דא ועל הא
    • פרשת השבוע
    • 5 דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • המוסר היומי
    • בחצרות החסידים
    • מאמרים
    • כתבות וראיונות
    • חדשות ‘דרשו’
    • חגים ומועדים
    • סגולות וישועות
    • וידאו לצפיה
    • וידאו שחייבים לראות
    • סיפורים קצרים
    • סיפורי צדיקים
משרדי דרשו
02-560-9000
פקס 02-6540269
כתובת האימייל של המשרד: [email protected]
כתובת למשלוח
דברי דואר: ת.ד. 39061, מיקוד 9139001
קו השיעורים של דרשו
077-2222-666 או 4992*
ייעוץ לבני הישיבות
1800-20-18-18
דרשו אנגליה
020-8050-2615
אתר דרשו הוקם ונבנה לזיכוי הרבים וללא כוונות רווח על ידי עמותת דרשו
כל הזכויות שמורות. לתשומת לבכם: על כל התמונות המוצגות באתר חלים זכויות יוצרים ואין להשתמש בכל שימוש שהוא ללא היתר בכתב.

הנהלת אתר דרשו מודיעה בזאת על כוונתה לעשות שימוש ביצירות יתומות לפי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים.
יצירות יתומות הן יצירות המופצות ברשתות החברתיות וברשת המקוונת ואשר בעל זכויות היוצרים בהן לא ידוע או לא אותר.
אנו עושים מאמצים מרובים על מנת לאתר את בעלי הזכויות, ולתת קרדיט הולם עבור השימוש ביצירות.
אם עשינו שימוש ביצירה שבבעלותכם בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק, אתם רשאים לפנות בהודעה אלינו על מנת שנחדול מהשימוש בצילום
וזאת בכתובת הדוא''ל: [email protected]
Created by JewTech
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיותניגודיות
  • רקע בהיררקע בהיר
  • קו תחתי לקישוריםקו תחתי לקישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס
  • מפת אתרמפת אתר