"וַיְשַלַח את הַיוֹנָּה מֵאִתוֹ לִרְאוֹת הֲקַלוּ הַמַיִם" (בראשית ח', ח')
בסנהדרין (קח:) ממה שנאמר וישלח את היונה מאתו א"ר ירמיה מכאן שדירתן של עופות טהורים עם הצדיקים. בס' בכור שור (לבעל התבואות שור עמ"ס בבא קמא צב:) על מה שמובא שם בגמ' מאמר מס' בן סירא (עי"ש תוד"ה משולש) "כל עוף למינו ישכון ובן אדם לדומה לו".
ביאר זאת ע"פ ע"פ המובא בכתבי האלקי האריז"ל וז"ל נשמתן של רשעים מגולגלין בעופות טמאים, ויש נשמות צדיקים אשר צריכים תיקון לפי מעשיהם ומתגלגלים בעופות טהורים, וע"י שנשחטים שחיטה כשרה בברכה ומכסים דמם בברכה זה הוא תיקונם.
ולכן נראה לפרש 'דירתן עם הצדיקים', שבאותן עופות טהורים יש ג"כ נשמת איזה צדיק ולכן מתקרב אצל הצדיק, כי הוא ממינו וחפץ להתקרב אצל הצדיק שיישחט אצלו בכשרות ויכוסה דמו, כי ירא לנפשו שלא יבא ליד רשע וינבל אותו ויבטל התיקון.
והיינו דקאמר "כל עוף למינו ישכון", וקשיא ליה לקרא הא חזינן עופות טהורים דלא למינו ישכון רק מתכוון לשכון עם הצדיקים, ומתרץ ההוא משום "ובן אדם לדומה לו" פי' הבן אדם המגולגל באותו ענף הוא המתקרב לדומה לו, עכ"ל