"וְזֶה שַׁעַר הַשָּׁמָיִם" (בראשית כ"ח, י"ז)
סיפר הרב אברהם אוחיון שליט"א: היה זה לפני זמן קצר. קבוצת בחורים מתחזקים הלומדת באחת המדרשיות בארץ, החליטה לערוך ביקור חגיגי ומיוחד בביתו של מרן שר התורה, הגאון ר' חיים קנייבסקי שליט"א.
התלמידים נכנסו עם רב המדרשיה בהתרגשות עצומה אל חדרו של הרב, על מנת לראות את גדול הדור ולהתברך מפיו. הם ניגשו בזה אחר זה אל הרב, כשהם נרגשים ונסערים, והרב מרעיף עליהם אהבה רבה ומברך כל אחד בב;רכתו המסורתית ומלאת העוצמה: "שתזכו לברכה והצלחה".
אלא שלפתע אירע דבר מוזר – כאשר הגיע תורו של אחד מתלמידי המדרשיה, התעלם ממנו הרב לגמרי. הבחור הנבוך לא ידע מה לעשות – מדוע הרב לא בירך אותו? מאוכזב מאד רץ אל רבו ואמר לו כי גדול הדור לא בירך אותו. "אל דאגה", השיב רב המדרשיה לבחור, "כנראה גדול הדור לא שם לב וחשב כי כבר התברכת, לכן, רוץ מהר אל סוף התור והמתן לקבל ברכה". התלמיד עשה את דרכו שוב אל התור, ואז כשהגיע שוב תורו, שוב מרן הרב חיים קנייבסקי מתעלם ממנו וממאן לברכו. רב המדרשיה שהיה בסמוך למעמד, ראה כי הרב לא ברך את התלמיד, ובהכנעה פנה אל הרב ואמר: "מורינו הרב אולי לא שם לב, אבל הבחור הזה לא קיבל עדיין ברכה מהרב".
מרן רבי חיים קנייבסקי השפיל את מבטו ואמר: " כיצד אוכל לברך יהודי שאינו מקפיד על אכילת בשר בחלב?!". דממת מוות שררה בחדר באותה עת. התלמיד ההמום רץ מהר החוצה, כשהוא פורץ בבכי מרורים.
"מהיכן יודע זאת הרב?!", שאל התלמיד בהלם רב, "אמת, כי בתקופה האחרונה איני מקפיד כל כך להמתין שש שעות בין בשר וחלב כנדרש… אך אני מבוהל מהיכן ידע זאת הרב?! הרי אף אחד לא יודע זאת חוץ ממני!". התלמיד עמד בנוכחות חבריו והכריז כי מעתה ואילך עושה הוא תשובה שלימה, ומקבל על עצמו להקפיד להמתין שש שעות בין בשר וחלב, כנדרש. מיד תפס רב המדרשיה את ידו של הבחור ונכנס עמו שוב אל מרן רבי חיים קנייבסקי. כעת, כשראה אותו הרב, בירכו בשמחה שיזכה לברכה גדולה והצלחה בחייו.
מיד בסיום הברכה, פנה רב המדרשיה, אל מרן הרב חיים קנייבסקי ושאל אותו: "ילמדני הרב, כיצד ידע הרב כי אותו בחור אינו מקפיד על בשר וחלב? האם היתה זו רוח הקודש?!". "לא" הניף מרן את ידו בביטול, "אלא שראיתי על מצחו דמות של 'עז' שהיתה בולטת עד למאד, וכבר אמרו חז"ל כי אדם שאינו מקפיד על אכילת בשר וחלב, דמות של עז מופיעה במצחו, ולכם הבנתי כי כנראה שאינו מקפיד על כך".
אומר רבנו האר"י הקדוש כי כל מצווה או עבירה שעושה היהודי נחרטת על מצחו, וכי רק אנשים יחידי סגולה, הלא הם גדולי הדור האמתיים, יכולים לחזות במה שעשה אותו אדם ולומר לו מה לתקן ובמה להשתנות. הנשמה היא רוחנית וכל מצווה או עבירה נחקקת על מצחו של האדם, ואם קידש עצמו, זוכה לאור גדול ביותר !
(מתוך העלון טוב לחסות בה' – פרשת וירא)
כן. הגר"ח קניבסקי הוא לא אדם פשוט בכלל, הוא אדם שגומר כל שנה את הש"ס בבלי וירושלמי ועוד… הלואי ונזכה לגדול כמוהו בעזהשיי"ת!